کد خبر: ۵۳۰۹۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۰۷ آبان ۱۴۰۲
مطالبه افکارعمومی در این مقطع، برخورد بدون اغماض و قاطعانه نهادهای ذیربط با جریانی است که در داخل کشور، با امنیت روانی افکار عمومی بازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، آرمیتا گراوند دختر دانش آموز تهرانی، پس از به نتیجه نرسیدن معالجات گسترده پزشکی و بیست و هشت روز بستری در بخش مراقب‌های ویژه درگذشت. درگذشت این دختر نوجوان، علاوه بر خانواده وی، مردم ایران را نیز عزادار کرد. خبرگزاری فارس ضمن تسلیت این ضایعه به خانواده محترم آرمیتا گراوند، به بررسی ابعاد این قضیه و از جمله سوءاستفاده دو طیف از این واقعه تلخ می پردازد.

یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ بود که دختر دانش‌آموزی به قصد عزیمت به مدرسه وارد مترو شهدا می‌شود. وی پس از ورود به داخل واگن با حالت بیهوشی از قطار خارج شد و دوستانش به همراه چند شهروند دیگر وی را از داخل واگن به سکو منتقل می‌کنند.

بر اساس نظر رسمی پزشکان، آرمیتا گراوند پس از افت ناگهانی فشار خون، دچار سقوط، ضربه به مغز و به دنبال آن تشنج مداوم، کاهش اکسیژن رسانی مغزی و ادم مغزی شد.

چه کسانی بر زخم خانواده آرمیتا نمک پاشیدند؟+عکس

 

براساس تصاویر دوربین‌ها در لحظه ورود به واگن این دختر ۱۶ ساله تعادلش را به دلیل افت فشار از دست داده و زمین می‌خورد و سرش با سکوی مترو برخورد می‌کند. یک نفر از مسافران اقدامات اولیه را آغاز و همزمان از اورژانس درخواست کمک می‌شود. اوراژنس این دختر را به بیمارستان منتقل می‌کند.

برخی از رسانه‌های بیگانه تأکید داشتند که درگیری بین این دختر دانش‌آموز و عوامل اجرایی مترو رخ داده اما مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو این موضوع را رد و تأکید کرد که هیچ درگیری وجود نداشته و فیلم‌ها موجود است. پس از آن انتشار فیلم هایی که حضور لحظه به لحظه این دختر دانش آموز را نشان می داد، بار دیگر ادعای دروغین رسانه های معاند را آشکار کرد.

چه کسانی بر زخم خانواده آرمیتا نمک پاشیدند؟+عکس

چه کسانی بر زخم خانواده آرمیتا نمک پاشیدند؟+عکس

 

مادر این دختر نوجوان در تشریح این اتفاق گفت: دخترم با دوستانش در مترو قرار داشت و به یکباره دچار افت فشار شده و به زمین می‌خورد، سرش به لبه سکو برخورد می‌کند یکی از دوستانش جلو بوده و دیگری پشت سر؛ بعد از وقوع حادثه دخترم را به بیمارستان منتقل می‌کنند. تصاویر را دیدم، تمام فیلم‌ها را چک کردم چیز خاصی نبوده است دخترم به یکباره دچار افت فشار شد از مردم می‌خواهم که دعا کنند دخترم هر چه زودتر خوب شود.

پدر این دختر نوجوان هم پیش از این گفت: همه فیلم‌ها را بررسی کردم برای ما ثابت شده که این رخداد یک حادثه بوده؛ دخترم بیمار نبود و هیچ دارویی مصرف نمی‌کند از مردم می‌خواهم برای سلامتی دخترم دعا کنند.

در ماجرای آرمیتا گراوند، شاهد تحرکات تأمل برانگیز ۲ طیف بودیم. یکی جریان غربگرا در داخل و دیگری جریان معاند در خارج از کشور. خط خبری این دو طیف حاکی از آن بود که آنان قصد داشتند تا پروژه «مهسا امینی۲» را کلید بزنند، اما به دلایل مختلف، این پروژه مخرب و خسارت بار، به نتیجه نرسید.

به عنوان نمونه به فاصله کوتاهی پس از انتشار این خبر، رسانه‌ها از بازداشت خبرنگار روزنامه شرق در بیمارستان محل بستری این دختر نوجوان خبر دادند. این ماجرا کاملاً شبیه ماجرای مهسا امینی در سال گذشته بود.

پارسال بلافاصله پس از بستری شدن مهسا امینی، «نیلوفر حامدی» خبرنگار روزنامه شرق در بیمارستان حضور می‌یابد. در بخشی از بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه که آبان سال گذشته منتشر شد، آمده بود: «ردّ اطلاعاتی و عملّیاتی تعدادی از عناصر مذکور در اغتشاشات اخیر و پیش از آن نیز مشاهده و حسب مورد اقدام مقتضی به‌عمل آمده است. به‌عنوان مثال انتشار اولین عکس از مرحومه امینی روی تخت بیمارستان توسط «ن.ح» صورت گرفت که از آموزش‌دیدگان همین دوره‌ها در خارج از کشور بود. او با استفاده از پوشش خبرنگاری از اولین افرادی بود که در بیمارستان حضور و استقرار یافته، به تحریک بستگان متوفی و ارسال اخبار جهت‌دار پرداخت.»

چه کسانی بر زخم خانواده آرمیتا نمک پاشیدند؟+عکس

 

در سال جاری نیز یکی دیگر از خبرنگاران روزنامه شرق در بیمارستان حضور یافته و قبل از هر اقدامی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ساعاتی بعد نیز آزاد می‌شود.

نکته دیگر، دروغی است که رسانه‌های معاند درباره علت بیهوشی این فرد بیان کردند و آن این بود که فرد مذکور پس از تذکر مأمورین حجاب در مترو، دچار استرس شده و بیهوش می‌شود. این در حالی است که خانواده این فرد صراحتاً اعلام می‌کنند که تصاویر و فیلم‌های کامل را ملاحظه کرده و مطمئن شده‌اند که وی به دلیل افت فشار دچار حادثه شده و به هیچ عنوان مسئله تذکر درباره حجاب صورت نگرفته است. این دروغ نیز مشابه دروغ سال گذشته درباره برخورد جسم سخت به سر مهسا امینی بوده است.

در نهایت با هوشمندی نهادهای مسئول و همراهی و صداقت خانواده «آرمیتا گراوند»، پروژه «مهسا امینی ۲» ناکام ماند.

چه کسانی بر زخم خانواده آرمیتا نمک پاشیدند؟+عکس

چه کسانی بر زخم خانواده آرمیتا نمک پاشیدند؟+عکس

 

رسانه های معاند که هیچ حد و مرزی در دروغ پراکنی ندارند، تقلا کردند تا به هر نحو ممکن احساسات مردم را جریحه دار کرده و با اینکار ظلم بزرگی به خانواده آرمیتا گراوند روا داشتند. به عنوان نمونه، این طیف با انتشار عکسی مدعی شدند که عکس مذکور متعلق به آرمیتا گراوند است. این در حالی است که این رسانه ها پیش از این همین عکس را برای شخص دیگری به نام «آرنیکا قائم مقامی» منتشر کرده بودند.

فضاسازی جریان معاند در خارج از کشور و جریان تندرو اصلاح طلب در داخل کشور تا زمان انتشار خبر فوت آرمیتا گراوند ادامه یافت. این دو طیف در جدیدترین عملیات روانی خود مدعی شدند که فوت این فرد مشکوک بوده و به دلیل رعایت نکردن حجاب این اتفاق تلخ رخ داده است.

چه کسانی بر زخم خانواده آرمیتا نمک پاشیدند؟+عکس

چه کسانی بر زخم خانواده آرمیتا نمک پاشیدند؟+عکس

چه کسانی بر زخم خانواده آرمیتا نمک پاشیدند؟+عکس

 

این در حالی است که از همان روزهای ابتدایی، نادرست بودن این ادعا اثبات شده بود. اقدامی که از سوی طیف تندرو اصلاح طلب و همصدا با جریان معاند صورت گرفته است، چیزی نیست جز «تشویش اذهان عمومی» و نمک پاشیدن بر داغ خانواده مرحومه آرمیتا گراوند.

لذا مطالبه افکارعمومی در این مقطع، برخورد بدون اغماض و قاطعانه نهادهای ذیربط با جریان مسمومی است که در داخل کشور، نقش تسهیل کننده جریان معاند را ایفا می کند.

افرادی که در داخل کشور با تابلوی فعال رسانه ای و خبرنگار و روزنامه نگار، ادعاهای رسانه های معاند با کلیدواژه «کشته شدن» و «مرگ مشکوک» آرمیتا گراوند را منتشر کرده اند ضمن عذرخواهی از خانواده این مرحومه، باید به دستگاه قضا فراخوانده شده و ادعای خود را اثبات کنند و در صورت عدم اثبات نیز، مسئولیت دروغ پراکنی و اقدام غیراخلاقی خود را بپذیرند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها