کد خبر: ۵۳۱۱۱۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۱۰ آبان ۱۴۰۲
همزمان با تداوم حمایت‌های غرب از رژیم صهیونیستی، رئیس‌جمهور فرانسه دستور استقرار ۱۰ هزار نیروی پلیس برای حفاظت از اماکن یهودی در این کشور را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه ضمن هشدار درباره افزایش اقدامات خرابکارانه علیه یهودیان در این کشور اروپایی، از استقرار ۱۰ هزار نیروی پلیس برای حفاظت از آنها خبر داد.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که پلیس فرانسه ۱۰ هزار نیروی خود را برای حفاظت از اماکن یهودی مستقر کرده است؛ اقدامی که گفته می‌شود پس از چندین مورد اقدام خرابکارانه ضد یهودی در فرانسه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه در پارلمان این کشور گفت: «در راستای دستور رئیس جمهور امانوئل مکرون، ۱۰۰۰۰ افسر پلیس برای محافظت از ۹۵۰ مکان که جامعه یهودیان در آن حضور دارند، از جمله مدارس، کنیسهها و مراکز فرهنگی مستقر شده‌اند».

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه پس از عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، همانند جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر سران غربی به فلسطین اشغالی سفر و حمایت پاریس را از تل‌آویو اعلام کرده بود.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان پس از عملیات طوفان الاقصی، ۸۵۷ مورد از حادثه «یهودستیزی» در فرانسه ثبت شده است.

به گفته دارمانین، شمار بالای حوادث «یهودستیزی» اخیر در فرانسه، بیشتر از مواردی است که در کل سال ۲۰۲۲ (سال گذشته میلادی) ثبت شده است.

رسانه‌های فرانسوی روز سه‌شنبه (دیروز) گزارش دادند که در پاریس و حومه‌های پایتخت این کشور روی دیوارهای چندین ساختمان مسکونی و اداری با ساکنان یهودی، «ستارگان آبی داوود» نقاشی شده است.

دادستان‌های فرانسوی روز گذشته اعلام کردند که تاکنون بیش از ۶۰ نقاشی ستاره داوود در فرانسه ترسیم شده است.

تدابیر دولت فرانسه برای تشدید حفاظت از یهودیان در شرایطی انجام شده که نیروهای امنیتی این کشور طی روزهای اخیر بارها با معترضان فرانسوی حامی فلسطین و تجمعات اعتراضی مردم فرانسه علیه حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی به ساکنان نوار غزه برخورد کرده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها