کد خبر: ۵۳۱۸۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۰۱ آذر ۱۴۰۲
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۲۰ سال از نظر فناوری در حوزه صنعت کفش عقب بودیم اما در یک فاصله کوتاه، این صنعت روزآمد شد و بومی‌سازی در صنعت کفش موجب رشد اقتصادی کشور می شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در افتتاحیه نخستین نمایشگاه تخصصی «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» که در محل نمایشگاه بین‌المللی استان قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: این نمایشگاه فقط نمایشگاه صنعتی کفش نیست بلکه نمایشگاهی با یک عقبه مهم دانش‌بنیان، علم و فناوری است که پیوند وسیعی با عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: اسناد مختلفی که ما در حوزه‌های علم، فناوری، فرهنگ و اجتماعی در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مصوب کردیم از جمله نقشه جامع علمی کشور و نقشه مؤثر فرهنگی در این نمایشگاه تجلی یافته است و رویکردهای فرهنگی و اجتماعی به‌خوبی در این نمایشگاه نمایان است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جمع زیادی از خانواده‌ها در منزل خود در فرآیند تولید کفش مشارکت دارند و این موضوع نشان از توجه این صنعت به خانواده است و از طرفی این صنعت در اشتغال و درآمدزایی برای خانواده‌ها نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌بنیان‌ها در این نمایشگاه ایده‌های بسیاری را به نتیجه رسانده‌اند که دستاوردهای آنان در حوزه صنعت موجب افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی خواهد شد.

خسروپناه با بیان اینکه آموزش‌هایی که در این نمایشگاه داده می‌شود فناوری نو است، عنوان کرد: قم قطب تولید کفش در کشور است و اکنون در حال رسیدن به ساحت بین‌المللی خود است و ما ۲۰ سال از نظر فناوری کفش عقب بودیم اما در یک فاصله کوتاه این صنعت روزآمد شد و روزآمدی و بومی‌سازی در صنعت کفش موجب رشد اقتصادی کشور هم خواهد شد.

وی با تاکید بر حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از صنایع دانش‌بنیان گفت: فرآیندها در حوزه‌های مختلف به صورت حلقه‌وار با یکدیگر در ارتباط هستند و ما در این نمایشگاه به دنبال شناسایی حلقه‌هایی از ساحت‌های علم، فناوری و فرهنگی هستیم که در حوزه تولید کفش مفقود مانده است و تلاش می‌کنیم تا با تصمیم و عمل در سطح ملی این حلقه‌های مفقوده را رفع کنیم.

خسروپناه از مشکلات بیمه‌ای، افزایش قیمت مواد اولیه و مباحث مالیاتی تولیدکنندگان کفش و صنایع وابسته به آن یاد کرد و گفت: برخی از مشکلات را در شورای عالی انقلاب فرهنگی با مصوبات می‌توان رفع کرد و برخی دیگر را هم با بهره‌مندی از شوراهای عالی دیگر در کشور پیگیری خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها