کد خبر: ۵۳۱۹۹۷
زمان انتشار: ۱۵:۴۰     ۰۶ آذر ۱۴۰۲
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۶۴۷ واحد همراه شد.

 

به گزارش پایگاه خبری 598، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند آرام و رو به رشد قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۱۶۴۷ واحد به رقم ۲ میلیون و ۲۶ هزار و ۹۵ واحد رسید. همچنین شاخص هموزن با افزایش ۲۱۹۴ واحد به رقم ۷۱۰ هزار و ۸۲۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۳۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۳ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۳۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۹۹۷ میلیارد تومان دادوستد کردند. همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، اما میزان افزایش زیر یک درصد بوده است. به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۸ صدم درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۳۱ صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۶ صدم درصد تقویت شد. شاخص بازار اول بورس یک دهم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۶ صدم درصد افزایش یافت.

نمادهای ملی مس، مپنا، گل گهر، تولید فولاد سپید فراب کویر و ذوب آهن بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی جم و کشتیرانی بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را از خود به‌جای گذاشتند.

در فرابورس ایران اما امروز شاخص کل با ۹ واحد کاهش به رقم ۲۵ هزار و ۱۵۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۱۴ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۰۵ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۴.۶ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۱۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۱۵ هزار میلیارد تومان دادوستد کردند. لازم به یادآوری است؛ مطابق روزهای دوشنبه، امروز در قالب عملیات بازار باز در شبکه بانکی ۱.۲ میلیارد اوراق بدهی دولت در قالب ۱۵۶ معامله و به ارزش ۱۱۲ هزار میلیارد تومان دادوستد کردند که ارقام آن در معاملات فرابورس درج می‌شود.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس نسبت به روز گذشته ۴ صدم درصد کاهش یافتند، اما با معیار هموزن بدون تغییر باقی ماندند. شاخص بازار اول فرابورس ۱۸ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس یک صدم درصد رشد کرد.

نمادهای برق جهرم، پتروشیمی تندگویان، داروسازی دانا و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای صبا فولاد خلیج فارس، تجلی معادن و برق پیوند گستر پارس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به‌جای گذاشتند.

رشد ۱۶۴۷ واحدی شاخص بورس +نقشه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها