کد خبر: ۵۳۱۶۹۱
زمان انتشار: ۰۸:۳۹     ۲۹ آبان ۱۴۰۲
از سوی وزیر آموزش و پرورش و مدیرحوزه های علمیه:
با امضای آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و رضامراد صحرائی وزیر آموزش و پرورش، آیین نامه اجرایی طرح امین سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، با پیگیری های ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، در راستای استقرار و نهادینه سازی نظام تعلیم و تربیت اسلامی و اجرای هدفمند سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش‌وپرورش شکل‌گرفته است و طرح امین به ‌منظور حرکت کشور در افق تحقق تمدن مهدوی و تقویت و تعمیق معرفت دینی و انقلابی و تعالی معنوی و اخلاقی معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء با همکاری اثربخش حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش اجرا می‌گردد.

 

برای مشاهده متن آیین نامه اجرایی طرح امین کلیک کنید

 

لذا این آیین‌نامه اجرایی در راستای افزایش اثربخشی و کارآمدی مربیان طرح امین در چهارچوب رسالت و مأموریت‌های دو نهاد؛ در قالب برنامه ۵ ساله همکاری (۱۴۰۲-۱۳۹۸) با هدف، گسترش فعالیت های دینی و اجرای الگوی جامع تربیت دینی انقلابی در مدارس بر اساس مبانی نظام تعلیم و تربیت اسلامی و همچنین تبیین، تقویت و تعمیق باورها، ارزش ها و رفتارهای دینی دانش آموزان، معلمان و اولیاء در راستای ارتقاء هویت دینی و انقلابی به امضای رؤسای ستاد همکاریها رسید.

همچنین، این آیین نامه اجرایی وظایفی را برای مدیران آموزش‌وپرورش (استان و شهرستان/ منطقه/ ناحیه)، مدیران مدارس و مبلغان طرح امین همچون نقشه راه ترسیم و ابلاغ کرده است.

در آیین نامه اجرایی طرح امین مواردی هم به صورت تخصصی و خاص مورد توجه قرار گرفته است که عبارتند از؛

الف) قرآن و عترت

ب) ایران و انقلاب

ج) حجاب و عفاف

د) آسیب های فرهنگی

ه) خانواده

و) رسانه و فضای مجازی

ز) خدمات اجتماعی

۳۱۳/۱۷

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها