کد خبر: ۵۳۱۷۴۴
زمان انتشار: ۰۸:۰۰     ۲۶ آبان ۱۴۰۲
شیخ مسلم الدراجی:
مسئول شورای فرهنگی مقاومت اسلامی عراق: آمریکا در هر منطقه که پا گذاشت مشکلات امنیتی، سیاسی، اقتصادی و... را با خود به آنجا آورد و همچنین موجب ایجاد تفرقه ملیتی، قومی، مذهبی شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه خبری 598؛ فلسطین امروز به واقع به مسئله اصلی جهان اسلام تبدیل شده است. اگرچه دولت‌های مدعی حقوق بشر در ایام اخیر روزه سکوت گرفته‌اند اما مردمان دنیا رسما برضد جنایات صهیونیست‌ها به پا خواسته‌اند. در این بین برخی ملت‌ها همچون عراق با نگاهی ریشه‌ای به جریان صهیونیستی، علاوه بر مبارزه با اسرائیل مطالبه اخراج آمریکا از منطقه را نیز مطرح کرده‌اند.

امروزه و همزمان با شدت گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه ملت مظلوم فلسطین، مردم عراق که حمایت همه جانبه آمریکایی‌ها از رژیم کودکش صهیونیستی برایشان محرض شده، علم اخراج آمریکایی‌ها از منطقه را بدست گرفته‌اند. از این بابت خبرنگار 598 با شیخ مسلم الدراجی مسئول شورای فرهنگی مقاومت اسلامی عراق درخصوص تاثیر «طوفان الاقصی» بر روند اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه گفتگو کرد.

 

اتفاقات اخیری که در غزه بوقوع پیوسته چه تاثیری بر روند اخراج آمریکایی‌ها از منطقه غرب آسیا بخصوص عراق داشته است؟

در این مدت همه دنیا دیدند اسرائیل سلاح‌های سنگینی را که از آنها برای کشتار کودکان و زنان و مردان در غزه استفاده می‌کند از کجا تامین می‌نماید! کاملا واضح است که این سلاح‌ها توسط آمریکا تامین می‌شود. لذا چهره حقیقی آمریکا در اذهان عمومی به طرز افتضاحی عیان شده است. از این رو در عراق مطالبه اخراج آمریکا شدت گرفته؛ آن هم نه فقط از عراق بلکه از تمام منطقه غرب آسیا.

ریشه این مطالبه در سابقه سیاه حضور آمریکایی‌ها در منطقه می‌باشد. آمریکا در هر منطقه که پا گذاشت مشکلات امنیتی، سیاسی، اقتصادی و... را با خود به آنجا آورد و همچنین موجب ایجاد تفرقه ملیتی، قومی، مذهبی شد. این‌ها تماما در راستای اهداف آمریکا برای بدست آوردن ثروت، نفت، هیمنه نظامی و ایجاد اضلال مردم منطقه بوده است.

 

بعضا برخی از رسانه‌ها بلاخص رسانه‌های ضدایرانی بیان می‌کنند که مطالبه اخراج آمریکایی‌ها در عراق، صرفا محدود به گروه‌های نزدیک به ایران است. آیا این واقیعت دارد یا خیر؟

عراق دارای مرجعیت دینی و حوزه علمیه در نجف اشرف است. ازطرفی عراق تاریخ طولانی همچون اشغال عراق توسط عثمانی، اشغال عراق توسط انگلیس، ثوره العشرین دارد که در آن مردم متدین عراق مقابل ظلم و اشغال ایستادند.

امروز نیز همچون گذشته مردم عراق با انگیزه دینی، وطنی، انسانی به سمت اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه حرکت می‌کند. درست است که ایران در برخی موارد به گروه‌های مقاومت کمک می‌کند اما این موضوع دخلی به ایران ندارد و اخراج آمریکایی‌ها از منطقه مطالبه‌ای عراقی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها