کد خبر: ۵۳۱۱۰۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۱۰ آبان ۱۴۰۲
رئیسی در جلسه هیات دولت مطرح کرد؛
رئیس جمهور گفت: بمباران وحشیانه اردوگاه جبالیا در غزه با مشارکت مستقیم آمریکا لکه ننگ دیگری در فهرست جنایات صهیونیست‌ها و حامیان آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری 598، در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیأت دولت که به صورت فوق‌العاده برگزار شد، پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه ارائه شد.

منظور با تشریح تغییرات رویکردی بودجه سال ۱۴۰۳ و پیش‌بینی‌های مقدماتی از منابع و مصارف با رویکرد تداوم رشد تولید و کنترل تورم و همچنین چالش‌های پیش‌روی بودجه عمومی کشور ناشی از ناترازی‌های بجا مانده از یک دهه گذشته، رویکرد کلی بودجه سال آینده را اجرای سیاست‌های کلی، تحقق عدالت و اصلاح برخی ناترازی‌ها دانست و در ادامه اعضای دولت نیز پیشنهادات خود را در جهت تقویت لایحه بودجه بیان کردند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در این جلسه با تقدیر از جمع‌بندی لایحه بودجه در موعد مقرر ابراز امیدواری کرد که بعد از اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، زمینه تقدیم لایحه بودجه نیز به مجلس فراهم شود.

رئیس جمهور اعضای دولت را مکلف کرد نظرات و محورهای تکمیلی خود را برای تقویت برخی سرفصل‌های بودجه سال ۱۴۰۳ به سازمان برنامه و بودجه ارائه کنند.

رئیسی همچنین از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست تا با واقعی کردن درآمدها و مصارف، جلوگیری از کسری بودجه را مورد توجه ویژه قرار دهد.

رئیس جمهور توجه اکید به آثار تورمی بودجه و محاسبه آثار اقتصادی و اجتماعی آن و همچنین توجه به رویکردهای اقناعی بر واقعی بودن همه ابعاد بودجه و مسئولیت‌پذیری همه اجزا را مورد تأکید قرار داد.

رئیسی در بخش دیگری از این جلسه بمباران وحشیانه اردوگاه جبالیا و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه را ادامه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و جنایت علیه بشریت در ۲۰ روز گذشته خواند و بر نقش مستقیم آمریکا در این جنایات به واسطه تجهیز تسلیحاتی و کمک‌های نظامی و حمایت‌های سیاسی از این رژیم تأکید کرد.

رئیس جمهور حوادث غزه را نمایشگاهی تأثر برانگیز از اقدامات ضدبشری از جمله کودک‌کشی، حمله به بیمارستان‌ها، استفاده از بمب‌های ممنوعه و محاصره همه جانبه مردم و همچنین جلوگیری از امدادرسانی و ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به این منطقه آن هم در مقابل چشم جامعه جهانی خواند و آن را نشانه‌ای آشکار از شکست سازمان‌های جهانی برای برقراری امنیت دانست.

رئیسی تصریح کرد: این جنایات نشان داد بسیاری از معاهدات بین‌المللی و منشور سازمان ملل اعتبار و کارایی خود را از دست داده و ضروری است جامعه جهانی به خواست افکار عمومی در این ساز و کارها تجدیدنظر کنند.

رئیس جمهور رأی قاطع اعضای مجمع عمومی برای تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه را زمینه انزوای آمریکا در جامعه جهانی دانست و رویکرد برخی کشورهای غربی در همراهی با رژیم صهیونیستی در کودک‌کشی و جنایت علیه بشریت را نمایی از دورویی، تزویر و استانداردهای دوگانه در نظام‌های بین‌المللی توصیف کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها