کد خبر: ۵۳۱۳۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۱۷ آبان ۱۴۰۲
رویترز خبر داد
پارلمان کشور ترکیه سرو محصولات کوکاکولا و نستله را به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در محوطه و داخل ساختمان مجلس این کشور ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، پارلمان کشور ترکیه در روز سه شنبه، محصولات کوکاکولا (KO.N) و نستله (NESN.S) را از رستوران‌های خود به دلیل حمایت آن‌ها از رژیم صهیونیستی در بحبوحه درگیری غزه حذف کرد. تاکنون این دو شرکت به این اتفاق واکنشی نشان نداده‌اند.

در بیانیه پارلمان ترکیه آمده است: «محصولات شرکت‌هایی که از اسرائیل حمایت می‌کنند در رستوران‌ها، کافه‌تریا و چایخانه‌های محوطه پارلمان به فروش نخواهد رسید.»

یک منبع پارلمانی در این باره به رویترز گفته است که نوشیدنی‌های کوکاکولا و قهوه فوری نستله عناوین تجاری بودند که از لیست غذایی حذف شدند، و افزود این تصمیم پس از «اعتراضات شدید عمومی علیه این شرکت‌ها برای حمایت از اسرائیل» اتخاذ شده است.

در گزارش رویترز آمده است: «فعالان فضای مجازی ترکیه‌ای در روز‌های اخیر خواستار تحریم کالا‌های اسرائیلی و شرکت‌های غربی بودند که از این کشور حمایت کرده بودند.»

رویترز افزود: «حرکت پارلمان ترکیه یکی از اولین اقدامات دولتی یا سازمانی برای هدف قرار دادن عناوین تجاری بزرگ در طول جنگ یک ماهه اسرائیل و حماس است.»

بر این اساس، رهبر معظم انقلاب اخیرا با اشاره به توقع مضاعف از دنیای اسلام در مقابل جنایت‌های رژیم اشغالگر از دولت‌های اسلامی خواسته بودند راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را مسدود و با آن رژیم همکاری اقتصادی نکنند.

شرکت «کوکاکولا» و «پپپسی» از جمله شرکت‌های چند ملیتی طرفدار رژیم صهیونیستی است که سالانه بخشی از درآمد خود را برای تامین منافع آن‌ها اختصاص داده است.

در سال ۲۰۰۳ آژانس یهودی دیاسابورا، با انتشار گزارشی، از حمایت گسترده شرکت‌های بزرگ جهان به صهیونیسم و رژیم صهیونیستی پرده برداشت. در این گزارش آمده است شرکت‌های نوشابه‌سازی کوکاکولا و پپسی، هر کدام معادل ۳/۲ میلیارد دلار در سال برای تحقق آرمان‌های این آژانس کمک می‌کنند که این رقم ۴/۵ % کل فروش سالانه این شرکت‌ها که بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار است را تشکیل می‌دهد.


حق امتیاز شرکت‌های حامی صهیونیست در ایران به جیب چه کسانی می‌رود؟
یکی از سرمایه گذاری‌های رایج در سطح بین‌الملل قرارداد رویالتی است که بین صاحب برند و تولید کننده یا فروشنده کالا شکل می‌گیرد، در این نوع از قرار داد درصدی از سود حاصل از فروش محصول به صاحب برند پرداخت می‌شود.

دو شرکت «پپسی» و «کوکاکولا» که در ایران به طور رسمی در حال فعالیت هستند از قرار داد رویالیتی تبعیت می‌کنند به این منظور که بخشی از سود‌فروش محصولات آن به سرمایه گذار واریز می‌شود، در واقع حضور این شرکت‌ها در ایران و خرید از محصولاتشان به معنای کمک به رژِیم صهیونیستی به طور مستقیم یا غیر مستقیم خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها