کد خبر: ۵۳۱۰۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۰۹ آبان ۱۴۰۲
کسری 100 هزار تایی معلم در کنار بازنشسته شدن 60 هزار نفری معلمان در دو سال گذشته ما را با کمبود معلم در کشور مواجه ساخت که باید این نیاز از طریق آزمون استخدامی و در اولویت و از طریق دانشگاه فرهنگیان تأمین شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس، مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو فارس، گفت: مجلس طی مصوبه‌ای در قالب لایحه برنامه هفتم به دولت اجازه داده از ظرفیت معلمان غیرانتفاعی، نهضتی، حق التدریس و ... برای رفع کبمود معلم در آموزش و پرورش استفاده کند که با این مصوبه مشکل تأمین نیاز آموزش و پرورش در این حوزه برطرف خواهد شد.

درنظر گرفتن سهمیه 25 درصدی برای معلمان غیرانتفاعی، نهضتی، حق التدریسی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره مصوبه مجلس افزود: در این مصوبه معلمان غیرانتفاعی، نهضتی، حق التدریسی و... سهمیه 25 درصدی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خواهند داشت.

وی اظهار داشت: در دولت دوازدهم 170 هزار معلم بازنشسته شدند که تنها کار جذب 70 هزار نفر برای جایگزین کردن معلم مورد نیاز کشور در دولت قبل انجام شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: در 4 سال دولت دوازدهم دانشگاه فرهنگیان تنها 40 هزار نفر از معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش در این 4 سال را تأمین کرد در حالی که موظف بود در هر سال 40 هزار معلم مورد نیاز کشور را تأمین کند.

وی افزود: با تأمین نیاز 40 هزار تایی معلمان و آزمون استخدامی برای پذیرش 30 هزار نفر دیگر تنها 70 هزار نفر معلم راهی کلاس‌های درس شدند و ما با کسری 100 هزار معلم در پایان دولت دوازدهم مواجه بودیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت:‌علاوه بر این درحالی که در سال‌های پیشین ما به طور میانگین با بازنشستگی حدود 35 هزار معلم مواجه بودیم در دو سال قبل شاهد بازنشستگی 60 هزار معلم در هر سال بودیم که این خود باز مشکلات ما را بیشتر کرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: کسری 100 هزار تایی معلم در کنار بازنشسته شدن 60 هزار نفری معلمان در دو سال گذشته ما را با کمبود معلم در کشور مواجه ساخت که باید این نیاز از طریق آزمون استخدامی و در اولویت و از طریق دانشگاه فرهنگیان تأمین شود.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون 67 هزار معلم توسط معلم استخدام شده‌اند که با جذب معلم در 4 سال دولت دوازدهم تقریبا برابری می‌کند. البته مصوبه مجلس هم دست دولت را برای جذب استخدام معلم بازتر کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها