کد خبر: ۵۳۱۵۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۲۴ آبان ۱۴۰۲
امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران در ژنو:
وزیر امور خارجه گفت: آمریکا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه آمریکا بیشتر ژست گرفته است و در عمل اتفاق مهمی رخ نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری 598، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به ژنو سفر کرده است، در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف این سفر و ملاقات‌هایی که صورت می گیرد، اظهار داشت: در این سفر ما پیگیر ارسال گسترده کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه و دیدارهایی با مقامات سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی هستیم.

وی گفت: بخشی از این دیدارها انجام شده و بخش دیگر از آن در ساعات آینده انجام خواهد شد، وضعیت انسانی در غزه بسیار تاسف بار است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در شرایطی که آمریکایی‌ها همه گونه سلاح از جمله سلاح‌های فسفری و ممنوعه را از مسیر قبرس و یا به صورت مستقیم از تمام پایگاه‌های خود در سراسر منطقه به تل آویو ارسال می‌کند و این بمب‌ها بر سر مردم مظلوم و مقاوم غزه ریخته می‌شود، اما برای ارسال کمک‌های بشردوستانه آمریکا بیشتر ژست اینکه ما به دنبال کمک‌های بشردوستانه هستیم را گرفته است و در عمل اتفاق مهمی رخ نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: ما از وزیر خارجه آمریکا نقل قول‌هایی را شنیدیم که وی گفته است ما به دنبال این هستیم که روزانه ۵۰۰ کامیون به داخل نوار غزه وارد بشود، اما با پیگیری‌هایی که به عمل آمده روزانه ۲۵ یا حداکثر ۴۰ کامیون وارد غزه می‌شود که سه چهارم آب بوده و فاقد دارو، غذا و سایر نیازهای اساسی مردم غزه است.

وی افزود: امید است با رایزنی‌ها در این سفر و با توجه به دیدگاه خوب دبیرکل سازمان ملل و همکاران وی، ارسال گسترده کمک‌های انسان دوستانه به غزه تسریع شود.

امیرعبداللهیان گفت: همزمان با سفر بنده، وزیر خارجه رژیم جعلی اسرائیل هم خود را شتابان به ژنو رسانده و تعدادی از خانواده‌های اسرای اسرائیلی را با برای مظلوم نمایی به ژنو آورده است، این در حالی است که بیش از ۶ هزار اسیر فلسطینی از جمله تعداد زیادی زن و کودک در زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل قرار دارند.

وزیر امور خارجه بیان داشت: ما از سه هفته پیش در دیداری که با رهبر سیاسی حماس در دوحه داشتیم اسماعیل هنیه موافقت خود را با آزادی فوری غیرنظامیانی که نزد حماس هستند، اعلام کرد، اما در گفت‌وگوها، تبادل پیام‌ها و تلاش‌هایی که برای توقف جنگ در منطقه وجود دارد، طرف اسرائیلی تاکنون شرایطی را که بتواند به آزادی این اسرا سرعت ببخشد، را نپذیرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تلاش دارد که به این بهانه جنگ، کشتار و نسل کشی را در غزه ادامه دهد.

سفر وزیر امور خارجه کشورمان به سوئیس در راستای تلاش های مستمر امیرعبداللهیان برای حمایت از مردم غزه و توقف کشتار مردم بی گناه و زنان و کودکان این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است.

رئیس جمهور نیز هفته جاری در اجلاس ریاض سخنرانی و ۱۰ راهکار خود برای حل بحران غزه به سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب ارائه کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها