کد خبر: ۵۳۱۹۵۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۰۶ آذر ۱۴۰۲
وب سابت عبری زبان کالکالیست نوشت که شهرهای تل‌آویو و ایلات که کانون‌های مهم اقتصادی اسرائیل را تشکیل می‌دهند، در نتیجه ناامنی ناشی از جنگ با بحران اقتصادی جدی روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری 598، کاهش استفاده از کارت‌های اعتباری توسط ساکنان سرزمین‌های اشغالی عمق بحران برای اقتصاد این رژیم را نشان می‌دهد.

در شهر ایلات (با نام اصلی ام الرشراش قبل از اشغالگری صهیونیست‌ها) که امن‌ترین نقطه رژیم صهیونیستی شناخته شده بود و پناهگاه ده‌ها هزار نفر از صهیونیست‌هایی شده است که از شمال و جنوب سرزمین‌های اشغالی گریخته‌اند، میزان استفاده از کارت‌های اعتباری در هفته ششم جنگ کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

داده‌های شرکت SBA که سیستم پرداخت با کارت‌ها اعتباری در سرزمین‌های اشغالی را مدیریت می‌کند، نشان می‌دهد که حجم استفاده از کارت‌های اعتباری در تل‌آویو که مرکز اقتصاد رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، در هفته ششم جنگ ۲۱ درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که در شهرک‌های صهیونیست نشین سدیروت و کریات شمونه در مرز سرزمین‌های اشغالی با نوار غزه استفاده از کارت‌های اعتباری تا ۸۰ درصد کاهش یافته است که البته این موضوع ناشی از تخلیه ساکنان آنجا از بیم موشک‌های مقاومت است.

بحران مالی در تل‌آویو
وب سایت عبری زبان کالکالیست در گزارشی در این خصوص نوشت: ‌در خصوص اینکه چگونه تل‌آویو (پایتخت رژیم صهیونیستی) هم که یک شهر قوی اقتصادی برای اسرائیل شمرده می‌شود، در استفاده از کارت‌های اعتباری عقب مانده است، چند دلیل می تواند وجود داشته باشد؛ نخست اینکه تل‌آویو یک مرکز تجاری است و بسیاری از دفاتر کاری و تجاری آنجا هنوز به فعالیت کامل بازنگشته‌اند و بسیاری از کارمندان همچنان از خانه به کار خود ادامه می‌دهند.

در ادامه این گزارش آمده است: دلیل دوم اینکه موسسات آموزش عالی و یک دانشگاه در تل آویو هنوز سال تحصیلی جدید را آغاز نکردند و بخش تفریح ​​و سرگرمی هم  بخش مهمی از فعالیت‌های اقتصادی تل‌آویو را تشکیل می‌دهد که همچنان از کاهش چشمگیر فعالیت‌ها رنج می‌برد و دلیل سوم اینکه علاوه بر این، تل آویو همچنین مرکز گردشگری است، صنعتی که به شدت تحت تاثیر جنگ قرار گرفته است.

کالکالیست نوشت شهر ایلات هم که به شدت متکی به گردشگری است، به شدت از جنگ آسیب دید و شاهد کاهش ۴۰ درصدی هزینه ها با استفاده از کارت های اعتباری در آنجا بوده است.

این وب سایت افزود که اگرچه ضریب اشغال هتل‌ها و مسافرخانه در ایلات بسیار بالاست، اما مهمانان آنها کسانی هستند که از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مرزهای شمالی و جنوبی سرزمین‌های اشغالی تخلیه شدند.

«ایلی لنکری» شهردار ایلات هم در مصاحبه با کالکالیست می‌گوید: یک بحران اقتصادی جدی در ایلات در حال ظهور است که نشانه‌های آن در تمام شاخص‌های فعالیت تجاری و اشتغال در شهر قابل مشاهده است.

وی افزود: این بحرانی است که انتظار می‌رود ادامه یابد، ما در حال حاضر فعالیت خود را برای زمستان ۲۰۲۳-۲۰۲۴ از دست داده ایم، زیرا همه رویدادهای بزرگ، کنفرانس‌ها، جشنواره‌ها و دعوت نامه‌ها تا فوریه لغو شده است.

شهردار ایلات افزود: علاوه بر این، رویدادهای بین المللی برای کل سال ۲۰۲۴ لغو شده است، و حتی صحبت‌هایی در مورد لغو رویدادهای بین المللی برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۲۵ شده است بدون کمک گسترده و فوری کابینه به شهر ایلات و شرکت‌ها  و مشاغل آنجا این شهر ممکن است از نظر مالی سقوط کند و قیمت بازسازی آن چندین برابر کمک مورد نیاز امروز خواهد بود.

 شهر ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی طی هفته‌ها و بخصوص روزهای اخیر در معرض حملات موشکی و پهپادی مقاومت  وبه خصوص یمنی‌ها قرار گرفته است.

نیروهای مسلح یمن همچنین اخیرا یک کشتی صهیونیست‌ها را در دریای سرخ تحت کنترل خود درآوردند و به تمام کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی هشدار دادند در صورت رویت شدن، هدف قرار خواهند گرفت.          

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها