کد خبر: ۵۳۱۷۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۳۰ آبان ۱۴۰۲
منابع خبری رژیم صهیونیستی مدعی موافقت تل‌آویو بر سر تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» شدند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه از چراغ سبز تل‌آویو برای موافقت با توافق تبادل اسرا خبر داد و اعلام کرد که « اسرائیل منتظر پاسخ حماس است».

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم به «توافق تبادل اسیران چراغ سبز نشان داده و منتظر پاسخ جنبش حماس است».

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که کابینه نتانیاهو به شدت تحت فشار داخلی و خارجی برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه قرار دارد و خانواده‌های اسرای صهیونیست هر روزه علیه نتانیاهو دست به تظاهرات می‌زنند.

از طرفی، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا روز (دوشنبه) مدعی شد که توافق رژیم صهیونیستی و حماس بر سر تبادل اسرا نزدیک است.

بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا توافق برای آزادی اسرای صهیونیست که در اختیار نیروهای حماس در غزه قرار دارند نزدیک است، گفت: «فکر می‌کنم اینطور باشد».

این در حالی است که اوایل هفته جاری کاخ سفید گزارش رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و حماس به توافقی برای آزادی تعدادی از اسیران در ازای آتش‌بس پنج روزه نزدیک هستند، تکذیب کرد.

حدود ۲۴۰ صهیونیست در حال حاضر در دست نیروهای حماس در غزه قرار دارند و دولت قطر پیش‌تر اعلام کرد که حماس پذیرفته در ازای برقراری آتش‌بس پنج‌روزه، تعدادی از این اسرا را آزاد کند.

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان «طوفان الاقصی» مواضع و پایگاه‌های رژیم اشغالگر قدس را با ده‌ها راکت و موشک هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست، از روز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به شکل مستمر مناطق مسکونی و زنان و کودکان ساکن نوار غزه را با اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها و استفاده از سلاح‌های ممنوعه از جمله بمب‌های حاوی فسفر هدف قرار می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها