کد خبر: ۵۳۱۵۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۲۵ آبان ۱۴۰۲
شورای امنیت قطعنامه وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه را تصویب کرد، ولی رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزات خود ادامه می‌دهد و علاوه بر بیمارستان‌ها، مساجد و مراکز سوخت را نیز هدف قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری 598؛ تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد چهل و یکمین روز می‌شود که جنگنده‌های این رژیم علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، حملات خود به مساجد، مراکز توزیع سوخت و سایر زیرساخت‌های غیرنظامی را افزایش داده‌اند، تا طشت رسوایی دروغ پردازی و سناریوسازی‌های اشغالگران بیش از پیش از بام جهان فرو افتد.

افزایش نظامیان به هلاکت‌رسیده رژیم صهیونیستی در نبرد طوفان الاقصی به ۳۷۰ نفر

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن دو نظامی خود و مجروح شدن شدید دو تن دیگر در نبردهای غزه خبر داد تا تعداد نظامیان به هلاکت رسیده این رژیم از آغاز نبرد طوفان الاقصی از ۷ اکتبر تا کنون به ۳۷۰ نظامی برسد. ۵۰ نظامی صهیونیست هم از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دو مسجد در خانیونس

خبرنگار الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو مسجد را در خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

به گفته دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه، تعداد مساجدی که در حملات هوایی رژیم اشغالگر به طور کامل تخریب شده به ۷۴ مسجد رسیده و ۱۶۲ مسجد هم به طور جزئی تخریب شده است، علاوه بر آن ۳ کلیسا نیز هدف قرار گرفته است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان به بمباران ویرانگر نوار غزه و هدف قرار دادن زنان، کودکان، جوانان و افراد مسن همچنین حملات خود به بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و مدارس ادامه می‌دهد.

شهادت ۹ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک پمپ بنزین در مرکز غزه

در بمباران رژیم صهیونیستی که یک پمپ بنزین محل اسکان آوارگان در مرکز غزه را هدف قرار داد، ۹ نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

یورش نظامیان اشغالگر به مناطق مختلف کرانه باختری

نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد امروز پنج‌شنبه به شهرک «دورا» در جنوب غربی الخلیل در کرانه باختری اشغالی یورش بردند و تعدادی از شهروندان فلسطینی را پس از یورش و تفتیش منازل آنها دستگیر کردند.

در شهر اریحا نیز اشغالگران پس از هجوم به شهر برای دومین بار در عرض چند ساعت گذشته، دو شهروند فلسطینی را دستگیر کردند.

صهیونیست‌ها همچنین با حمله به شهر رام الله، چند فلسطینی را در روستاهای ابوشخیدم و کوبر در شمال این شهر ربودند.

تصویب قطعنامه «وقفه‌های بشردوستانه» در غزه/حملات هوایی به مساجد

 

شورای امنیت قطعنامه وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه را تصویب کرد.

شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی مالت را برای وقفه بشردوستانه در غزه، با ۱۲ رأی موافق تصویب کرد.

بر پایه این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل متحد با اکثریت آرای کشورهای عضو، قطعنامه پیشنهادی مالت مبنی بر برقراری آتش بس بشردوستانه فوری و گسترده در نوار غزه و ایجاد گذرگاه‌های امن در این نوار برای روزهای کافی جهت ایجاد امکان دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل مطابق با قوانین بین المللی را تصویب کرد.

در پیش نویس قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت درباره غزه، از همه طرف‌ها درخواست شده است از هرگونه محروم کردن غیرنظامیان در غزه از کمک‌ها و خدمات رسانی خودداری کنند.

پیش نویس این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها (اسرا) نزد جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی شده است.

در این پیش نویس بر برقراری آتش بس فوری و گسترده بشردوستانه و ایجاد گذرگاهی امن در سراسر نوار غزه تاکید شده است.

در یکی دیگر از بندهای پیش نویس قطعنامه شورای امنیت، به برقراری آتش بس فوری و ادامه دار در سراسر نوار غزه به مدت چند روز کافی، با هدف امکان گسیل شدن و رسیدن کمک‌ها به این منطقه تصریح شده است.

تصویب قطعنامه «وقفه‌های بشردوستانه» در غزه/حملات هوایی به مساجد

مخالفت رژیم صهیونیستی با قطعنامه شورای امنیت درباره وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تصمیم خود مبنی بر آزادی «گروگان‌ها» در غزه را اجرا کند و گفت که بدون بازگشت آنها جایی برای آتش‌بس بشردوستانه وجود ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها