کد خبر: ۵۳۱۷۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۳۰ آبان ۱۴۰۲
تو غزه "قدم" نو رسیده اینقدر مبارکه که باید "شهادت" نو رسیده رو تبریک گفت!

به گزارش پایگاه خبری 598، پس از 40 روز از جنگ غزه ابعاد فاجعه انسانی که در آنجا در حال رخ دادن است بیش از پیش آشکار تر میشود. این روزها کودکان و حتی نوزادان غزه نماد مظلومیت غزه شده اند. رژیم کودک کش صهیونیستی دست به هر جنایتی در غزه میزند و در جدیدترین اقدامش با محاصره و قطع برق و سوخت بیمارستان ها حتی به نوزادان نارس هم رحم نمیکند. 

دکتر مروان ابوسعاده، رئیس بخش جراحی عمومی در بیمارستان شفا غزه، در گفتگو با بی بی سی می‌گوید: «۳۶ نوزاد نارس زنده مانده‌اند. ۳۹ نوزاد بودند، اما ما سه‌تایشان را از دست دادیم.»

«دو نوزاد با قطع برق در بیمارستان جان خود را از دست دادند که دلیلش نبودن اکسیژن بود. نوزاد سوم بر اثر گاستروانتریت (بیماری التهاب معده‌ای روده‌ای) درگذشت.»

او میگوید: وزن ۳۶ نوزاد نارس زنده‌مانده بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ گرم است و کوچکترین آنها ۲۸ هفته سن دارد. دکتر ابوسعاده می‌گوید که بیمارستان با هیچ پدر و مادر یا قیم تماسی ندارد و در هرج و مرج جنگ، بستگان دیگری هم پیدا نمی‌شوند.

دو نوزاد پس از بمباران ارتش اسرائیل در حالی که تنها بودند پیدا شدند و به بیمارستان منتقل شدند. چهار نوزاد دیگر پس از فوت مادرشان، با سزارین به دنیا آمدند.

کارکنان بیمارستان درخواست‌های مکرری برای ایجاد گذرگاه‌های امن برای بیماران و پزشکان داشته‌اند.

منابع ما بسیار محدود است

دکتر مروان ابوسعاده در ادامه گفت: «منابع ما بسیار محدود است. حتی آب نداریم. برای استفاده از چاه آب، باید برق منظم داشته باشیم. فقط می‌توانیم هر شش ساعت یک بار آن را برای به دست آوردن آب به کار بیاندازیم. این یک چالش بزرگ است. ما برای بهداشت شخصی یا نوشیدن آب نداریم.»

بدون توانایی حفظ شرایط استریل، نوزادان ممکن است در اثر بیماری‌ها و عفونت‌هایی بمیرند که در شرایط بهتر قابل پیشگیری هستند.

دکتر ابوسعاده می‌گوید: «سعی می‌کنیم با گرم نگه داشتن اتاق، تغذیه آنها و تجویز آنتی‌بیوتیک در صورت نیاز، به نجات جان این نوزادان نارس کمک کنیم.»

پزشک متخصص نوزادان و تیمش به طور مداوم از آنها مراقبت می‌کنند. او می‌گوید: «مراقبت‌های پزشکی برای آنها وجود دارد، اما در محیط مناسبی قرار ندارند.»

در حال حاضر به دلیل کمبود سوخت، برق برای دستگاه‌های نگهداری نوزادهای نارس وجود ندارد.

«مرکز اکسیژن بیمارستان مورد اصابت قرار گرفته است و هیچ سوختی برای راه‌اندازی آن وجود ندارد.»

اجساد بیش از 4 هزار زن و کودک در غزه هنوز زیر آوار یا در خیابان است

اجساد بیش از 4 هزار زن و کودک در غزه هنوز زیر آوار یا در خیابان است

دولت فلسطین در غزه اعلام کرد: 6 هزار مفقود در نوار غزه وجود دارد که بیش از 4 هزار نفر از آنها زنان و کودکانی هستند که اجسادشان زیر آوار یا در خیابان است که هنوز به آنها دسترسی پیدا نکرده‌ایم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها