کد خبر: ۵۳۱۷۰۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۲۹ آبان ۱۴۰۲
جزئیات رسوایی تازه ارتش اسرائیل؛
روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که «ارزیابی رو به رشد در تشکیلات امنیتی اسرائیل» براساس تحقیقات پلیس و بازجویی از اعضای دستگیرشده حماس، نشان می‌دهد که این گروه برای هدف قرار دادن این رویداد برنامه‌ریزی نکرده بود.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری 598، با گذشت چهل‌وچهار روز از تجاوز صهیونیست‌ها، بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه یافت و رسانه‌های فلسطینی از شهید و زخمی شدن شمار دیگری از ساکنان این باریکه خبر دادند. همچنین درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان مقاومت و نظامیان اشغالگر در محله شیخ رضوان در شمال نوار غزه در جریان است. به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا؛ 15فلسطینی بامداد روزگذشته در بمباران هوایی اسرائیل در مرکز و جنوب نوار غزه شهید شدند. به نوشته وفا، سیزده نفر در حمله به خانه‌ای در اردوگاه نصیرات در مرکز غزه شهید شدند، درحالی‌که یک زن و فرزندش در جنوب شهر خان‌یونس نیز به شهادت رسیدند. در تازه‌ترین رسوایی رژیم صهیونیستی، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع پلیس و امنیتی گزارش دادند که جنبش مقاومت اسلامی حماس که در 7اکتبر عملیات طوفان الاقصی را در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد، از برگزاری جشنواره موسیقی، پیش از عملیات، اطلاعی نداشتند و بدون اطلاع از حضور غیرنظامیان در آن منطقه، عملیات نظامی اجرا کردند.

گزارش پلیس اسرائیل: حماس از برگزاری فستیوال موسیقی اطلاع نداشت

الجزیره نوشت براساس نسخه‌ای از نخستین گزارش پلیس اسرائیل در مورد حمله به فستیوال موسیقی که این هفته توسط کانال 12اسرائیل به‌دست آمد، رزمندگان مقاومت فلسطین در ابتدا قصد داشتند به حوالی شهرک ریعیم و همچنین روستاهای دیگر نزدیک مرز غزه حمله کنند. گروه مقاومت فلسطین حین این حمله از طریق هواپیماهای بدون سرنشین و فرود با چتر نجات به این مناطق، از فستیوال موسیقی مطلع شدند.

بنابر گزارش‌ها، حدود 4هزار و 400نفر در این مراسم در شنبه 7اکتبر شرکت کرده بودند که حماس توانست سد امنیتی محکم رژیم اسرائیل - که شامل سیستم راداری و حسگرهای زیرزمینی است - بشکند و به پست‌های نظامی و روستاها در جنوب اسرائیل حمله کند. به‌گفته مقامات صهیونیستی، یک‌هزار و 200اسرائیلی طی روزهای درگیری کشته شده‌اند.

شنبه، روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که «ارزیابی رو به رشد در تشکیلات امنیتی اسرائیل» براساس تحقیقات پلیس و بازجویی از اعضای دستگیرشده حماس، نشان می‌دهد که این گروه برای هدف قرار دادن این رویداد برنامه‌ریزی نکرده بود.

اکثر شرکت‌کنندگان در فستیوال، قبل از عملیات حماس فرار کردند

الجزیره در این گزارش آورده است درحالی‌که پلیس اسرائیل نقشه‌هایی از مکان‌های موردنظر که برای اجرای عملیات همراه پیکر شهدای حماس پیدا کرده است، هیچ‌کدام شامل محل فستیوال موسیقی نبوده است. به گزارش هاآرتص، یکی دیگر از یافته‌های تأییدکننده این ارزیابی این بود که حماس از سمت مرز به جشنواره نزدیک نشدند، بلکه از بزرگراهی نزدیک به این رویداد شدند. علاوه بر این، در ابتدا قرار بود این رویداد در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شود و برگزاری روز شنبه فقط یکی دو روز قبل، به برنامه اضافه شد.

این گزارش همچنین نشان داد که اکثر شرکت‌کنندگان جشنواره تا زمان حضور گروه‌های مقاومت و شروع عملیات موفق به ترک مراسم شده بودند. الجزیره نوشت به‌گفته یک منبع ارشد پلیس به نقل از هاآرتص، «اکثریت [افرادی که در این مراسم حضور داشتند] پس از تصمیمی که برای متفرق کردن رویداد چهار دقیقه پس از هشدار حمله موشکی گرفته شد، موفق به فرار شدند».

بالگردی که می‌خواست اعضای حماس را هدف قرار دهد، به غیرنظامیان اسرائیلی شلیک کرد

این نشریه اسرائیلی، ویدئویی منتشر کرده‌است که صهیونیست‌ها را رسوا می‌کند. تحقیقات پلیس همچنین نشان داد که یک بالگرد نظامی اسرائیلی به‌سوی گروه مقاومت فلسطین تیراندازی کرد و همین بالگرد به افراد شرکت‌کننده در جشنواره نیز شلیک کرده است. با این حال هاآرتص درباره اینکه چه تعداد از غیرنظامیان توسط این بالگرد اسرائیلی کشته شدند، جزئیات بیشتری ارائه نداده است.

در این گزارش خبری به نقل از یک مقام پلیس ناشناس آمده است: «تحقیق در مورد این حادثه نشان داد که یک بالگرد جنگی [نظامی اسرائیل] که از پایگاه رامات داوید به محل حادثه رسیده بود، به قصد حمله به اعضای حماس شلیک کرده و همین جنگنده، افراد حاضر در فستیوال را هم هدف قرار داده است.»

گزارش پلیس رژیم صهیونیستی همچنین تعداد کشته‌شدگان این حمله را از 270 به 364نفر، ازجمله 17افسر پلیس، تغییر داده است. براساس آن، تعداد افرادی که از این جشنواره ربوده شده‌اند 40نفر اعلام شده است.

رژیم اشغالگر به دنبال عملیات طوفان‌الاقصی، حمله زمینی و هوایی به نوار غزه را آغاز کرد که به‌گفته مقامات بهداشتی فلسطین، بیش از 12هزار فلسطینی ازجمله 5هزار کودک را به شهادت رساند. بخش اعظم نوار غزه در ویرانه است و محاصره کاملی که اسرائیل بر این سرزمین تحمیل کرده است باعث شده ساکنان آن نتوانند به اندازه کافی غذا، آب، سوخت و تجهیزات پزشکی به‌دست آورند، همه اینها اکنون در سطوح بسیار پایینی قرار دارند.
 
فوزی برهوم از رهبران حماس در واکنش به گزارش هاآرتص: دروغگویی و صحنه‌سازی‌ اشغالگران برای همه رو شد

فوزی برهوم از رهبران حماس اعلام کرد: «تحقیقات پلیس اسرائیل که تأیید کرده یک جنگنده اسرائیلی روز هفتم اکتبر، صهیونیست‌های در حال جشن در نزدیکی شهرک ریعیم را بمباران کرده، دروغ بودن روایت‌های صهیونیستی را اثبات کرده است که مبتنی بر داستان‌سرایی و دروغگویی علیه مقاومت و این ادعاست که مقاومت، غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، هدف اسرائیل از این صحنه‌سرایی‌ها و دروغگویی‌ها، توجیه تجاوزات، کشتار و نسل‌کُشی علیه مردم نوار غزه است.»

این امر، دروغ بودن روایت‌های صهیونیستی را که در این جنگ جنایتکارانه دنبال می‌شود، مورد تأکید قرار می‌دهد که با این ترفند، تجاوز به بیمارستان الرنتیسی و مجتمع پزشکی الشفاء و بمباران مدارس و مراکز عبادتی و کشتار هزاران غیرنظامی را توجیه می‌کند و همچنین این حقیقت را مورد تأکید قرار می‌دهد که جنگ و تجاوز دشمن مبتنی بر گمراه‌سازی‌، دروغگویی و صحنه‌سازی‌ برای سرپوش گذاشتن بر هدف اصلی و واقعی دشمن، یعنی کشتار دسته‌جمعی و کوچاندن ملت فلسطین است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها