کد خبر: ۵۳۱۵۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۲۷ آبان ۱۴۰۲
حسینی در نشست تبیین اقدامات دولت برای تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب :
معاون پارلمانی رئیس جمهور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را منسجم‌ترین سند منتشر شده در جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دولت نسبت به اجرایی و عملیاتی کردن این بیانیه اعتقاد و اهتمام جدی دارد از این رو سند تحول دولت و برنامه هفتم را بر مبنای این بیانیه تدوین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی در نشست جمعی از نیروهای جبهه انقلاب از سراسر کشور با موضوع "تبیین اقدامات دولت درجهت اجرای بیانیه گام دوم"، اظهار داشت: بیانیه گام دوم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در دوره دولت قبل منتشر شد اما متاسفانه توجه کافی نسبت به اجرای آن صورت نگرفت اما این دولت اجرای این بیانیه و توصیه‌ها و نکات ذکر شده در آن را به عنوان یک سند بالادستی مورد توجه قرار داده و ضمن اینکه سند تحول دولت و برنامه هفتم بر مبنای این بیانیه تدوین شده است، وزرا نیز برنامه‌ها و ماموریت‌های خود را با توجه به مفاد بیانیه تقدیم مجلس کردند و برای عملیاتی شدن توصیه های ۷ گانه در حوزه کاری خود تلاش می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دوره گذشته نه تنها نسبت به اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی کم توجهی وجود داشت حتی دولت وقت اعتقادی به تدوین برنامه ششم توسعه نداشت و با پیگیری ها مسئولان از جمله نمایندگان یک سری احکام را به نام برنامه تقدیم مجلس کرد که مورد قبول قرار نگرفت و بعپد هم حاضر نشد آن را تکمیل و تصحیح کند لذا برای اولین بار مجلس شورای اسلامی با اذن رهبر معظم انقلاب برنامه ششم توسعه را تهیه و تصویب کرد و بدیهی است دولت وقت اراده و اهتمامی به اجرای آن نداشت.

معاون رئیس جمهور یکی از ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم را اعتقاد و باور به اندیشه‌های والای امام راحل و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: بلافاصله پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در هر مناسبت و موضوعی، محورهای اصلی سخنان حضرت آقا در اولین جلسه دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و وظایف دستگاه‌ها برای اجرای آن مشخص می‌شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: دولت مردمی، توصیه‌ها و نکاتی که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده را صرفاً یک توصیه و سفارش نمی‌داند بلکه آنرا تکلیف و وظیفه قانونی و شرعی می‌داند از این رو اعتقاد و باور دولت این است که آنها را به طور کامل اجرا کند.

وی با بیان اینکه دولت با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی مسیر رفع موانع و پیشرفت کشور را طی می‌کند اظهار داشت: در آغاز دولت سیزدهم عده‌ای به رئیس جمهور ایراد می‌گرفتند که با توجه به نبود منابع کافی در کشور، سفرهای استانی چه فایده‌ای دارد؟ اما دولت با روحیه جهادی و تلاش بی‌وقفه همزمان با رفع موانع و افزایش درآمدهای کشور، دستاوردهای بزرگی را در تکمیل زیر ساخت ها و خدمت به مردم عاید کشور کرده است.


معاون رئیس جمهور در امورمجلس گفت: متاسفانه در گذشته همه امور بویژه اقتصاد کشور را به همراهی و اراده غربی‌ها گره زده بودند حتی واردات واکسن کرونا را منوط به برجام و امضای اف ای تی اف اعلام می کردند اما این دولت با خودباوری روحیه "ما می‌توانیم" نادرست بودن رویکرد گذشته را به اثبات رساند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شعارهایی مانند استقلال، آزادی عدالت، عزت، اخلاق و معنویت، عقلانیت و برادری که در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تاکید شده، شعارهای درخشان، فطری، جهانی و گمشده بشریت هستند و همه ملت‌ها تشنه و شیفته تحقق آنها هستند، این شعارهای اساسی انقلاب اسلامی متعلق و محدود به مقطع زمانی ۴۵ سال گذشته نیست بلکه همواره پرجاذبه و پرطرفدار است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس همچنین با اشاره به اهمیت علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: رهبر فرزانه انقلاب همواره بر این مولفه که العلم سلطان و اینکه دانایی توانایی است تاکید دارند و در این راستا دولت مردمی حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان را با جدیت در دستور کار خود قرار داده این شرکت‌ها از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشتند بنحوی که در حال حاضر بیش از ۸ هزار شرکت دانش بنیان در کشور مورد حمایت است و ۱۲ هزار محصول دانش بنیان به سایر کشورها صادر می‌شود و دولت نیز بطور کامل از تولید، بازاریابی و صادرات این محصولات حمایت می‌کند، اگر در گذشته منافع شخصی برخی دست اندرکاران در واردات بود و با کم توجهی به تولید داخل موجب ورشکستگی و بی انگیزگی سرمایه گذاران و نخبگان و صاحبان ایده می شدند، در این دولت با جدیت از تولید داخل و به ویژه دانش بنیان حمایت می شود.

وی افزود: در راستای حمایت از نخبگان مجوز استخدام ۵ هزار نیروی نخبه در وزارتخانه‌های مختلف صادر شده است و همچنین دولت، مزایا و معافیت‌های مالیاتی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری در نظر گرفته است. در همین مدت جایگاه کشورمان در حوزه نوآوری و ابتکار ۷ رتبه ارتقا یافته است.

 حسینی اخلاق و معنویت را توصیه‌ دوم بیانیه گام دوم انقلاب ذکر کرد و گفت: عده‌ای در گذشته با طرح این مسئله که نمی‌توان کسی را به زور به بهشت برد! عملا وظیفه هدایت گری و زمینه سازی برای گرایش به آداب و ارزشهای اسلامی را از دوش خود ساقط کردند! رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این شبهه فرمودند که اولا مسئولان خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند چون سبک زندگی فردی و اجتماعی آنان ملاک عمل دیگران می شود و ثانیا وظیف دارند زمینه ترویج اخلاق و معنویت را در جامعه فراهم کنند و خلاصه اجازه ندهند که جهنمی ها مردم را با زور و فریب جهنمی کنند.

 حسینی افزود: دولت سیزدهم برای ترویج اخلاق و معنویت برنامه‌های گسترده‌ای دارد که از آن جمله می‌توان به حضور پررنگ دستگاه‌های اجرایی در تسهیل راهپیمایی اربعین، حمایت از فعالیت‌های برجسته فرهنگی و هنری، توجه به راهیان نور و همچنین اجرای دقیق و کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه به موضوع اقتصاد در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: با توجه به این که بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و ضعف و سستی ایمان از آثار فقر و فلاکت در یک جامعه محسوب می‌شود، دولت سیزدهم تلاش کرده در کنار رسیدگی و بهبود معیشت مردم، طرح‌ها و پروژه‌های پیشران اقتصادی را در بخش‌های مختلف و در راستای افزایش درآمد کشور اجرایی و عملیاتی کند لذا طرح‌های زیرساختی متعددی در حوزه صنعت، نفت، جاده و ریل، آب ، برق و معادن را با جدیت پیگیری می‌کند و تعدادی را در ۲۵ ماه گذشته به بهره‌برداری رسانده است.

وی گفت: دولت همچنین به احیا و راه‌اندازی کارخانجات و واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل اهتمام ویژه‌ای داشته و تاکنون بالغ بر ۵ هزار واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشته است همچنین در حوزه بهداشت و درمان ۲۰ هزار طرح درمانی و بهداشتی در سراسر کشور در خدمت مردم قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس توجه به کشاورزی و خرید تضمینی ۱۰ میلیون ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان، هدف گذاری برای تامین ۹۰ درصد محصولات کشاورزی در داخل کشور، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، جذب سرمایه‌گذاری، استفاده از ظرفیت معادن و صدور خدمات فنی و مهندسی را از دیگر اقداماتی دانست که دولت در راستای بهبود اقتصادی کشور با جدیت پیگیری می‌کند.

حسینی کاهش نرخ بیکاری، رشد اقتصادی ،کاهش ضریب جینی و فاصله طبقاتی، تقویت روحیه امید نشاط و سرمایه اجتماعی نظام از جمله آثار و نتایج فعالیت‌های اقتصادی دولت دانست و گفت: استقبال باشکوه از رئیس جمهور در جریان سفرهای استانی از جمله در سنندج و شهر کرد نشان دهنده آن است که مردم در حل مشکلات خود به دولت اعتماد و امید دارند.

معاون رئیس جمهور اهتمام دولت به اجرای عدالت را به عنوان یکی دیگر از مولفه‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب مورد اشاره قرارداد و گفت: دولت تلاش کرده افراد سالم، پاکدست، متعهد و متخصص را در راس امور قرار دهد ضمن اینکه با جدیت نظارت و بازرسی می‌شود تا خدای نکرده مفسده ای شکل نگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها