کد خبر: ۵۳۰۹۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۰۷ آبان ۱۴۰۲
رئیس نهاد رهبری خبر داد؛
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از آغاز ثبت نام شرکت در دوره‌های ازدواج دانشجویی از امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری بیست و ششمین دوره ازدواج دانشجویی با عنوان همسفر با بهشت که امروز برگزار شد، گفت: این روز‌ها دردمند مسائلی هستیم که در فلسطین اتفاق می‌افتد، قتل و کشتار کودکان فلسطین ۷۰ سال است از سوی رژیم غاصب اسرائیل اتفاق می‌افتد.

وی افزود: دو قطبی جدی امواج میلیونی انسان‌ها و بین حکومت‌های شرور دنیا آمریکا و سایر ملل که از جنایت‌های اسرائیل حمایت می‌کنند، اما مقاومت نیرو‌های مقاومت نوید پیروزی را می‌دهد.

رستمی اضافه کرد: بش از ۳ میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و در سن ازدواج هستند. حفظ رشد جمعیت مبتنی بر ازدواج به هنگام ناآگاهانه است و این عوامل به نوعی ترویج  فرهنگ ازدواج به ما نشان می‌دهد. مسئله ازدواج از مهمترین اولویت‌های نهاد است.

وی ادامه داد: امسال طرح بیست و ششم طرح همسفر تا بهشت را برگزار می‌کنیم. ازدواج دانشجویی از بهترین ازدواج‌هایی است که در سن مناسب و با آگاهی مناسب و تشکیل خانواده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ازدواج دانشجویی از مددکار‌ترین ازدواج‌ها در جامعه است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: بیش از ۹۴ درصد ازدواج دانشجویی پایدار تحت حمایت‌های نهاد رهبری بودند و از این جهت اهتمام و توجه به ازدواج دانشجویی از توصیه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

رستمی گفت: ثبت نام ازدواج دانشجویی از امروز آغاز خواهد شد و از ابتدای آذر ماه اعزام به مشهد را خواهیم داشت.

رستمی افزود: طرح زوج مانا از امسال آغاز شده که خانواده‌هایی انتخاب شدند و سالانه این الگو‌ها به زوج‌های دانشجو معرفی می‌شوند. ۱۰ هزار و ۵۰۰ زوج دراین طرح شرکت کردند.

وی افزود: شاخص‌هایی مانند فرزند آوری، تحصیلات علمی و شرکت در دوره‌های قرآنی ۱۰۰ خانواده انتخاب شدند.

رستمی یادآور شد: طرح دردانه هم در جهت فرزند آوری و تشویق زوج‌های دانشجو اجرایی خواهد شد و نهاد نیز حمایت‌های خود را از فرزند آوری خواهد داشت و حمایت‌هایی در قالب بسته‌های نقدی و تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها