کد خبر: ۵۳۰۹۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۰۸ آبان ۱۴۰۲
پس از افشاگری پزشک معتمد اینترنشنال؛
یک پزشک متخصص مغز و اعصاب که از جمله کارشناسان شبکه معاند ضدانقلاب است درخصوص بزرگ ترین دروغ اینترنشنال درباره مهسا امینی افشاگری کرد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، یک پست افشاگرانه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) باعث رسوایی بیشتر شبکه ایران اینترنشنال شده است؛ رسانه دروغ‌پردازی که بویژه در اثنای التهابات سال گذشته سعی کرد با تشدید هیجانات به آتش اغتشاشات بدمد.   

«رضا بهروز» متخصص بیماری‌های عروق مغزی در دانشگاه تگزاس سن آنتونیو که از جمله کارشناسان شبکه ایران اینترنشنال بوده و برای موارد کارشناسی در حوزه مغز و اعصاب مهمان این شبکه معاند می‌شده، افشا کرده است که هیچ علائمی از برخورد و ضربه در عکس سی تی اسکن مربوط به مهسا امینی نبوده است. 


وی در این باره نوشته است: « در روزهای نخستین خیزش انقلابی #ملت_ایران، همهٔ ما تشنهٔ رسانه‌ای بودیم که اخبار داخل ایران را به ما که در خارج بودیم برساند و همچنین صدای مردم ایران را انعکاس دهد. ایران اینترنشنال در این مورد پیشتاز بود و به سرعت اعتماد ملت را جلب کرد. به تدریج اما ثابت شد که این شبکه به دنبال ترویج اتنوفاشیسم، رادیکالیسم چپ و تفکر 57ی است. به مناسبت سالروز پرواز #مهسا_دختر_ایران، لازم دانستم این داستان را برای هم‌میهنان تعریف کنم. به غیر از پدرم که مثل من پزشک و متخصص مغز و اعصاب است و دو نفر از دوستانم، این موضوع را تا به امروز به کسی نگفته‌ام.»

این فرد در ادامه اینطور افشاگری می‌کند: « زمانی که تصاویر سی تی اسکن مهسا منتشر شد، ایران اینترنشنال ادعا کرد که عکس‌ها توسط متخصصان بررسی شده و آنها شکست جمجمه و تورم مغز را تایید کرده‌اند. حتی خود من هم که فقط دو برش از سی‌تی اسکن را دیده بودم، تصور کردم که تورم مغز ممکن است. سپس چند پزشک به استودیوی ایران اینترنشنال دعوت شدند تا در مورد یافته های سی تی اسکن مهسا مصاحبه کنند. هیچ کدام متخصص مغز و اعصاب یا جراح مغز و اعصاب نبودند.»

 

این پزشک که بیان داشته تصاویر سی تی اسکن از سوی شبکه ایران اینترنشنال به وی ارایه شده تا نظر کارشناسی بدهد، می‌نویسد: « تصویر را با دقت نگاه کردم. سی تی اسکن نرمال بود. یک نقص جمجمه مربوط به استخوان تمپورال راست وجود داشت که شبیه محل جراحی قبلی مغز بود. می‌دانستم که پدر مهسا منکر جراحی مغز یا ضربه قبلی به سر مهسا شده بود. تنها نتیجه منطقی این بود که تصاویر متعلق به شخص دیگری بود که با نام مهسا امینی به ایران اینترنشنال ارسال شده بود. با ایران اینترنشنال تماس گرفتم و به مجری برنامه گفتم به احتمال زیاد این سی تی اسکن مهسا نیست. همچنین با یکی از روزنامه نگاران برجسته ایران اینترنشنال تماس گرفتم و به او گفتم که شبکه‌شان توسط رژیم فریب خورده است. گفتم سی‌تی نرمال را برای شما فرستاده‌اند؛ خبرگزاری فارس هم اصالت آنها را تایید کرده است با هدف اینکه شما را شرمسار کنند.»

وی در پایان مطرح می‌کند:  «در آن زمان، فکر کردیم بهترین تصمیم این است که دیگر درباره سی‌تی اسکن صحبت نکنیم، زیرا احساس می‌کردیم که می‌تواند به جنبش انقلابی آسیب برساند.»

 

جالب اینجاست فرد دیگری که ظاهرا وی نیز پزشک متخصص مغز و اعصاب است در واکنش به این پست بهروز بیان می‌کند: « اتفاقاً من هم وقتى این CT را دیدم، هیچ چیز خارق العاده اى در آن ندیدم، و دقیقاً همین فکر را کردم که باید متعلق به شخص دیگرى باشد، ولى من هم سکوت کردم، زیرا در آن لحظات و روزهاى بسیار حساس، نمیخواستم تولید حاشیه یا دستاویز بکُنم که حواس ها منحرف بشود.»


بهروز نیز در ادامه پاسخ این فرد را اینطور می‌دهد که « دقیقا من هم همین احساس را داشتم، شهرام جان. با خودم گفتم اگر این مورد را فاش کنم، به خیزش ملی ضربهٔ بزرگی خواهد خورد.»

با این اوصاف یک واقعیت اصلی که به طور کل استدلال ضدانقلاب برای اردوکشی خیابانی را زیر سئوال می برد و آن برخورد سخت و خوردن ضربه به سر مرحوم مهسا امینی بوده است، توسط این دو فرد که پزشک بودند پنهان می‌ماند با این استدلال که نکند افشای واقعیت التهابات را از بین ببرد!

بر همین اساس رشته‌ای از دروغ های ضدانقلاب در خصوص مرگ مرحوم مهسا امینی با این افشاگری یک متخصص مغز و اعصاب که از جمله کارشناسان خود شبکه معاند ایران اینترنشنال است برملا می‌شود. دروغ هایی که ضدانقلاب در آن دوران بر روی آن سرمایه گذاری کرد و گفته می شود طی چند روز تنها 4 رسانه ضدانقلاب مجموعا 38 هزار دروغ علیه کشورمان در فضای مجازی منتشر کردند تا احساسات جوانان و بخشی از افکارعمومی را آزرده خاطر و به بازی بگیرند.

حالا خود ضدانقلاب سطح حملات به این فرد افشاکننده را آغاز کرده و وی در پست دیگری می‌نویسد: « #فرقه_جنون ظاهرا از این توییت بسیار آشفته شده‌ است. حالا چرا، نمی‌دانم. شیفتگی/وسواس  این فرقه با شبکهٔ ایران اینترنشنال کمی عجیب است. این حقیقتی است که باید بیان می‌شد. هدف من از این توییت انکار قتل #مهسا_دختر_ایران توسط جمهوری اسلامی نبود. روشنگری در مورد عملکرد رسانه‌ای بود که #ملت_ایران روی آن برای شنیدن صدایشان حساب می‌کردند و امروز باور دارند این شبکه در منحرف ساختن انقلابشان نقش داشت. در ضمن  اینکه هشداری بود (حتی به خودم) نسبت به باور کردن عجولانهٔ ادعای هر رسانه‌ای — نه فقط ایران اینترنشنال — در مورد "اسناد درز کرده".»

 


واکنش‌ها به این دروغ بزرگ ایران اینترنشنال و همدستی برخی پزشکان خارج نشین را می توان به دو حوزه اردوگاه ضدانقلاب و مردم داخلی کشورمان دسته بندی کرد. 


در این باره «سالومه سیدنا» مجری شبکه معاند من و تو نیز در واکنش به این دروغ پراکنی‌های متعدد  شبکه ایران اینترنشنال می‌نویسد: « مثل خبر حشد الشعبی و فرار به ونزوئلا و سقوط اشنویه ... گند زدن به خیزش مردم با اخبار دروغ و مهمان‌های تجزیه طلب‌شون ، حالا هم که با ج.ا توافق کردن میپرن بغل اصلاح طلب‌ها ...» 
 

 

 

 

در حوزه واکنش های داخلی نیز کاربران شبکه اجتماعی ایکس به این فرد که پزشک است اعتراض می‌کنند که هنوز هم با وجود اینکه واقعیت را افشا کرده است از التهاباتی که باعث کشته شدن افراد بی‌گناه شده است، حمایت می‌کند و از سوی دیگر چرا برای ان مسئله به این بزرگی که دروغ اصلی ضدانقلاب برای ایجاد التهاب بوده، یکسال سکوت کرده است. 

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها