کد خبر: ۵۳۱۷۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۲۹ آبان ۱۴۰۲
یکی از مقامات دولت نجات ملی یمن با اشاره به اینکه صنعا از همه کشتی‌های صهیونیستی اطلاعات دارد اعلام کرد که همه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ هدف مشروع نیروهای مسلح یمن هستند.

به گزارش پایگاه خبری 598، «ضیف‌الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن طی سخنانی درباره توقیف کشتی اسرائیلی در دریای سرخ اعلام کرد که همه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ هدف مشروع نیروهای مسلح یمن هستند.

وی در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت، صنعا درباره همه کشتی‌های اسرائیلی که از دریای سرخ عبور می‌کنند اطلاعات دارد. همه کشتی‌های اسرائیلی هدف مشروع ما خواهند بود و صنعا برای مقابله با دشمن راهبردی مشترک کل امت اسلامی و عربی اقدام می‌کند.

الشامی تصریح کرد، ما با یک دشمن جنایتکار مواجه هستیم و هرکسی که شاهد این کشتار و نسل‌کشی در غزه باشد نمی‌تواند بی‌طرف بماند. بنابراین ما مقابل یک دشمن جنایتکار هستیم و هرآنچه که متعلق به این دشمن باشد را هدف قرار خواهیم داد. صنعا رهبری دارد که همه استراتژی‌ها را بررسی و آنها را در زمان مناسب اجرا می‌کند.

این مقام دولت نجات ملی یمن تاکید کرد، اگر بتوانیم همه کشتی‌های اسرائیلی را به یکباره توقیف کنیم قطعا این کار را انجام خواهیم داد و امید داریم این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه با انتقاد از مواضع سست کشورهای عربی در قبال جنایاتی که رژیم اشغالگر علیه مردم غزه مرتکب می‌شود گفت، اگر کشورهایی که در تجاوز ضد یمن مشارکت کرده بودند، اکنون برای حمایت از غزه موضع می‌گرفتند ما از این موضع استقبال و قدردانی می‌کردیم و برایمان مهم بود. اگر عربستان یا امارات موضع شرافتمندانه‌ای در قبال جنگ غزه اتخاذ می‌کردند، ما به احترامشان می‌ایستادیم اما متاسفانه این کار را نکردند.

شب گذشته «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی گفت در راستای اجرای رهنمودهای رهبر انقلاب یمن، نیروی دریایی یمن اقدام به انجام عملیات نظامی در دریای سرخ کرد که یکی از دستاوردهای آن، توقیف یک کشتی اسرائیلی بود.

وی افزود، نیروهای ما این کشتی اسرائیلی را به سواحل یمن هدایت کردند. ما با سرنشینان کشتی اسرائیلی بر اساس آموزه‌های دین اسلام رفتار می‌کنیم. بار دیگر به تمام کشتی‌های وابسته به دشمن اسرائیلی یا کشتی‌هایی که با این رژیم ارتباط و همکاری دارند، هشدار می‌دهیم که هدف مشروع نیروهای مسلح یمن خواهند بود. همچنین به تمام کشورهایی که اتباعشان در دریای سرخ فعالیت می کنند، هشدار می‌دهیم از هر گونه فعالیت یا همکاری با کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های متعلق به این رژیم اجتناب کنند.

یحیی سریع تاکید کرد، آن طرفی که امنیت و ثبات منطقه و گذرگاه های بین‌المللی را تهدید می‌کند، رژیم صهیونیستی است. جامعه بین المللی اگر به امنیت و ثبات منطقه و عدم گسترش نزاع علاقه‌مند است، باید تجاوزات اسرائیل به غزه را متوقف کند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها