کد خبر: ۵۳۱۶۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۸     ۲۸ آبان ۱۴۰۲
هزاران نفر از مردم بحرین در حمایت از مردم مقاوم غزه و اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان بی دفاع نوار غزه به خیابان ها آمدند و راهپیمایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری 598، مردم این کشور در راهپیمایی گسترده که شنبه شب توسط انجمن حمایت از فلسطین با همکاری جمعی از نهادهای مدنی بحرین از مسجد حمد در شهر المحرق برگزار شده بود، بحرینی ها با به اهتزاز درآوردن پرچم های بحرین و فلسطین، شعارهایی در حمایت از مردم غزه سر دادند و بر آزادی سرزمین های اشغالی فلسطین تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، مردم بحرین اعم از پیر و جوان در این راهپیمایی گسترده شرکت کردند و سردادن تکبیر، شعارهایی از جمله «بحرین و فلسطین یک مردم و نه دو ملت هستند» را فریاد زدند.

آنها همچنین در مناطقی از المحرق در محکومیت جنایات و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

راهپیمانان بحرینی تاکید کردند که این راهپیمایی در راستای همبستگی و حمایت از مردم غزه است که مورد حمله وحشیانه رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند.

الخلیج گزارش داد که خیابان های المحرق با پرچم های فلسطین و تصاویر شهدا تزیین و بنرهایی در آنها برافراشته شد که وسعت ویرانی ها و حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین را نشان می داد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی یک صدا همبستگی خود با مردم مقاوم و مبارز غزه را اعلام کردند و خواستار لغو عادی سازی روابط دولت بحرین با رژیم ددمنش صهیونیستی و باز گشایی گذرگاه رفح برای ارسال انواع کمک ها برای مردم غزه که از کمبود سوخت، غذا و آب رنج می برند،‌ شدند.

این گزارش اضافه کرد: در این راهپیمایی کودکان بحرینی نیز شرکت داشتند و شعارهای در حمایت از کودکان غزه سردادند.

شرکت کننده گان در این تظاهرات، همچنین بر لزوم تحریم محصولات و کالاهای رژیم صهیونیستی و آمریکا تاکید کردند.

قرارداد سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ با دلالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا امضا شد و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین‌ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

به دنبال امضای این توافق در ۱۸ نوامبر گذشته، وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و بحرین توافق کردند که سفارتخانه‌های خود را در منامه و تل آویو راه اندازی کنند.

جدا از معاهدات امضا شده بین منامه و تل آویو از سال ۲۰۲۰ و دیدارهای رد و بدل شده در همه سطوح، هفته ای نیست که این کشور شاهد موضع گیری های بحرینی ها با هدف اعلام «نه به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» و «بحرین یک فلسطین دیگر نمی شود» نباشد.

با وجود نمایش مورد علاقه حاکمیت بحرین برای کنترل تمام عرصه ها و صداها، مردم موفق شده اند که شکاف های بزرگ موجود در این زمینه را به وضوح نشان داده و به آل خلیفه اعلام کنند که هیچ سازشی با صهیونیست‌ها نخواهند داشت.

می توان با قطعیت گفت که مردم بحرین با هوشیاری نسبت به طرح یهودی سازی کشور خود واکنش نشان داده و با رویکرد خفت بار سردمداران آل خلیفه در به آغوش گرفتن صهیونیست ها و تقدیم دو دستی کشورشان به آنها مخالف هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها