کد خبر: ۵۳۱۶۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۲۸ آبان ۱۴۰۲
یک دیپلمات سعودی از تحرکات جدید کشورهای عربی برای پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری 598، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان از تحرکات جدید کشورهای عربی برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر داد.

وی اعلام کرد که شماری از وزیران خارجه کشورهای عربی طی روزهای آتی به چین خواهند رفت تا تحرک سیاسی با هدف پایان دادن به جنگ علیه غزه به عمل آورند و شرایط را برای ارسال کمک‌های فوری به غزه فراهم کنند.

این دپیلمات سعودی اعلام کرد که هدف این تحرک عربی، رساندن پیام روشنی است که مفاد آن برقراری فوری آتش بس و ورود کمکهای بشردوستانه به شکل فوری به نوار غزه و پایان سریع این جنگی است که اشغالگران اسرائیلی علیه مردم فلسطین به راه انداخته‌اند.

این درحالی است که پنج کشور عربی در اوایل ماه جاری میلادی نشستی برگزار کردند و به دنبال آن وزیر خارجه آمریکا به منطقه سفر و طی آن طرح کوچاندن ساکنان غزه را ارایه داده بود.

طرح وزیر خارجه آمریکا برای کوچاندن ساکنان غزه با مخالفت کشورهای عربی روبرو شد.

تحرکات کشورهای عربی برای برقراری آتش بس در غزه با مخالفت آمریکا روبرو شده و واشنگتن حمایت گسترده از رژیم صهیونیستی به عمل آورده است.

در ۴۴ روز آغاز جنگ غزه و بمباران مناطق مسکونی، درمانی و آموزشی آن که منجر به شهادت بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ فلسطینی شده، تحرک کشورهای عربی فقط در حد بیانیه بوده است، اقدامی که بارها از سوی مقاومت فلسطین محکوم شده است.

 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها