کد خبر: ۵۳۱۴۲۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۴     ۲۱ آبان ۱۴۰۲
طبق فتاوی مستند و از جمله شیخ شلتوت، عالم بزرگ الازهر مصر، هشت مذهب در اسلام موجود است و یکی از این مذاهب پذیرفته شده همانا شیعه امامیه است.

به گزارش پایگاه خبری 598، اسامه حمدان عضو دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس در بیروت به ایران گفت: «هیچ عضوی از حماس نیست که به ایران یا حزب‌الله یا حتی به عموم تشیع نگاه تکفیری داشته باشد. اعتقاد ما این است که همه افرادی که به وحدانیت خداوند شهادت می‌دهند، مسلمان و داخل در دین هستند. فرق و مذاهب دینی هر چه قدر هم زیاد باشند، اجتهاد بیشتر می‌شود.

طبق فتاوی مستند و از جمله شیخ شلتوت، عالم بزرگ الازهر مصر، هشت مذهب در اسلام موجود است و یکی از این مذاهب پذیرفته شده همانا شیعه امامیه است.

تا جایی که من می‌دانم در فلسطین نیز فکر تکفیری جایگاهی در میان مردم ندارد. شاید افراد بسیار کمی چنین دیدگاهی داشته باشند. در مقابل عموم مردم فلسطین دیدگاه بدی نسبت به تفکر تکفیری دارند. در جامعه ما حتی با غیرمسلمان‌ها نیز تعامل خوبی وجود دارد.

در خود غزه ما همسایگانی مسیحی داریم که قرن هاست در کنار هم زندگی می‌کنیم. آن اقلیت محضی که ممکن است در هر جامعه‌ای از جمله فلسطین وجود داشته باشند، تأثیری بر وضعیت عمومی جامعه ما ندارند.

نکته دوم اینکه رابطه ما با جمهوری اسلامی یک رابطه استراتژیک است، بر فرض که کسی بیاید همان حمایت‌هایی را که جمهوری اسلامی از ما می‌کند به ما ارائه کند، ما رابطه مان را با جمهوری اسلامی قطع نمی‌کنیم.

ثانیاً جمهوری اسلامی در زمانی که هیچ‌کس از ما حمایت نمی‌کرد از ما حمایت کرد. این چیزی است که به ما انگیزه می‌دهد. نکته سوم اینکه ما بیش از 30سال است که با هم رابطه داریم. امروز ما وارد سی و سومین سال روابط شده‌ایم. ما هیچ‌وقت احساس نکرده‌ایم که به خاطر تفاوت‌های مذهبی مشکلی در رابطه با برادران‌مان در ایران وجود دارد. آنها هم هیچ وقت چنین احساسی نداشتند.

گاهی گفت‌وگوهای بحث‌برانگیزی در مورد برخی مسائل سیاسی و مهم باهم داشته‌ایم اما هیچ وقت به دنبال تحمیل یک دیدگاه سیاسی واحد به یکدیگر نبوده ایم. زیرا همه ما در یک مسیر یعنی مقابله با رژیم صهیونیستی و نظام سلطه امریکایی هستیم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها