کد خبر: ۵۳۱۶۸۴
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۲۸ آبان ۱۴۰۲
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۲۳۱۷ واحد جدید همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم مانند روز گذشته در یک روند کاهشی قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۲۳۱۷ واحد به رقم ۲ میلیون و ۲۶ هزار و ۲۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص هموزن با افزایش ۲۰۱۹ واحد به رقم ۷۰۳ هزار و ۹۵۱ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۳۵ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۷.۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۰۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۴۷۵۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی امروز ۱۱ صدم درصد کاهش یافتند، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۲۹ صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۷ صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۸ صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱۵ صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای ایران خودرو و پتروشیمی شازند اراک بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و برعکس نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، مخابرات ایران، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را از خود به‌جای گذاشتند.

در فرابورس ایران امروز روند رو به رشدی طی شد. شاخص کل در پایان معاملات با ۱۴۰ واحد افزایش به رقم ۲۵ هزار و ۸۴ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم ۴۰۹ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۴.۶ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۱۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس امروز ۵۶ صدم درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۵۵ صدم درصد رشد کردند. شاخص بازار اول فرابورس ۱۶ صدم درصد کاهش یافت، ولی شاخص بازار دوم فرابورس ۸۴ صدم درصد رشد کرد. امروز نمادهای صبا فولاد خلیج فارس، پتروشیمی مارون و مادایران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای مالی سپهر صادرات، فولاد غدیر ایرانیان، آریاساسول و پویازرکان آق‌دره به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به‌جای گذاشتند.

افت ۲۳۱۷ واحدی شاخص بورس +نقشه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها