کد خبر: ۵۳۱۹۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۰۶ آذر ۱۴۰۲
رئیس پلیس راهور فراجا از آغاز طرح زمستانه در جاده‌های کشور از پانزدهم آذر ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا سردار سید کمال هادیان‌فر، در کمیته هماهنگی طرح زمستانه پلیس راهور اظهار داشت: بیش از یک هزار و ۴۰۰ گردنه و محور در کشور وجود دارد که ۱۱۰ گردنه آن برف‌گیر بوده و هر ساله زمستان مشکلات زیادی را برای رانندگان ایجاد می‌کند.

وی افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی شاهد افزایش ۷.۳ درصدی متوفیان تصادفات در سال جاری بوده‌ایم، البته این آمار در نیمه دوم سال کاهشی بوده است.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه افزایش ۶ درصدی ترددهای جاده‌ای گفت: به طور میانگین هر ساعت دو نفر جان خود را از دست می‌دهند و به ازای هر یک فوتی ۲۵ نفر مصدوم در تصادفات جاده‌ای بر جای می‌مانند.

هادیان‌فر افزود: تا به امروز بالغ بر ۱۲ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند، ۵۱ درصد از تصادفات مربوط به عامل انسانی و البته ناایمن بودن خودروها بوده است.

وی با بیان اینکه ۶ درصد از مصدومان تصادفات در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که باید ناوگان اورژانس و هلال احمر و همچنین امداد هوایی تقویت شود.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی 43 درصد از مصدومان تصادفات در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند؛ این آمار را پزشکی قانونی اعلام کرده است نه پلیس، این افراد در بیمارستان‌ها به دلیل ضربه مغزی و یا خونریزی جان خود را از دست می‌دهند که این موضوع باعث می‌شود توجه جدی‌تری به بخش ترومای بیمارستان‌ها شود.

هادیان‌فر با بیان اینکه طرح زمستانی امسال با ۷۵ هزار نیرو از پلیس، راهداری، اورژانس، هلال احمر و ... اجرا خواهد شد، گفت: طرح زمستانی پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی از ۱۵ آذر ماه در شهرها و جاده‌های سراسر کشور اجرا خواهد شد؛ همچنین رزمایش طرح زمستانی نیز در تاریخ ۲۰ آذرماه در دانشگاه علوم انتظامی برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها