کد خبر: ۵۳۱۵۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۲۳ آبان ۱۴۰۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه هفته کتاب در جمع خبرنگاران گفت: با موافقت وزیر صمت توانستیم تعداد خودروهای سیار را به دوبرابر برسانیم و تلاش داریم تا دو سال آینده این تعداد را از ۵۰ دستگاه به ۵۰۰ دستگاه برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری 598  به نقل از تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم آغاز هفته کتاب در مدرسه دخترانه فرهنگ در جمع خبرنگاران گفت:‌ ما خوشحال هستیم که امسال با ابتکار دوستان خوبمان توانستیم هفته کتاب را در قالب زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه شروع کنیم. به هرحال جامعه دانش‌آموزی ما با بیش از 16 میلیون دانش‌آموزی که امروز در کشور مشغول تحصیل هستند، بزرگترین سرمایه فرهنگی جامعه ما هستند و اگر ما جامعه هدف خودمان را در گسترش کتاب و کتاب‌خوانی اولویت‌بندی کنیم، اولویت اول بچه‌ها هستند، هرچقدر بچه‌ها با کتاب خواندن خو بگیرند، حتما فردا پدران و مادران و مسئولان خوبی در کشور خواهند شد.

وی ادامه داد:‌ هرچقدر از کتاب و کتابخوانی فاصله داشته باشند، اثرات نامطلوب خودش را در آینده کشور به جا خواهد گذاشت، به همین دلیل امسال بنابراین است که به مدارس برویم ابتدای سال همکاران ما در کانون پرورش فکری سه میلیون کتاب را به کتابخانه‌های مدارس فرستادند. الان با عزیزانمان صحبت کردیم که حتی در کلاس‌های درسی نیز ما کتاب‌های مورد نیاز بچه‌ها را قرار دهیم.

 

وزیر ارشاد افزود: در نمایشگاه کتاب امسال آقای رئیس جمهور این تاکید را داشتند که ما کتاب‌خانه‌ها را صرفا در مکان‌های خاصی در شهر قرار ندهیم که برای عده مخاطب حرفه‌ای در دسترس باشد‌، بلکه باید بتوانیم کتابخانه‌ها را گسترش دهیم. در این راستا من از وزیر صمت تشکر می‌کنم که موافقت کردند ما تعدادی خودرو به عنوان کتابخانه سیار هم داشته باشیم. این کتابخانه‌های سیار در آغاز 25 خوردو بود که اکنون این آما رار دوبرابر کرده‌ایم و با این کاری که دولت انجام می‌دهد، تلاش می‌کنیم، ظرف دو سال آینده برای مناطق محروم و روستاها بتوانیم تا 500 کتابخانه سیار را که شامل کامیون و مینی بوس و سایر خودروهایی است که امکان تجهیز آن هست، فراهم کنیم و به همه مناطق عشایری و روستایی آن عدالت فرهنگی که گفتیم از طریق کتابخانه سیار پیش ببریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها