کد خبر: ۵۳۰۹۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۰۴ آبان ۱۴۰۲
بعد از درخواست فرماندار ایالت فلوریدای برای اخراج دانشجویان حامی فلسطین، رئیس دانشگاه ایالتی فلوریدا به توصیه او فعالیت یک گروه دانشجویی حامی فلسطین را ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس،‌ «ری رودریگز» رئیس سازمان دانشگاه‌ ایالتی فلوریدا و دوست ران دسانتیس، نامزد رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه آمریکا به دانشکده‌های این دانشگاه دستور داد شعبه‌های یک گروه دانشجویی حامی فلسطین را به این بهانه که از جنبش حماس حمایت می‌کند منحل کنند و از احتمال پیگرد قضایی این گروه صحبت کرد.

به نوشته پایگاه «بیزنس اینسایدر»، رودریگز روز سه شنبه با صدور یادداشتی اعلام کرد، بعد از رایزنی با دسانتیس، دستور می‌دهد تمامی شعبه‌های گروه «دانشجویان حامی عدالت در فلسطین» در دانشگاه‌های ایالتی فلوریدا برچیده شوند.

رودریگز ادعا کرد، این گروه دانشجویی از حملات حماس علیه رژیم صهیونیستی از طریق عرضه بیانیه‌ای به دانشجویان با موضوع گسترش «مقاومت» در سراسر جهان حمایت کرده است.

او همچنین از طرح قانونی در فلوریدا صحبت کرد که طبق آن «حمایت مادی عمدی از گروه تعیین شده به عنوان سازمان تروریستی خارجی» جرم محسوب خواهد شد.

این متحد ران دسانتیس در یادداشت خود نوشت، دست کم دو شعبه از گروه «دانشجویان حامی عدالت در فلسطین» به طور مسلم در دانشگاه‌های ایالتی فلوریدا فعالیت دارند اما مشخصا از آنها اسم نبرد.

این گروه دانشجویی در بیانیه خود نوشته است: «برای بیش از ۷۵ سال، مردم فلسطین ما با مقاومت پایدار، یک جنگ طولانی مدت را برای آزادی و بازگشت سرزمین‌های استعمار شده ما به راه انداخته‌اند. ما اکنون شاهد افزایش سطح مبارزه فلسطینیان از طریق فروریزش زیرساختهای استعماری و آزاد کردن سرزمین استعمار شده ما از چنگ شهرکهای غیرقانونی و ایست‌بازرسی های نظامی هستیم. مردم ما دارند انقلاب را محقق می‌کنند.»

هفته گذشته فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا در مورد حضور حامیان فلسطینیان در ایالات متحده هشدار داده و گفت تمام دانشجویان خارجی که از جنبش حماس و اقداماتش علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، باید روادیدشان لغو شود.

اظهارات دی سانتیس در حالی مطرح شدند که بسیاری از دانشجویان حامی حماس در آمریکا پس از حملات شدید رژیم صهیونیستی که موجب شهادت شمار گسترده‌ای از غیرنظامیان فلسطینی شد، در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این کشور حمایت آشکار خود را از اقدامات حماس علیه رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

موج اعتراضات در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در شهر های آمریکا بیش از پیش تشدید شده است.

دسانتیس در واکنش به اعتراضات ضد رژیم صهیونیستی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا عنوان کرد، مشخص نیست این روزها در دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد. وی خاطر نشان کرد، این اتفاق حتی زمانی که آمریکا در جریان جنگ جهانی از سوی ژاپن مورد حمله قرار گرفت هم اتفاق نیفتاد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها