کد خبر: ۵۳۱۷۶۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۳۰ آبان ۱۴۰۲
مدیرکل اوقاف قم:
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: مقام مدیران و خادمان بقاع متبرکه، بدون در نظر گرفتن عصمت و عترت، مقام ابراهیم و اسماعیل (علیهما السلام) است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در دوره آموزشی مدیران اجرایی، مراکز افق و هیئت امنا بقاع متبرکه شهرستان قم که در سالن همایش مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: ارزش کاری که در بقاع متبرکه انجام می‌شود بسیار بالاست، بنابراین نباید خودتان را دست کم بگیرید و کارتان را کم ارزش بدانید.

وی افزود: مقام شما در خدمت‌گذاری به بقاع متبرکه، بدون در نظر گرفتن عصمت و عترت، مقام ابراهیم و اسماعیل (علهیما السلام) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه انتظار از خادمان و دست اندرکاران بقاع متبرکه هم بالاست گفت: یک خادم در یک حرم، از نظر معنوی، اخلاقی و رفتاری باید سرآمد همه کسانی باشد که به آنجا رفت و آمد می‌کنند.

وی ادامه داد: آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های متعددی برای مراکز افق، هیئت امنا و مدیران اجرایی بقاع متبرکه نوشته شده ولی سوای از آنها، باید شکرگزار این فرصت باشیم، اینکه در جوار امامزادگان به کار مشغولیم و باید از هر فرصتی برای ارتقاء معنوی و روحی خود بهره ببریم.

اسکندری با بیان اینکه خادمان بقاع متبرکه باید سنخیتی با این امامزادگان داشته باشند عنوان کرد: سر ماندگاری و بزرگی آنها، عبودیت آنهاست، وگرنه در طول تاریخ انسان‌های زیادی آمده و رفته‌اند و نامی از آنها نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: باید سبک و سیره زندگی امامزادگان را الگوی خود قرار دهیم، عبودیت، کسب روزی حلال و اطاعت از فرامین خدا و ولی امر زمان، ویژگی‌های اساسی آن بزرگواران است.

وی ادامه داد: یکی از بزرگان می‌فرماید آن قدر که زبان در حالات معنوی سالک و عارف و عابد، نقش دارد، لقمه حرام ندارد، و این امر نشان‌دهنده اهمیت چگونه سخن گفتن و چقدر سخن گفتن است.

اسکندری با بیان اینکه تهمت و غیبت و گزارش خلاف واقع، از گناهان زبانی هستند گفت: در این زمینه باید بسیار مراقب باشیم و سخنی نگوییم که موجب رنجش دیگران شود و متناسب با شأن و جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه نباشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه به دیگر بایدها و نبایدهای کار در حوزه بقاع متبرکه در حوزه‌های گوناگون اجرایی، اجتماعی، فرهنگی و قرآنی پرداخت و از حاضران در این دوره آموزشی خواست، نسبت به آنها التزام عملی داشته باشند.

وی گفت: حتی همنشینی با افرادی که به مسائل دینی و اخلاقی التزام ندارند هم می‌تواند موجب زیان و خسران گردد حتی اگر خودمان آن اعمال و رفتار نادرست را نداشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها