کد خبر: ۵۳۱۷۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۲۹ آبان ۱۴۰۲
آمارها حاکی از آن است که تنها بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلادی فروش سیگارهای الکترونیکی به ویژه انواع یکبار مصرف آن در آلمان ۴۰ درصد افزایش یافته است

به گزارش پایگاه خبری 598، افزایش مصرف این سیگارها و همچنین پیامدهای زیان‌بار آن برای سلامتی شهروندان بر نگرانی‌ها در زمینه افزایش مصرف دخانیات در آلمان افزوده است.

اکنون رئیس انجمن رسمی پزشکان در منطقه نوردراین در آلمان هشدار می‌دهد که شکل سیگارهای برقی و رنگ‌های متنوع آنها باعث شده تا این کالای مضر برای سلامت انسان و محیط زیست به ویژه در میان جوانان از محبوبیت قابل‌توجهی برخوردار شوند؛ سیگارهایی با شکل ظاهری فریبنده که عمدتا مصرف‌کنندگان جوان را به عنوان هدف فروش خود در نظر گرفته است.

یکی از انجمن‌های رسمی پزشکان در ایالت «نوردراین وستفالن» در آلمان خواستار ممنوعیت یا محدودیت فروش سیگارهای الکترونیکی (سیگار برقی) شد.

انجمن رسمی پزشکان منطقه نوردراین بر این عقیده است که بهترین راه برای جلوگیری از مصرف سیگارهای الکترونیکی، ممنوعیت فروش یا تعیین محدودیت‌های مشخصی برای فروش این سیگارها است.

وزیر محیط زیست آلمان نیز ماه سپتامبر گذشته گفته بود که تصمیم دارد از ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف در اتحادیه اروپا حمایت کند.

مقامات آلمان می‌گویند که سیگارهای الکترونیکی، همچنین آسیب قابل‌ توجهی برای محیط زیست به همراه دارند چراکه اغلب مصرف‌کنندگان به اشتباه این سیگارها را در میان زباله‌های خانگی دور می‌اندازند؛ موضوعی که زیان مضاعفی را برای محیط زیست به دنبال دارد.

این سیگارها را پس از مصرف نمی‌توان مجددا شارژ کرد و از این‌رو حتما باید دور انداخته شوند که همین مساله، به تولید بیشتر زباله‌های الکترونیکی می‌انجامد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها