کد خبر: ۵۳۱۳۵۳
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۱۷ آبان ۱۴۰۲
رئیس کنگره سراسری انجمن هماتولوژی و آنکولوژی ایران گفت: ایران در زمینه دارو و درمان انواع سرطان در مجامع بین‌المللی جایگاه خوبی دارد و در واقع در پزشکی حرف اول را می زند.

به گزارش پایگاه خبری 598، اردشیر قوام زاده روز چهارشنبه در افتتاحیه کنگره ۲ روز هماتولوژی و آنکولوژی در هتل المپیک افزود: امروزه بسیاری از سرطانها توسط داروها شناخته و پیوندها و سلول درمانی درمان شده و با آمریکا و اروپا برابری می کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه درمان سرطان در کشور بدرستی انجام می شود اما سبک زندگی مردم نادرست است، مردم باید از خوراکی‌ها و امکانات طبیعی استفاده کرده و وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت نیز باید استفاده از مواد شیمیایی برای مواد خوراکی را کنترل کنند.

قوام زاده تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های دارویی موفقیت های خوبی در زمینه تولید داروهای سرطان دارند و در مجلس تصویب شده دارویی که در کشور تولید می‌شود از خارج وارد نشود اما باید مسئولان روی بهبود کیفیت محصولات نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین باید اجازه داده شود تا هر کس می‌خواهد از خارج دارو خریداری کند تا برای درمان مجبور به سفر به کشورهای خارجی نشود و همچنین ضرورت ندارد داروهای بی کیفیت تولید و به بازار عرضه شود.

به گفته قوام زاده، مردم باید برای پیشگیری از سرطان از مصرف مواد دخانی، الکل، فست و فودها، هوای آلوده و غیره خودداری کنند و انجام مستمر فعالیت های ورزشی از جمله پیاده روی و ورزش های همگانی، کنترل وزن بدن که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان است پیروی کنند.

موفقیت ۲ شرکت دارویی در تولید داروی سرطان سینه

محمد واعظی انکولوژیست و دبیر این کنگره نیز گفت: ۲ شرکت دارویی در کشور داروی سرطان سینه را تولید کردند که این موفقیت بزرگی است.

وی اظهار داشت: درمان سرطان شامل جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی است اکنون به سمت درمان های نوین رفتیم که بعضی درمانها هدفمند هستند، درمان‌های جدید بر اساس مهندسی ژنتیک ساخته می شوند.

واعظی تصریح کرد: بعضی از داروهای شیمی درمانی را در کشور تولید می کنیم و در مورد داروهای هدفمند نیز شرکت های تولیدی ورود کردند و در واقع این داروها آنتی بادی را با شیمی درمانی به سلول سرطان می رسانند.

افزایش شمار مبتلایان به سرطان سینه

سحر توکلی شیراجی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیزدر حاشیه این کنگره گفت: دانشمندان در حال تلاش هستند بصورت خودجوش زیر ساخت های درمان نوین سرطان را ایجاد کنند، دسترسی به منابع و داروهای کمیاب و نایاب وجود دارد ولی درمان های نوین هنوز بصورت بالینی نیست و ساختار داروها در حال تغییر است که به سمت واکسن و ژن درمانی پیش می رود.

وی با اشاره به اینکه سرطان سینه شایعترین سرطان در زنان ایرانی است، ادامه داد: با توجه به اهمیت بیماری، ضرورت دارد افرادی که در خانواده خود از جمله مادر، خواهر، عمه و خاله مبتلا به سرطان سینه دارند حتما ماموگرافی سالانه را انجام دهند.

توکلی تاکید کرد: با توجه به افزایش آگاهی زنان در مورد سرطان سینه، شمار مبتلایان به این بیماری رو به افزایش است، ضرورت دارد زنان از سن ۴۰ سالگی به بالا سالانه یکبار ماموگرافی را انجام دهند.

این آنکولوژیست تاکید کرد: غربالگری به معنای استفاده از آزمایش ها و معاینات پزشکی جهت تشخیص زودهنگام بیماری ها پیش از بروز علائم آنهاست. چرا که بروز علائم برخی بیماری ها و سرطان ها هنگامی صورت می گیرد که درمان آنها دیگر پاسخ نمی دهد یا صرف هزینه مالی بیشتری را می طلبد.

وی گفت: به همین جهت غربالگری یکی از روش های رایج شناسایی زودهنگام بیماری ها در دنیا است که انجام آن به معنای بیمار بودن فرد مبتلا به سرطان سینه نیست و در واقع در جهت پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها