کد خبر: ۵۳۰۹۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۰۷ آبان ۱۴۰۲
بعد از اعلام رسمی ممنوع‌الکاری بازیگران زن کشف حجاب کرده تعدادی از آن‌ها که مدت‌ها است از فضای فعالیت حرفه‌ای دور شده‌اند نسبت به این خبر واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری 598، هنر در هر کشوری از جایگاه مهمی برخوردار است، میزان عمومی بودن و البته فرهنگ ساز بودن آن هم باعث می‌شود تا بعد مهم‌تری هم برای آن ایجاد شود. در این میان ایجاد کننده آن هنر و هنرمند هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

اینکه از اساس آیا یک هنرمند می‌تواند تبلیغ کننده فرهنگ کشورش باشد یا خیر ملاک مهمی برای فعالیت و یا فعالیت او در یک زیست بوم فرهنگی است، زیست بومی که باید از ویژگی‌ها و خط قرمزهایش را حفظ کند.

حالا و بعد از اتفاقات سال گذشته و اقدامات برخی از به اصطلاح سلبریتی‌ها با اعلام مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ممنوع‌الکاری برخی از بازیگران زن، که کشف حجاب کرده‌اند قطعی شد.

از کدام بازیگری کناره‌گیری کردید؟

بعد از اعلام قطعی شدن ممنوع‌الکاری کشف حجاب کننده‌های سینما تعدادی از بازیگران با انتشار مطالبی در صفحات خود به آن واکنش نشان دادند.

کتایون ریاحی و خداحافظی در سال‌های دور

یکی از این بازیگران کتایون ریاحی بود که در صفحه خود نوشت: «شرافتم اجازه کار در سینمای امروز را نمی‌دهد. شما کی باشید؟!».

سوال اول این است، آیا دیگران بازیگرانی که امروز در سینمای ایران فعالیت می‌کنند و هم ملزومات معیشتشان را فراهم می‌کنند و هم برای اوقات فراغت مردم تلاش می‌کنند شرافتی که خانم ریاحی از آن می‌گوید را ندارند؟

اما نکته مهم‌تر؛ اگر سری به صفحه ویکی‌پدیای کتایون ریاحی بزنید مشاهده خواهید کرد که آخرین فعالیتش در عرصه سینما مربوط به سال ۱۳۸۷ و فیلم دعوت ابراهیم حاتمی کیا است. آخرین حضور وی در قاب تلویزیون هم به سریال یوسف پیامبر مرحوم فرج‌الله سلحشور بازمی‌گردد که آخرین قسمت‌هایش در همان سال ۱۳۸۷ پخش می‌شد.

یعنی ریاحی بازیگری است که ۱۵ سال است حضوری حرفه‌ای به‌عنوان بازیگر نداشته و اتفاقا آخرین کارهایش مربوط به پروژه‌هایی با کارگردان‌های انقلابی است، حالا به‌نظرتان بازیگری که سال‌ها است حذف شده عدم حضورش در آثار مختلف ربطی به شرافتش دارد>

هنگامه قاضیانی و چند بار خداحافظی

خردادماه امسال بود که هنگامه قاضیانی هم‌زمان با خداحافظی زلاتان ابراهیمویچ از دنیای فوتبال اعلام کرد که دنیای بازیگری حداحافظی کرده است. بماند که سریالش در شبکه نمایش خانگی هم‌چنان در حال پخش است.

قاضیانی هم نزدیک به ۴ سال است که از فضای سینما دور و احتمالا برای کاری در این مدیوم دعوت نشده است. تنها فعالیت تلویزیونی او هم که سریال «سرزمین مادری» است که این روزها بعد از چند سال به آنتن رسیده است.

او بعد از دوری از سینما و تلویزیون تلاش کرد فعالیت خود را در شبکه نمایش خانگی دنبال کند که البته در این فضا هم تنها با ۴ اثر همراه بود و بسیاری از بازیگران نوظهور شبکه نمایش خانگی گوی سبقت را از او ربودند. حالا قاضیانی از خداحافظی‌اش از بازیگری می‌گوید!

پانته‌آ بهرام و اولویت‌هایش

آخرین حضور پانته‌آ بهرام در سینما مربوط به سال ۱۳۹۸ و فیلم «خائن‌کشی» مسعود کیمیایی است. در رسانه ملی هم با «خندوانه» و به‌عنوان کارشناس ـ مربی خنداننده شو حضور داشته اما آخرین فعالیتش در شبکه نمایش خانگی و سریال پوست شیر است.

بهرام که یک بار با حضور بدون حجاب در پردیس سینمایی لوتوس مال داشت باعث تغییر مدیریت این سینما می‌شد نشان داد که دردسر دیگران برایش در اولویت نیست.

حالا هم با او با یک استوری در صفحه‌اش گفته: «ممنوع‌الکاری حتی آخرین دغدغه من هم نیست».

نگاهی به اصل ماجرا

سال گذشته اتفاقاتی افتاد که حتی برای فرهنگ و هنر هم گران تمام شد، تعطیلی بسیاری از نمایش‌های روی صحنه و عدم فعالیت عادی سالن‌های سینما باعث شد تا هنر هم به سهم خود از ناهنجاری‌های برخی افراد ضربه بخورند.

اما چه کسی هیزم به آتش شلوغی‌ها ریخت؟ تعدادی از هنرمندان در سال گذشته اقداماتی را برای گسترش اغتشاشات سال گذشته انجام دادند، با انتشار اخبار دروغ افکار عمومی را منحرف کردند و بسیاری از مخاطبانشان را به خیابان‌ها دعوت کردند، اما در نهایت بسیاری از این بخشیده شدند و حتی مورد عفو رهبری قرار گرفتند تا با یک اشتباه از منظومه انقلاب اسلامی خارج نشوند.

حتی بارها تلاش‌هایی از سوی مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل شدن مشکل قضایی هنرمندان انجام شد تا باز هم از ایجاد شکاف میان مردم و آنها جلوگیری شود،‌ اما باز هم عده‌ای اصرار بر ناسازگاری داشتند تا در نهایت ممنوع‌الکاری‌شان به شکل رسمی اعلام شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها