کد خبر: ۵۳۱۷۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۲۹ آبان ۱۴۰۲
رسانه‌های صهیونیستی در گزارشاتی متعدد به رونمایی ایران از موشک هایپرسونیک «فتاح۲» پرداختند و آن را پیامی تهدیدآمیز برای رژیم صهیونیستی و آمریکا توصیف کردند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از المیادین، رسانه‌های صهیونیستی گزارش‌هایی درخصوص موشک ایرانی هایپرسونیک «فتاح۲» منتشر کردند و آن را تهدیدی جدید برای رژیم صهیونیستی و آمریکا توصیف کردند.

رسانه‌های صهیونیستی آورده‌اند که تحریم‌ها علیه ایران بی‌فایده بوده و موشک «فتاح۲» به لیست تهدیدات امنیتی علیه رژیم صهیونیستی افزوده می‌شود.

پایگاه خبری معاریو اعلام کرد: موشک‌های جدید ایران پیامی تهدیدآمیز برای آمریکا و اسرائیل است به‌ویژه اینکه سپاه ایران تاکید کرد که موشک فتاح۲ قدرت عبور از سامانه‌های پیشرفته ضد موشک‌های بالستیک در آمریکا و رژیم صهیونیستی را دارد.

این پایگاه صهیونیستی همچنین در گزارش خود آورده است که این موشک علیرغم تحریم های گسترده غرب در داخل ایران ساخته شده است.

در این راستا، پایگاه صهیونیستی واللا نیز نوشت: موشک جدیدی که ایران از آن رونمایی کرد برای غلبه بر سامانه ضدموشکی «ختس» طراحی شده است و این تهدیدی برای اسرائیل است.

این پایگاه خبری همچنین آورده است: ایران در جریان رونمایی از دستاوردهای نظامی خود از یک موشک فراصوت جدید رونمایی کرد که با سرعت ۱۵ ماخ شلیک می‌شود و توان نفوذ به دیوارهای بتنی و اصابت به اهداف زیرزمینی را دارد، این موشک همچنین توان غلیه بر سامانه‌های پیشرفته پدافندهوایی را دارد.

پایگاه واللا همچنین آورده است که ایران از پهپاد غول پیکر و جدید دیگری به‌نام «غزه» رونمایی کرد.

پایگاه تحلیلی «تل انبار» نیز که برای سال‌های متمادی درحال تحقیق و بررسی موشک‌های ایرانی است در این باره نوشت: این رونمایی جدید نشان‌دهنده پیشرفت ایران در زمینه موشکی و پرنده‌های بدون سرنشین است و ثابت می‌کند که تحریم‌ها و حصار تکنولوژی بی‌فایده بوده است.

در جریان بازدید صبح روز گذشته(یکشنبه) فرمانده کل قوا از تازه‌ترین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران، موشک کروز هایپرسونیک «فتاح ۲»، سامانه پدافندی متحرک «مهران» و پهپاد «شاهد ۱۴۷» رونمایی و آخرین اقدامات و پیشرفت‌ها در بخش موشک ماهواره‌بر و ارسال ماهواره به فضا اعلام شدند.

فتاح ۲ موشک هایپرسونیکی از انواع موشک‌های بالستیک ایرانی است که مجهز به سرجنگی با قابلیت گلاید و کروز است و در تسلیحات HGV و HCM دسته‌بندی می‌شود. ایران با موشک هایپرسونیک فتاح ۲ به پنجمین کشور دارنده این فناوری بدل شد.

تسلیحات Hypersonic glide vehicles (HGV) نوعی از موشک‌های هایپرسونیک است که با یک موشک تا ارتفاع بالا (بیرون جو) هدایت می‌شود و پس از بازگشت به داخل جو تا رسیدن به هدف خود مانور می‌دهد. پرتابه‌های HGV به‌جای ارتفاع‌گرفتن همانند شیوه پرتابه‌های بالستیک، در ارتفاع بسیار کمتری به همراه امکان تغییر مسیر مکرر به سمت هدف طی مسیر کرده و در نتیجه رادارهای هشدار زودهنگام پدافند دشمن در شناسایی آن‌ها دچار مشکل و احتمال غافلگیرکردن مجموعه دفاع موشکی دشمن بسیار بیشتر می‌شود.

تسلیحات hypersonic cruise missile (HCM) نیز از دیگر انواع موشک‌های هایپرسونیک است که با یک موشک به سرعت مافوق صوت می‌رسد و پس از آن با استفاده از موتور تنفس طبیعی اسکرم‌جت به حرکت خود ادامه می‌دهند. مزیت استفاده از این نوع، استفاده از موشک‌های کوچک‌تر برای پرتاب به سوی اهداف هستند که به هزینه کمتر و سهولت پرتاب منجر می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها