کد خبر: ۵۳۱۹۳۰
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۰۵ آذر ۱۴۰۲
لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ سومین روز آتش‌بس موقت؛
شهادت چند فلسطینی در حمله اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری و نقض مفاد آتش موقت در غزه از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

به گزارش پایگاه خبری 598،  اشغالگران صهیونیست که این روزها به دلیل مجبور شدن به پذیرش آتش بس با شروط مقاومت به شدت احساس شکست می‌کنند تلاش دارند با حمله به مناطق مختلف کرانه باختری علاوه بر گسترش ترس و وحشت در میان ساکنان این مناطق تعداد زیادی از جوانان فلسطینی را بی دلیل بازداشت کنند تا به زعم خود جبران اسرای فلسطینی شود که در توافق با جنبش حماس آزاد می‌شوند.

رژیم صهیونیستی باز هم مفاد توافق آتش‌بس را نقض کرد

رژیم صهیونیستی باز هم مفاد توافق آتش‌بس را نقض کرد

با ورود تنها ۶۱ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه رژیم صهیونیستی بار دیگر مفاد توافق آتش بس موقت در این باریکه را نقض کرد.

سازمان ملل اعلام کرده است که روز گذشته ۶۱ کامیون حامل کمک‌های پزشکی، غذایی و بسته‌های آب محموله‌های خود را در شمال نوار غزه تخلیه کرده‌اند.

این در حالی است که بر اساس توافق صورت گرفته میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی قرار بود روزانه ۲۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شود اما تاکنون ۲۴۸ کامیون به این منطقه وارد شده است.

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل (اوچا) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون ۱۱ خودروی اورژانس و یک تخت پزشکی مسطح برای بیمارستان شفای غزه که توسط اشغالگران صهیونیست محاصره و تخریب شد، دریافت شده است.

خبرنگار شبکه المیادین در غزه اعلام کرد که ساکنان این باریکه شدیداً به دریافت کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. آنها همچنین به تجهیزات مخصوص برای آواربرداری نیازمند هستند.

محموله‌های وارد شده به غزه ناکافی است / کمبود دارو و تجهیزات پزشکی

محموله‌های وارد شده به غزه ناکافی است/ کمبود دارو و تجهیزات پزشکی

مدیرکل وزارت بهداشت غزه به ناکافی بودن کمک‌های بشردوستانه که تاکنون وارد این باریکه شده اشاره کرد.

«منیر البرش» مدیرکل وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: سوخت و کمک‌های پزشکی که تاکنون وارد نوار غزه شده به ویژه در مناطق شمالی این باریکه بسیار محدود و ناکافی است.

وی در ادامه افزود: ویرانه‌های برجای مانده از حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های نوار غزه بیانگر آن است که جنایتی نبوده که اشغالگران آن را مرتکب نشده باشند. بیمارستان اندونزی تبدیل به یک خرابه شده است.

البرش تصریح کرد: نیاز اصلی ما دریافت محموله‌های کمک‌های پزشکی به ویژه تجهیزات پزشکی و دارو است.

سازمان ملل اعلام کرده است که روز گذشته ۶۱ کامیون حامل کمک‌های پزشکی، غذایی و بسته‌های آب محموله‌های خود را در شمال نوار غزه تخلیه کرده‌اند.

این در حالی است که بر اساس توافق صورت گرفته میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی قرار بود روزانه ۲۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شود اما تاکنون ۲۴۸ کامیون به این منطقه وارد شده است.

در دوران پیروزی مقاومت قرارداریم / نتایج متعدد عملیات طوفان الاقصی

در دوران پیروزی‌ مقاومت قرارداریم/نتایج متعدد عملیات طوفان الاقصی

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که دوران کنونی دوران مقاومت و پیروزی است و عملیات طوفان الاقصی در آینده‌ای نزدیک ثمر خواهد داد.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در اظهاراتی در مراسم بزرگداشت «عباس محمد رعد» فرزند محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان که اخیراً در انجام وظیفه جهادی خود در مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، تصریح کرد که شهید عباس الگویی برای فرماندهی مقاومت در لبنان و فلسطین و ایران به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد که مقاومت با فرزندان و زنان و مردان خود و هر آنچه که در اختیار دارد، در عرصه حاضر است و شکست نمی‌خورد و پیروزی‌های مکرری را تحقق خواهد بخشید که در رأس آنها پیروزی غزه قرار دارد.

معاون نصرالله خاطرنشان کرد: ما در دوران مقاومت و پیروزی‌ها قرار داریم و به دولت‌های استکباری و اسرائیل اجازه ترسیم مرزها و محدود کردن آزادی مان را نمی‌دهیم.

مقام صهیونیست: یمن تهدیدی راهبردی برای اسرائیل است

مقام صهیونیست: یمن تهدیدی راهبردی برای اسرائیل است

رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نسبت به تهدید استراتژیک یمن ضد اسرائیل که علاوه بر موشک‌های این کشور شامل موقعیت جغرافیایی آن نیز می‌شود، هشدار داد.

گیورا آیلند رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که یمن تهدیدی راهبردی برای اسرائیل به شمار می‌رود، اما به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها آن گونه که باید به این موضوع اهمیت نمی‌دهند و ترجیح می‌دهند وارد درگیری نشوند.

آیلند در اظهارات خود در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد: مشکل ما با یمنی‌ها مربوط به موقعیت جغرافیایی آنها در تنگه دریای سرخ و بخش جنوبی آن است و این مشکل از موضوع موشک‌های این کشور نیز بیشتر است.

تحلیلگران صهیونیست: «اسرائیل» باید منتظر روزهای سخت و دردناک باشد

تحلیلگران صهیونیست: «اسرائیل» باید منتظر روزهای سخت و دردناک باشد

تحلیل‌گران صهیونیست در خصوص آینده خطرناک پیش روی این رژیم و شکست اسرائیل در غزه تا زمان آتش بس موقت، به اجماع نسبی رسیده‌اند.

بیشتر کارشناسان و تحلیلگران اسرائیلی بر این نکته اتفاق نظر دارند که آتش‌بس موقت در نوار غزه یک پیروزی برای حماس و شکست و ناکامی برای اسرائیل جهت رسیدن به اهداف اعلام شده خود در طول این جنگ بود. آنها با این وجود تاکید دارند که چاره‌ای جز انجام این توافق نبود، چرا که کابینه بنیامین نتانیاهو در آزادسازی اسرای اسرائیلی شکست خورد.

اعلام آمادگی ۲۸۰۰ پزشک پاکستانی برای اعزام به غزه

وب‌سایت خبری پاکستانی داون در گزارشی با اشاره به آمادگی پزشکان این کشور برای حضور در غزه نوشت: چندین سازمان غیردولتی پاکستانی برای کمک رسانی به غزه تلاش دارند که از طریق اعزام پزشک به این منطقه به مردم کمک رسانی کنند و تاکنون حدود ۲۸۰۰ پزشک برای این کار اعلام آمادگی کردند.

صهیونیست‌ها از انعکاس تصاویر آزادی اسرای فلسطینی نیز وحشت دارند

شبکه الجزیره گزارش داد که اشغالگران صهیونیست مانع برگزاری هرگونه جشن و سروری به مناسبت آزادی و بازگشت اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌شوند.

بر اساس این گزارش، اشغالگران حتی به خبرنگاران اجازه پوشش مراسم استقبال از اسرای فلسطینی را نمی‌دهند.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به منزل اسرا جعابیص اسیر زن فلسطینی که به تازگی آزاد شده یورش بردند و مانع انعکاس اخبار مربوط به استقبال از وی شدند.

حمله گسترده اشغالگران به کرانه باختری

امیدواری قطر نسبت به توافق بر سر آتش‌بس طولانی مدت

از سوی دیگر کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به صورت تلفنی در خصوص اجرای تبادل اسرا و آتش بس انسانی در غزه بحث و تبادل نظر کرد.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت تضمین اجرای این توافق به صورت کامل و بر اساس شروط اعلام شده تاکید کردند.

سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز در گفتگو با شبکه سی ان ان تاکید کرد: ما شاهد پیشرفت‌های مثبتی هستیم و دومین روز از اجرای آتش بس را پشت سر گذاشتیم.

وی در ادامه افزود: اجرای این آتش بس چند روزه امیدها را برای توافق بر سر آتش بس طولانی مدت و آزادسازی اسرای بیشتر تقویت کرده است.

شهادت و زخمی شدن چند فلسطینی در حملات اشغالگران به جنین

از سوی دیگر رسانه‌های فلسطینی بامداد یکشنبه گزارش دادند که در پی یورش بامدادی نظامیان صهیونیست به شهر جِنین و محاصره بیمارستان شهید خلیل سلیمان و ابن سینا ۴ نفر به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که ۴ فلسطینی از جمله یک کودک شهید و ۶ تن دیگر در جریان یورش نظامیان رژیم اشغالگر به جنین بر اثر اصابت گلوله زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اسامی شهدا را عمار محمد ابوالوفا (۲۱ ساله)، احمد. ابوالهیجه (۲۰ ساله) و محمد محمود صبیحات (۲۷ ساله) کودک و محمود خالد ابو الحیجه (۱۷ ساله) اعلام کرد.

خبرگزاری «شهاب» نیز نوشت: صهیونیست‌ها از ابتدای یورش به شهر جنین، بیمارستان ابن‌سینا و بیمارستان دولتی را محاصره کرده و مانع کار تیم‌های پزشکی می‌شوند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که اشغالگران صهیونیست مجدداً یک منطقه در اردوگاه جنین را بمباران کردند. هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که در جریان حملات پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی علیه جنین چندین فلسطینی به شهادت رسیده اند.

حمله گسترده اشغالگران به کرانه باختری

بازداشت بی دلیل فلسطینی‌ها برای افزایش تعداد اسرا

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که اشغالگران صهیونیست در حالی اسرای فلسطینی را در چارچوب توافق با جنبش حماس آزاد می‌کنند که از سوی دیگر اقدام به بازداشت بی دلیل فلسطینی‌ها در کرانه باختری می‌کنند.

به نظر می‌رسد این اقدام عناصر اشغالگر علاوه بر تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست تل آویو در برابر نیروهای مقاومت و تن دادن به آتش بس و آزاد کردن اسرای فلسطینی، با هدف افزایش تعداد فلسطینی‌های دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

این عناصر صهیونیست طی ساعات گذشته به صورت گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند. در جریان حمله به محله الزهرا در اطراف اردوگاه جنین چندین جوان فلسطینی بازداشت شدند. این عناصر در جریان حمله به محله مذکور به صورت گسترده از گاز اشک آور استفاده کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به شهر طولکرم واقع در شمال غرب کرانه باختری یورش برد. بولدوزرهای ارتش این رژیم نیز اقدام به تخریب خیابان نزدیک به مسجد الطوالبه در شهر جنین کردند.

محله الشرایط واقع در شهر البیره نیز از حمله اشغالگران صهیونیست در امان نماند. منابع پزشکی اعلام کردند که یک فلسطینی در اثر تیراندازی اشغالگران صهیونیست در منطقه یتما واقع در جنوب نابلس به شدت زخمی شده است.

حمله گسترده اشغالگران به کرانه باختری

فلسطینیان آزاد شده از زندان‌های صهیونیستی چه گفتند / کودکانی که خیلی زود مرد می‌شوند

میسون الجبالی قدیمی‌ترین اسیر زن فلسطینی که دیشب از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده، در گفت و گو با الجزیره با اشاره به سختگیری‌ها و خشونت‌های اشغالگران ضد اسرا گفت که بسیاری از اسرای زن در نتیجه همین سخت‌گیری‌ها بیمار شده‌اند. آنها همواره از سوی زندانبانان مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار می‌گیرند. وی ادامه داد: ما در مدت زندان با بدرفتاری‌ها و خشونت‌های شدید نگهبانان مواجه بودیم.

 

شروق دویات اسیر زن فلسطینی آزاد شده ضمن ابراز خرسندی از آزادی خود گفت که این خوشحالی با درد و ناراحتی نسبت به شهادت ساکنان غزه آمیخته است و ما امیدوار هستیم که جنگ متوقف شود. وی به کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در جریان آزادسازی اسرا اشاره و تاکید کرد که اشغالگران فشار روانی و انتظار طولانی را به اسرا تحمیل کردند.

دویات تصریح کرد که اسرائیل اخیراً شرایط سختی را در داخل زندان ایجاد کرده و زندانیان را با سرکوب و گرسنگی و تشنگی شکنجه می‌کند.

این اسیر زن فلسطینی ادامه داد: در حال حاضر ۵۱ نفر از زندانیان در شرایط سختی به سر می‌برند. گرچه من از زندان آزاد شده‌ام، اما نگران اسیران زنی هستم که همچنان با وجود سرکوب و شکنجه شدید در زندان هستند.

وی تصریح کرد: در زندان، دختران فلسطینی جوانی را می‌دیدم که سن آنها کمتر از ۱۸ سال است و کوچک‌ترین دختر فلسطینی محبوس در زندان رژیم صهیونیستی تنها ۱۲ سال سن دارد، اسرائیل در جریان بازداشت و بازجویی شدیدترین شکنجه‌ها را ضد ما اعمال می‌کند.

اسرا جعابیص اسیر زن فلسطینی دیگر که دیشب آزاد شد، در گفتگو با الجزیره تصریح کرد: ما در حالی که تمام فلسطین داغدار است، خجالت می‌کشیم که شاد باشیم، بسیاری از زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی مجروح هستند، باید برای آزادی تمام اسرا از زندان‌های اشغالگران تلاش شود. دختران فلسطینی در زندان‌های اسرائیل با انواع شکنجه‌ها و سخت‌گیری‌های غیرقابل توصیف مواجه هستند. وی ادامه داد: ما همواره در زندان در معرض ضرب و شتم قرار داشتیم.

شادی کودک فلسطینی آزاد شده از زندان رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیلی‌ها در جریان بازداشت ما را کتک می‌زدند و در این مدت ۵۰ روزه بعد از عملیات ۷ اکتبر اجازه استراحت و گشت زنی در محوطه زندان به ما نمی‌دادند، بسیاری از کودکان فلسطینی همچنان در زندان‌های اشغالگران هستند.

وسام دیگر کودک فلسطینی که دیشب آزاد شده است، می‌گوید: من با وجود اینکه مجروح شده بودم، اما در طول دوره بازداشت هیچ درمانی دریافت نکردم، رژیم صهیونیستی در طول این مدت با خشونت با ما رفتار کرده است.

یاسر زعایمه دیگر کودک فلسطینی آزاد شده از زندان‌های اسرائیل در گفتگو با الجزیره تصریح می‌کند: من شاهد شهادت تعدادی از اسرای فلسطینی در جریان بازداشت بوده‌ام. نیروهای اشغالگر همواره چند کودکی که در زندان مجدو محبوس بودند را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند. ما سختی‌هایی زیادی را در نتیجه شرایط غیر انسانی بازداشت در زندان‌های اشغالگران تحمل کردیم.

عمر الشویکی دیگر اسیر فلسطینی شرایط بازداشت خود و سایر زندانیان را بسیار دشوار توصیف کرده و گفت که بازداشتگاه در حالی که تنها برای ۶ نفر ساخته شده است، ۱۲ نفر را در خود جای داده بود. من وقتی بازداشت شدم، ۱۵ سال داشتم. بسیاری از کودکان ۱۳ و ۱۵ ساله در زندان‌های اشغالگران محبوس هستند. من از همه آنها می‌خواهم که صبر داشته باشند.

محمد ابو عون دیگر کودک فلسطینی آزاد شده از زندان‌های اشغالگران گفت که تعامل رژیم صهیونیستی با زندانیان فلسطینی وحشیانه است و آنها همواره به زندانیان توهین می‌کنند و زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و سگ‌ها را رها می‌کنند تا به آنها حمله کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها