کد خبر: ۵۳۱۱۰۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۱۰ آبان ۱۴۰۲
مدیر دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در نیویورک با اشاره به ناتوانی این نهاد در متوقف کردن «نسل‌کشی» فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی، از سمتش استعفا کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از راشاتودی، کریگ مخیبر، مدیر دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در نیویورک، به دلیل ناکامی این نهاد بین‌المللی در متوقف کردن کشتار فلسطینیان در نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی، از سمتش استعفا کرد و گفت که «سازمان ملل مقابل قدرت آمریکا و لابی اسرائیل تسلیم شده است.»

مقام ارشد این نهاد بین‌المللی گفت: سازمان ملل متحد مقابل قدرت آمریکا و لابی اسرائیل تسلیم شد و این در حالی است که پروژه اروپایی، ملی‌گرایی قومی و استعماری اشغالگران در فلسطین به مرحله پایانی‌اش وارد شده است!

مخیبر در نامه‌ای به ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، نوشت: یک بار دیگر، شاهد وقوع نسل‌کشی مقابل چشمان‌مان هستیم و سازمانی که به آن خدمت می‌کنیم، به نظر برای متوقف کردن آن ناتوان است.

وی در توضیح استفاده از کلمه «نسل‌کشی» و تداوم اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تاکید کرد که این واژه «غالبا مورد سوءاستفاده سیاسی قرار می‌گیرد. اما سلاخی جمعی مردم فلسطین که جریان دارد، در یک ایدئولوژی ملی‌گرایانه قومی، استعماری و اشغالگرانه ریشه دارد و جای هیچ شک و بحثی باقی نمی‌گذارد.»

مخیبر تاکید کرد: دولت‌های آمریکا، انگلیس و اکثر اروپا نه تنها به دلیل ناکامی صرف در انجام تعهدات بین‌المللی‌ بلکه به دلیل تامین سلاح برای این تجاوز و حمایت اقتصادی و اطلاعاتی و همچنین سرپوش سیاسی و دیپلماتیک گذاشتن روی قساوت‌های اسرائیل، کاملا در این تجاوز هولناک همدست هستند. شرکت‌های رسانه‌ای غربی که بیش از پیش تحت سلطه درآمده و متحد دولت‌ها هستند، این سرپوش را تقویت می‌کنند؛ رسانه‌هایی که برای تسهیل نسل‌کشی، فلسطینیان را عاری از انسانیت نمایش می‌دهند و برای جنگ پروپاگاندا و از نفرت‌پراکنی ملی، نژادی یا مذهبی دفاع می‌کنند!»

مقام مستعفی سازمان ملل بر این باور است که این نهاد «پیش‌ از این، مشابه دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی، از اصول و اقتداری برخوردار بوده که ریشه در تمامیت آن داشته اما در طول سالیان همه این ویژگی‌ها را از دست داده است. سازمان ملل، به دفعات در متوقف کردن نسل‌کشی ناکام بوده است»؛ وی به عنوان مثال به اتفاقات مشابه در روآندا، بوسنی، و نسل‌کشی‌های داعش و روهینگیا در میانمار اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بخش‌های اصلی سازمان ملل در دهه‌های اخیر، مقابل قدرت آمریکا و ترس از لابی اسرائیل، تسلیم شده و اصول خود را رها و از قوانین بین‌المللی خودش هم عقب‌نشینی کرده است. ما با رها کردن این اصول، چیزهای زیادی به ویژه اعتبار جهانی‌مان را از دست دادیم. اما مردم فلسطین از قِبل ناتوانی ما، بیشترین خسارات را متحمل شده‌اند. سازمان ملل باید برای علاج این شرایط، از موضع اصولی که این روزها شهرهای سراسر دنیا آن را اتخاذ و آحاد مردم به‌رغم خطر ضرب و جرح و بازداشت، مقابل این نسل‌کشی قد علم کردند، درس بگیرد. علاوه بر این، سازمان ملل باید «توهم راه‌حل دو کشوری» را از سرش بیرون بیندازد و از ایجاد یک کشور مستقل و دمکراتیک به قدمت تاریخ فلسطین دفاع کند؛ موضعی که قطعا به برچیده و ریشه‌کن شدن اسرائیل می‌انجامد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها