کد خبر: ۵۳۱۲۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۱۵ آبان ۱۴۰۲
وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه فاصله نسل‌ها امروز از ۲۵ سال بسیار کمتر است و برخی معتقدند شکاف نسلی به زیر ۱۰ سال رسیده است، گفت: برخی اصرار دارند چرا حداکثر سن برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۲۲ سال است، البته بیش از ۸۵ درصد پذیرفته شدگان این دانشگاه زیر ۲۰ سال هستند، اما یک دلیل اخذ چنین تصمیمی همین تحولات سریع بین نسل‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری 598، رضامراد صحرایی در شصت‌ویکمین سال اعطای جایزه البرز در بخش دانش آموزی، اظهارکرد: فاصله نسل‌ها امروز از ۲۵ سال بسیار کمتر و برخی معتقدند شکاف نسلی به زیر ۱۰ سال رسیده است.

وی گفت: برخی اصرار دارند چرا حداکثر سن برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۲۲ سال است، البته بیش از ۸۵ درصد پذیرفته شدگان این دانشگاه زیر ۲۰ سال هستند اما یک دلیل اخذ چنین تصمیمی همین تحولات سریع بین نسل‌هاست و باید معلمانی انتخاب شوند که بتوانند بچه‌های امروز را درک کنند.
 
وی تاکید کرد: شکاف اداری و شناختی بین والدین و فرزندان و معلمان و محصلان حقیقتی اجتناب ناپذیر و انکار ناپذیر است. بسیاری از بچه‌ها پیش از اینکه چیزی یاد بگیرند ارزش آن از دست می‌رود. برای این تحولات باید چه برنامه‌ای داشته باشیم؟. اینها نکات مهمی است.
 
صحرایی در بخش دیگر سخنان خود خطاب به دانش آموزان نخبه حاضر در جمع خاطر نشان کرد: این روزها دلمان خون است برای مردم مظلوم عزه که دانش آموزان آنجا در این ظلم بی سابقه تاریخی پر پر می‌شوند. اگر یک ماه آمریکا را تحریم کنیم و همه نخبگان غیر آمریکایی از آمریکا خارج شوند باید ببینید آیا از آمریکا چیزی باقی می‌ماند؟. تمام سرمایه این کشور از نخبگان کشورهای دیگر است.
 
وزیر آموزش و پرورش، افزود: هر کشوری وظیفه دارد به هر طریقی که می‌تواند در حفظ نخبگان خود بکوشد. راهکاری که آمریکا برای جذب نخبگان دیگر کشورها در پیش می‌گیرد ناامید کردن آنهاست که "شما نمی‌توانید و نمی‌شود". نخبه واقعی باید به این مسائل آگاه باشد.

وی خطاب به دانش آموزان با توصیه به اینکه تاریخ بخوانید، تاکید کرد: جنگ روایت‌ها، نبرد مرزها است و در نبرد مرزها کسی که فکور است برنده است. در این رقابت نقش آموز ش‌و پرورش به مثابه نخ تسبیح است و نقش خانواده بسیار مهم است.
 
به گفته صحرایی بیش از ۶۰۰ پژوهشسرای دانش آموزی در کشور فعال شده است تا زمینه شکوفایی استعداد دانش‌آموزان را فراهم کند.
 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بازنگری در المپیادها در دستور کار آموزش و پرورش و در آستانه تصویب نهایی است، ادامه داد: همچنین در شاد صفحه اختصاصی به این جایزه اختصاص می‌دهیم تا دانش آموزان بیشتر این جایزه را بشناسند. از سوی دیگر می‌توانیم جایزه البرز را بین المللی کنیم.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: یک پایه اصلی هر برنامه‌ای که برای آینده بریزیم نخبگان جامعه ما هستند، اما چه نخبه‌ای؟ نخبه‌ای که برای آینده تربیت شده باشد. ما اهل مکتبی هستیم که در تعلیم و تربیت آن آمده است فرزندان زمانی غیر از زمان شما آفریده شده اند و تعلیم و تربیت مطلوب باید آینده‌نگر باشد. امروز ماموریت اصلی ما این است که بهره‌وری را در تمام ابعاد آن افزایش دهیم و این امر الا از طریق نخبگان ممکن نمی‌شود.
 
به گزارش ایسنا، به مناسبت شصت و یکمین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، آئین «جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش دانش‌آموزی» با هدف تقدیر از ۶۱ نفر از دانش‌آموزان برتر سراسر کشور، امروز ۱۵ آبان طی مراسمی برگزار شد.

 در این دوره، دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۲ در پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در شاخه نظری (رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی) و شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش از سراسر کشور تحصیل می‌کنند، می‌توانستند شخصاً با مراجعه به سایت جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir (سامانه دانش‌آموزی)، نسبت به عضویت و ثبت‌نام در سامانه و متعاقب آن مطالعه شیوه‌نامه جایزه البرز ۱۴۰۲ در هر یک از پایه‌ها و شاخه‌ها مبادرت ورزند و در صورت واجد شرایط بودن، در سامانه جایزه البرز از ۲۰ تیر سال جاری به مدت یک ماه فرم داوری و مدارک خود را بارگذاری کنند.

رقم جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش دانش‌آموزی با افزایش پنجاه درصدی نسبت به سال قبل تعیین شد و بر این اساس، به هر یک از دانش‌آموزان منتخب کشوری در پایه نهم مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه گواهی جایزه البرز و در پایه دوازدهم به هر یک از دانش‌آموزان منتخب کشوری مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی همراه با گواهی جایزه البرز از طرف بنیاد فرهنگی البرز اهداء می‌شود.
 
همچنین شصت و یکمین سال جایزه البرز دانش‌آموزی به همت «بنیاد فرهنگی البرز» و با همکاری «سازمان اوقاف و امور خیریه»، «وزارت آموزش و پرورش»، «بنیاد ملی نخبگان» و «رسانه ملی» برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها