کد خبر: ۵۳۱۱۵۸
زمان انتشار: ۱۹:۴۶     ۱۲ آبان ۱۴۰۲
سید حسن نصرالله:
دبیرکل حزب الله لبنان در جریان سخنرانی امروز خود با بیان اینکه این گروه مقاومتی وارد جنگی تمام‌عیار علیه رژیم صهیونیستی شده است، گفت: تنها راه جلوگیری از گسترش نبرد، توقف تجاوز به غزه است.

به گزارش پایگاه خبری ۵۹۸ به نقل از المیادین، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از لحظاتی پیش آغاز شده است.

وی در ابتدا تاکید کرد: طوفان الاقصی هم اکنون دیگر به چند جبهه و میدان مختلف امتداد یافته است.

نصرالله افزود: اگر بخواهیم از نبردی کاملا مشروع سخن بگوییم نبردی مشروع تر از جنگ با صهیونیست ها پیدا نمی کنیم. نبرد طوفان الاقصی در برابر صهیونیست ها هیچ نکته ابهام انگیزی در موضوعات اخلاقی و مشروعیت ندارد.

ستودن مقاومت عراق و یمن

وی در ادامه یادآور شد: ما به بازوهای مقاومت در عراق و یمن که در نبرد طوفان الاقصی مشارکت کردند، دست مریزاد می گوییم.

دبیرکل حزب الله لبنان عنوان کرد: نبرد طوفان الاقصی در تصمیم گیری و اجرا صد در صد فلسطینی بود. هزاران اسیر فلسطینی سال‌های طولانی است که در زندان تحت اسارت قرار دارند، بدون اینکه کسی در این باره تحرکی از خود نشان دهد.

وی عنوان کرد: تجاوزاتی که علیه مسجدالاقصی جریان داشت در تاریخ معاصر بی سابقه بوده است. تهدیدات متعددی کرانه باختری را در سایه ادامه شهرک سازی ها و طرح های جدید آن در معرض تهدید قرار می دهد.

۲۰ سال محاصره خفه کننده علیه غزه

نصرالله یادآور شد: بیش از دو میلیتون نفر قریب به ۲۰ سال است که در یک محاصره خفه کننده در غزه قرار دارند. مساله فلسطین و همه مسائل متعلق به آن در سالهای اخیر فراموش شده بود و در آخرین مورد اهتمامات جهانیان قرار داشت. عملیات طوفان الاقصی صد درصد یک نبرد کاملا فلسطینی بود.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: محرمانگی کامل پیروزی خیره کننده عملیات هفتم اکتبر را تضمین کرد. آنچه در غزه رخ داد (عملیات طوفان الاقصی) گریزناپذیر بود، تا مساله فلسطین را بار دیگر به مساله نخست جهان تبدیل کند.

اسرائیل سست تر از خانه عنکبوت

او گفت: آنچه در این عملیات به اثبات رسید این واقعیت بود که اسرائیل واقعا سست تر از خانه عنکبوت است. نحوه عملکرد جنبش حماس به طور کامل این مساله را به اثبات رساند که عملیات طوفان الاقصی یک هویت فلسطینی دارد.

نصرالله یادآور شد: نبرد طوفان الاقصی از لحاظ تصمیم گیری و اجرا کاملا یک عملیات فلسطینی بود. تصمیم گیری در قبال ورود گروه های مقاومت به نبرد طوفان الاقصی بر عهده رهبران این گروه ها قرار دارد و ایران از این تصمیمات به طور کامل حمایت می کند.

طوفان الاقصی؛ یک نبرد تماما فلسطینی

دبیرکل حزب الله عنوان کرد: طوفان الاقصی یک نبرد کاملا فلسطینی بود وهیچ ارتباط با موضوعات منطقه ای ندارد. همه باید این مساله را متوجه شوند که تصمیم گیران اصلی در قبال این مساله رهبران مقاومت و صاحبان مساله فلسطین هستند.

وی گفت: ایران هیچ گونه دخالتی در تصمیمات گروه های مقاومت در سطح منطقه ندارد و از تصمیمات گروه های مقاومت حمایت می کند. نبرد طوفان الاقصی یک زلزله امنیتی، نظامی، روحی و روانی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.

نتایج راهبردی طوفان الاقصی

نصرالله گفت: عملیات طوفان الاقصی نتایج راهبردی در پی خواهد داشت که آثار خودش را در حال حاضر و آینده رژیم صهیونیستی بر جای خواهد گذاشت. آنچه رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده است، نمی تواند پیامدهای عملیات طوفان الاقصی بر آینده رژیم صهیونیستی را مانع شود.

دبیرکل حزب الله گفت: عملیات طوفان الاقصی ضعف شدید و شکنندگی رژیم صهیونیستی را به اثبات رساند و نشان داد که آنها از خانه عنکبوت سست تر هستند. اسرائیلی‌ها هم اکنون خودشان بیش از دیگران به این واقعیت پی برده اند که از سست تر از خانه عنکبوت هستند.

درخواست صهیونیسم از آمریکا برای دریافت کمک

وی گفت: سرعت آمریکا در اعلام پشتیبانی و حمایت عملی از رژیم صهیونیستی بیانگر این واقعیت است که رژیم صهیونیستی در چه ضعف و شکستی دست و پا می زند. اسرائیل از روز نخست نبرد طوفان الاقصی از آمریکا درخواست حمایت مالی و تسلیحاتی کرد.

او تصریح کرد: فداکاری ها و جانفشانی‌های مردم غزه یک دوران جدید و سرنوشت ساز تاریخی برای فلسطینی ها و منطقه و ملت های آن رقم خواهد زد. از ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی مشخص بود که رژیم صهیونیستی کاملا ضعیف شده و قوای خود را از دست داده است.

نابودی حماس محقق نمی شود

نصرالله گفت: از مهمترین اشتباهات دشمن صهیونیستی این بود که اهداف سطح بالایی نظیر از بین برد حماس را برای خود تعیین می کنند، اهدافی که قابل تحقق نیستند. آنها در جریان جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ نیز هدف از بین بردن حزب الله بود که محقق نشد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: آنچه در غزه رخ داد حماقت و ناتوانی اسرائیل را به رخ کشید. صهیونیست ها حتی یک دستاورد نظامی در غزه نداشته اند. رژیم صهیونیستی برای هیچ چیزی در غزه خط قرمز قائل نشده و مناطق مسکونی در این باریکه را به طور کامل منهدم کرده است.

وی افزود: با وجود گذشت قریب به یک ماه، ارتش رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته که حتی یک دستاورد در غزه ارائه کند. آنها بعد از یک ماه یک دستاورد نظامی هم نداشته اند.

جنگ تمام عیار علیه رژیم صهیونیستی

نصرالله گفت: حزب الله لبنان از همان روز هشتم اکتبر یعنی دومین روز نبرد طوفان الاقصی وارد نبرد علیه رژیم صهیونیستی شده است. ما از روز ۸ اکتبر تا به امروز جنگی تمام عیار را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کردیم. کسی که در مرز باشد، متوجه این موضوع می شود.

دبیرکل حزب الله افزود: طی ۷۵ سال اخیر از آغاز اشغال فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی دستاوردی جز ارتکاب قتل عام نداشته و همواره در وضعیت ضعف، شکست و ناتوانی قرار داشته است.

وی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی باید بداند که از طریق ارتکاب قتل عام و کشتار دسته جمعی مردم غزه، هرگز نخواهد توانست به نتیجه خاصی دست پیدا کند. هر آنچه در غزه جریان دارد بار دیگر واقعیت وحشی گیری رژیم غاصب صهیونیستی را به اثبات می رساند.

پیروز نهایی جنگ، غزه و مقاومت فلسطین است

دبیرکل حزب الله یادآور شد: ما اعتقاد داریم که جنگ کنونی در غزه با پیروزی مردم و مقاومت در غزه پایان می یابد و رژیم صهیونیستی نیز باید این واقعیت را بداند. شهدای غزه همه نقاب های دروغین برای فریب دادن ملت ها در راستای متمایل نمودن آنها به عادی سازی روابط را بر انداخت.

نصرالله اظهار داشت: ۳۰ روز است که غزه در حال انهدام در برابر چشمان جامعه بین المللی و کشورهای جهان است بدون اینکه آنها از جای خود تکانی بخورند. باید این واقعیت را بدانیم که آمریکا مسئولیت کامل رخدادهای غزه را برعهده دارد و اسرائیل تنها یک ابزار برای اجرای دستورات آنها است.

دبیرکل حزب الله تأکید کرد: آمریکا باید در قبال ارتکاب جنایات و قتل عام ها علیه ملت های مختلف جهان مجازات شود ، چون آنها در شرایط کنونی از توقف تجاوزات علیه غزه جلوگیری می کنند.

وی عنوان کرد: پایگاه های آمریکایی در عراق و سوریه تحت حملات مقاومت قرار دارد و این یک اقدام و تصمیم حکیمانه و شجاعانه است.

نگاه افکار عمومی جهان در قبال جنایتکاران در حال تغییر است

نصرالله گفت: در شرایط کنونی بر هر فرد آزاده و با شرافت در جهان واجب است که حقایق کنونی در غزه را به سمع و نظر افکار عمومی جهان برساند. واقعیت این است که در شرایط کنونی افکار عمومی جهان در قبال جنایتکاران در حال تغییر است.

وی گفت: دفاع از مردم غزه در شرایط کنونی یک واجب انسانی است. رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ زمانی تاسیس شد که جهان از مردم فلسطین دست کشید.

نصرالله عنوان کرد: آنچه هم اکنون در غزه جریان دارد یک جنگ همانند جنگ های قبلی نیست، بلکه یک نبرد سرنوشت ساز تاریخی محسوب می شود. شرایط غزه پس از جنگ قطعا با پیش از آن متفاوت خواهد بود.

جبهه لبنان آماده هر احتمالی است

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: در شرایط کنونی هدف نخست همه ما در طول شبانه روز باید توقف جنگ و تجاوز علیه غزه باشد. هدف بعدی این است که مقاومت و حماس در غزه پیروز این نبرد باشند. پیروزی غزه به معنای پیروزی ملت فلسطین ، قدس، مسجدالاقصی، کرانه باختری و اسرای فلسطینی خواهد بود.

پیروزی غزه به معنای پیروزی همه کشورهای منطقه و در راستای منافع ملی مصر، اردن، سوریه و لبنان خواهد بود. باید تاکید کنم که همه احتمالات در ارتباط با جبهه لبنان وجود دارد و در هر زمان ما می توانیم به سوی این گزینه ها حرکت کنیم. تهدیدات آنها ما را نمی ترساند و ما برای هر گزینه‌ای در قبال ناوهای شما (آمریکایی) که ما را تهدید می کنند، آماده هستیم.

مقاومت اسلامی عراق به مسئولیت های خود عمل کرده است

سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد: مقاومت اسلامی عراق به مسئولیت های خود عمل کرده و از آغاز مرحله ای جدید در تقابل با صهیونیست ها خبر داده است.

وی افزود: موشک ها و پهپادهای یمنی ایلات و دیگر پایگاه نظامی اسرائیلی را مورد اصابت قرار خواهند داد.

تحولات در جبهه لبنان بی سابقه است

دبیرکل حزب الله در ارتباط با موضوع ورود این جنبش به جنگ علیه صهیونیست‌ها تاکید کرد: ما از همان روز هشتم اکتبر یعنی دومین روز جنگ وارد نبرد شده ایم، اگر به آنچه در نقاط مرزی لبنان و اراضی اشغالی رخ داده با دقت بنگریم متوجه خواهیم شد که این تحولات بسیار مهم  و بزرگ است.

وی تاکید کرد: آنچه در جبهه لبنان رخ داده در تاریخ رژیم صهیونیستی بی سابقه است، البته ما در هر حال به آنچه در نقاط مرزی جریان دارد، اکتفا نخواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: تحولاتی که هم اکنون در نقاط مرزی جریان دارد در جنگ 33 روزه در سال 2006 نیز رخ نداده بود. عملیات ما در نقاط مرزی خودروهای زرهی، تجهیزات جنگی و نظامیان صهیونیست را مورد هدف قرار می دهد.

وی تاکید کرد: مقاومت اسلامی لبنان از همان آغاز عملیات طوفان الاقصی در ماه اکتبر وارد این نبرد شد و این عملیات با رخدادهای گذشته کاملا متفاوت است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: عملیاتی که هم اکنون در نقاط مرزی لبنان و اراضی اشغالی جریان دارد، رژیم صهیونیستی را مجبور ساخت که نیروهایش را در نقاط مرزی نگه دارد و شمار بیشتری از نیروها را برای پشتیبانی از آنها فرا بخواند.

یک سوم قوای لجستیک ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان

وی افزود: جبهه لبنان بخش بزرگی از نیروهای که قرار بود در حمله علیه غزه مشارکت کنند را به سوی خود آورده است و دستکم یک سوم قوای ارتش رژیم صهیونیستی هم اکنون معطوف به مرزهای لبنان شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: بخشی از این نظامیان صهیونیست از نیروهای ویژه بودهند که ممکن بود به سوی غزه روانه شوند. در شرایطی که هم اکنون یک سوم از قوای لجستیک صهیونیست ها به مرزهای لبنان گسیل داده شده است.

وی تاکید کرد: صهیونیست ها 43 شهرک در شمال فلسطین اشغالی را به دلیل عملیات های ما تخلیه کرده اند و ده ها هزار از ساکنان این شهرک ها مجبور به ترک این مناطق شده اند.

عملیات حزب الله صهیونیست‌ها و آمریکایی ها را نگران ساخت

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: عملیات مرزی حزب الله لبنان سران رژیم صهیونیستی و حتی واشنگتن را دچار ترس، وحشت و نگرانی کرده است. این نگرانی وجود دارد که درگیری در جبهه لبنان به سوی یک جنگ گسترده، حرکت کند و دشمن به طور ویژه روی این مساله حساب باز کرده است.

وی تاکید کرد: عملیات حزب الله در نقاط مرزی باعث شده رژیم صهیونیستی در قبال هر گونه تحرکی علیه لبنان، دچار ترس و وحشت شود و نبرد روزانه ما در این مناطق صهیونیست ها را دچار نگرانی کرده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: عملیات ما در نقاط مرزی به دشمن این واقعیت را نشان داده که در صورت تعدی به لبنان بزرگترین حماقت را مرتکب خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها