کد خبر: ۵۳۰۸۷۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۰۴ آبان ۱۴۰۲
منابع رسانه‌ای چهارشنبه شب از اخراج سفرای کشورهای حامی رژیم صهیونیستی از لیبی در اعتراض به تداوم جنگ علیه نوار خزه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری 598، خبرگزاری شهاب در این باره اعلام کرد که دولت لیبی سفرای کشورهای انگلیس، آمریکا، فرانسه و ایتالیا را به دلیل موضع دولت‌هایشان در قبال وضعیت غزه و حمایت آنها از جنایات رژیم صهیونیستی از طرابلس اخراج کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که پارلمان لیبی در پی ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در نوار غزه و حمایت کشورهای غربی از جنایات این رژیم، خواستار خروج سفرای کشورهای حامی این رژیم از این کشور شد.

پارلمان لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفرای کشورهای حامی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه هرچه سریعتر خاک لیبی را ترک کنند. پارلمان لیبی همچنین در تصمیمی دیگر خواستار توقف صادرات نفت این کشور به کشورهای حامی جنایات رژیم صهیونیستی در صورت تداوم این جنایات شد.

در بیانیه پارلمان لیبی همچنین آمده است: آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد یک نسل کشی است. نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها