کد خبر: ۵۳۱۵۱۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۵     ۲۴ آبان ۱۴۰۲
چهلمین روز عملیات طوفان الاقصی؛
تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای چهلمین روز ادامه دارد در حالی که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه از یورش نیروهای اشغالگر به داخل مجتمع پزشکی الشفا واقع در ضلع غربی مرکز غزه در پی درگیری‌های شدید با مقاومت فلسطین و اشغالگران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، سخنگوی وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد که نظامیان صهیونیستی با ورود به بیمارستان الشفا در غزه زیرزمین این بیمارستان را بازرسی کردند. ارتباط بیمارستان الشفاء غزه با جهان خارج قطع شده است و نیروهای اشغالگر در آن مستقر هستند.

ارتش صهیونیستی می‌گوید که سربازانش وارد ساختمان‌های جراحی و اورژانس بیمارستان الشفا شده‌اند.

خبرنگار المیادین افزود که نیروهای اشغالگر به طور بی‌هدف به سمت پنجره‌ها و بخش‌های بیمارستان الشفا تیراندازی کردند.

وی با بیان اینکه ده‌ها سرباز اشغالگر به اورژانس مجتمع شفا یورش بردند، افزود: ارتباط با مجتمع شفا قطع شده و نیروهای اشغالگر اطلاعات در مورد وضعیت داخل آن را کنترل می‌کنند.

به گفته این خبرنگار، در حملات امروز صهیونیست‌ها به بیمارستان الشفا تعدادی شهید و زخمی شدند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی محوطه‌های بیمارستان را بمباران کردند.

این یورش در پی آن است که ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای مدعی شد که یگان‌های آن بر اساس «داده‌های اطلاعاتی و ضرورت عملیاتی» «یک عملیات دقیق و مشخص علیه حماس در مناطق خاصی از بیمارستان الشفا» انجام می‌دهند.

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش اشغالگر گفت: اسرائیل کارهای زیادی برای انجام حمله به نوار غزه دارد و زمان می‌برد.

هاگاری روز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت: اولویت ما حذف مقامات ارشد حماس است. برای من مهم است که افکار عمومی (اسرائیل) بدانند که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم و زمان می‌برد.

هاگاری در توجیه جنایات صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان و بیمارستان‌ها و ادعاها بر حضور حماس در بیمارستان‌ها افزود: امروز عملیات تخلیه بیمارستان القدس به پایان رسید، ما مجبور هستیم به صورت متمرکز در بیمارستان‌ها کار کنیم، از فعالان حماس حاضر در بیمارستان‌ها می‌خواهیم تسلیم شوند تا بیماران را در معرض خطر قرار ندهند.

هاگری افزود: برای از بین بردن حماس، باید در سراسر نوار غزه از هوا، دریا و زمین عملیات کنیم.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز پیشتر شامگاه سه‌شنبه گفت: حماس باید شکست بخورد، در غیر این صورت اسرائیل در این مکان نخواهد بود.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل جان کادر پزشکی، بیماران و آوارگان مجتمع پزشکی الشفا دانست.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه به الجزیره گفت: ده‌ها سرباز وارد ساختمان اورژانس مجتمع الشفا شدند و تانک‌های اشغالگران به محوطه مجتمع پزشکی یورش بردند. نیروهای اشغالگر زیرزمین بیمارستان الشفا را تفتیش می‌کنند.

القدره گفت: ما چیزی برای ترس و پنهان کردن نداریم و فقط پزشکان، بیماران و آوارگان در بیمارستان الشفا هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: اشغالگران اسرائیل پس از محاصره مجتمع پزشکی الشفا از هر طرف، همه افراد را در دایره مرگ قرار داده‌اند. بمباران شدید و تیراندازی سنگین به مدت دو ساعت ادامه داشته است.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه نیز اشغالگران رژیم صهیونیستی، جامعه بین‌المللی و آمریکا را «کاملاً مسؤول حفظ امنیت  هزاران نیروی کادر پزشکی، مجروح و آواره داخل» دانست و در عین حال نسبت به انجام قتل عام در بیمارستان هشدار داد.

دفتر رسانه‌ای در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش اشغالگر پس از چند روز محاصره مجتمع پزشکی الشفا و تیراندازی به هر چیزی که در داخل آن حرکت می‌کند، وزارت بهداشت را از قصد خود برای یورش به مجتمع پزشکی الشفا مطلع کرد.

خبرگزاری فلسطین اعلام کرد که مجتمع پزشکی الشفا شامل ۱۵۰۰ شهروند یعنی کادر پزشکی، بیماران و مجروحان شامل نوزادان نارس و حدود ۴۰۰۰ آواره است که در شرایط سخت به دلیل قطع برق و از کار افتادن بیمارستان پس از تمام شدن سوخت قرار دارند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) افزود: بلافاصله پس از اعلام اشغالگران برای قصد حمله به بیمارستان، وضعیت وحشت و ترس در بین بیماران، آوارگان و کادر پزشکی در داخل بیمارستان حاکم شد.

همچنین محمد زقوت، مدیرکل بیمارستان‌های غزه به الجزیره گفت: ارتش اشغالگر طی عملیات یورش وارد بخش اورژانس مجتمع پزشکی الشفا شد و به بیماران حمله کرد. اشغالگران به هر کسی که از گذرگاه امنی که برای خروج از بیمارستان تعبیه شده، خارج شود، تیراندازی می‌کنند. آنها به دو ساختمان جراحی‌ها و اورژانس حمله کردند.

مدیر بیمارستان‌های غزه افزود: ارتش اشغالگر تصور می‌کردند ورود سربازان‌شان به مجتمع به منزله پیروزی برای آنها خواهد بود، اما هیچ دلیلی بر مقاومت نیافتند. سازمان‌های بین‌المللی از مسؤولیت خود در قبال بیماران و زخمی‌ها در این بیمارستان شانه خالی کردند.

وی ادامه داد: به نماینده صلیب سرخ اطلاع دادیم که ارتش اشغالگر به مجتمع پزشکی الشفا یورش برده است.

این در حالی است که خبرنگار المیادین گزارش داد، اکثر بیمارستان‌های شمال و جنوب غزه در نتیجه حملات صهیونیست‌ها عملا از کار افتاده‌اند.

تظاهرات مقابل کاخ سفید در اعتراض به حمله اشغالگران به بیمارستان الشفا

یک روزنامه نگار آمریکایی فیلم‌های ضبط شده‌ای را در پلتفرم ایکس پخش کرد که نشان می‌دهد ده‌ها تظاهرکننده در اعتراض به هجوم نیروهای اشغالگر به مجتمع پزشکی الشفا طی بامداد چهارشنبه مقابل کاخ سفید در واشنگتن تجمع کرده‌اند.

حماس: اشغالگر و بایدن را مسؤول عواقب حمله به مجتمع پزشکی الشفا می‌دانیم

جنبش حماس، کابینه اشغالگر و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را «مسؤول کامل عواقب حمله ارتش اشغالگر به مجتمع پزشکی الشفا و آنچه که در نتیجه این جنایت وحشیانه علیه یک مرکز بهداشتی تحت حفاظت کنوانسیون چهارم ژنو کادر پزشکی و هزاران آواره در معرض آن قرار دارند، دانست.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنایت حمله به یک مرکز بهداشتی «از سوی رهبران اشغالگر و همه کسانی که با آنها در کشتن کودکان، بیماران و غیرنظامیان بی‌دفاع تبانی کرده‌اند، آنها را پاسخگو خواهد کرد». این جنبش خاطرنشان کرد که تایید روایت غلط اشغالگران توسط کاخ سفید و پنتاگون، مبنی بر اینکه مقاومت از مجتمع پزشکی الشفا برای اهداف نظامی استفاده می‌کند، چراغ سبزی برای رژیم صهیونیستی برای انجام کشتارهای بیشتر علیه غیرنظامیان بود.

حماس توضیح داد: اشغالگران جنایات خود را برای مجبور کردن غیرنظامیان به مهاجرت اجباری از شمال به جنوب انجام می‌دهند تا همانطور که بسیاری از وزرای رژیم اشغالگر اعلام کردند برنامه خود را برای آوارگی مردم ما تکمیل کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «سکوت سازمان ملل و شکست بسیاری از کشورها و نهادها، مردم فلسطین را از پایبندی به سرزمین خود و حقوق مشروع ملی‌شان باز نمی‌دارد و ما به عهد خود با مردم برای ادامه دفاع از آنها و حقوقشان با تمام قوا باقی می‌مانیم و اشغالگران بهای سنگینی برای جنایات و حمله به فرزندان، زنان و مقدسات ما خواهند پرداخت.»

حماس سه شنبه شب نیز در بیانیه‌ای اتهامات آمریکا مبنی بر استفاده از بیمارستان‌های نوار غزه برای اهداف نظامی را رد کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما اتهامات آمریکا را قویا محکوم و رد می‌کنیم و آنها را چراغ سبز آمریکا برای اشغالگران جهت انجام کشتارهای وحشیانه‌تر علیه بیمارستان‌ها با هدف تخریب بخش بهداشت و تحت فشار قرار دادن مردم برای آواره کردن‌شان می‌دانیم.

روز سه‌شنبه، کاخ سفید ادعا کرد که داده‌های اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهند حماس از بیمارستان الشفا در غزه برای مدیریت عملیات‌های نظامی خود و احتمالاً برای ذخیره سلاح استفاده می‌کند و «این یک جنایت جنگی است».

تلفات جدید نظامیان اشغالگر

رسانه‌های عبری اعلام کردند، در درگیری‌های زمینی در شمال غزه دو افسر صهیونیست کشته و چهار نظامی دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه خبر کشته شدن دو سرباز صهیونیست در نبردهای شمال نوار غزه را تایید کرد. به این ترتیب تعداد کشته شدگان ارتش اشغالگر در جنگ زمینی در غزه به ۴۹ نفر و از هفت اکتبر گذشته به ۳۶۸ سرباز و ۵۹ پلیس رسید.

بر اساس آخرین به روز رسانی ارتش اشغالگر در سایت رسمی خود، سروان (ذخیره) عمری یوسف دیوید، ۲۷ ساله، اهل کرمئیل، معاون فرمانده گروهان در گردان ۹۲۱۷ تیپ نقب (۱۲) و کاپیتان یدیدیا آشر لو، ۲۶ ساله، ماتال منشیه، معاون فرمانده گروهان گردان شاکید در تیپ گیفعاتی کشته شده‌اند.

در این راستا، گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس سه شنبه اعلام کرد که در جریان تهاجم صهیونیست‌ها به نوار غزه، ۹ نظامی اشغالگر را به هلاکت رسانده و ۲۲ خودروی صهیونیستی را به طور کامل یا جزئی منهدم کرده است.

پیشتر نیز رزمندگان القسام هفت نظامی صهیونیست را از فاصله صفر در محور شمال شهر غزه به هلاکت رساندند و یک ناو و تانک اشغالگران را با گلوله‌های یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند که موجب آتش گرفت آنها شد.

القسام اعلام کرد که یک تانک و بولدوزر صهیونیستی را نیز در شمال غرب شهر غزه با دو گلوله تاندم و یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها