کد خبر: ۵۳۱۴۰۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۲۰ آبان ۱۴۰۲
سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: مردمی سازی دولت را در چند سطح دنبال می‌کنیم. دولت مدیریت میدانی خوبی دارد؛ رئیس جمهور در میان مردم و در جریان مشکلات آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مهر، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در هجدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، کشور در شرایط سخت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تحویل شد، به طوری که عملاً ارزی برای کالاهای اساسی وجود نداشت چرا که دولت قبل در ۶ ماه نخست سال تمام ارز ویژه کالاهای اساسی کشور را مصرف کرده بود.

منصوری با اشاره به تعداد فوتی‌های کرونا گفت: کشور در شرایطی تحویل شد که روزانه شاهد فوت بیش از ۷۰۰ تن از هموطنان عزیزمان بودیم. نهضت مدیریت کرونا، ساخت واکسن و آماده کردن کشور برای مقابله با اپیدمی کرونا یک اتفاق بسیار مهم و مدیریت جهادی واقعی بود.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود به مسئله تورم اشاره کرد و گفت: مطابق اطلاعات مرکز آمار و بانک مرکزی دولت را با تورم نزدیک به ۶۰ درصد تحویل گرفتیم. تمام تنخواه یکساله دولت در همان ۲ ماه اول ۱۴۰۰ هزینه شده بود لذا هرچند در شرایط فعلی دچار کاستی‌هایی هستیم، اما برای تحلیل درست باید دید که از چه نقطه‌ای به کجا رسیده‌ایم.

معاون اجرایی رئیس جمهور مهم‌ترین ناترازی کشور را در مسئله بودجه دانست و یادآور شد: سال ۱۴۰۰، دولت با کسری ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی مواجه بود ولی متأسفانه امروز برخی از افراد دولت قبل با عدد سازی این موضوع را تکذیب می‌کنند. در این زمینه نیز مشکلات جدی وجود داشت که هنوز بخشی از آن همچنان باقی مانده است. در حوزه برق ۲۲ هزار مگاوات کسری انرژی داشتیم که خاموشی‌های مستمر، نشان از آن بود.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه یکی مهم‌ترین ویژگی‌های دولت سیزدهم با مردم و در بین مردم بودن است که این ویژگی نشان از متانت سیاسی دولت است، گفت: در هیچ دولتی سابقه نداشته است که در زمان مشابه به‌اندازه دولت سیزدهم برای رسیدگی به مشکلات مردم به اقصی نقاط کشور سفر شده باشد. با روی کار آمدن دولت سیزدهم بساط حاکمیت دوگانه در کشور جمع گردید.

مهندس منصوری با بیان اینکه جلوگیری از ورود جریان سکولار به بدنه دولت از دستاوردهای مهم دولت بود، اظهار داشت: بن بستی در کشور وجود ندارد و دولت در مسیر و جهت درستی حرکت می‌کند. وظیفه دولت خدمت رسانی به آحاد مختلف مردم است. در دولت سیزدهم اولویت بندی‌ها تغییر کرده و به مسائل اصلی و مهم کشور پرداخته می‌شود. امروز به لطف خدا و با وجود تحریم‌ها شاهد فروش روزانه بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار بشکه نفت هستیم. دولت مردمی تمام تلاش خود را جهت رسیدن کشور به قله پیشرفت انجام می‌دهد.

وی با اشاره به سیاست خارجی متوازن دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: حوزه دیپلماسی مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری بر سه کلیدواژه «عزت، حکمت و مصلحت» استوار است و در مقوله سیاست خارجی، «عزت»، نفی «دیپلماسی التماسی چه در کلام و چه در محتوا» و پرهیز از چشم دوختن به حرف و تصمیم مقامات کشورهای دیگر است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: مردمی سازی دولت را در چند سطح دنبال می‌کنیم. دولت مدیریت میدانی خوبی دارد؛ رئیس جمهور در میان مردم و در جریان مشکلات آنهاست. به پروژه‌ای ناتمام در کشور متأسفانه پروژه‌هایی در کشور وجود دارد که بعضاً بیش از ۳۰ سال است که رها شده‌اند؛ متأسفانه برخی از پروژه‌ها در قبل با نگاه سیاسی تعریف و کلنگ‌زنی شده است.

وی در پایان با بیان اینکه در دولت سیزدهم مشکلات حمل نمی‌شود بلکه حل می‌شود، افزود: اکنون در کشور ۶۰ هزار پروژه نیمه تمام داریم که اتمام و تکمیل آنها نیازمند ۹ هزار همت است؛ البته دولت سیزدهم باروش‌های مختلف، سعی در تأمین منابع ویژه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام داشته و نهضت به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام در همه حوزه‌ها در کشور با جدیت دنبال می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها