کد خبر: ۵۳۲۰۸۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۰۸ آذر ۱۴۰۲
رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین اظهارات انتخاباتی‌اش، دونالد ترامپ را به عنوان فردی خطاب کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری می تواند دموکراسی آمریکا را نابود کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، «جو بایدن» در جریان یک سخنرانی انتخاباتی در کلرادو در انتقاد از دونالد ترامپ عنوان کرد: دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان افراطی اراده کرده‌اند تا دموکراسی آمریکایی را نابود کنند.

به گزارش «بلومبرگ» بایدن ترامپ را به دلیل برخی از مواضع سیاسی‌اش از قبیل تلاش برای لغو «اوباماکر»، حمایتش از «منع سقط جنین» و دیگر «لفاظی های سیاسی‌» وی علیه منتقدان و رقبای انتخاباتی‌اش مورد حمله شدید قرار داد.

وی در رابطه با طرح ترامپ جهت حذف طرح مراقبت‌های مقرون به صرفه موسوم به اوباماکر اینطور گفت: اگر ترامپ راهش باز شود، همه چیز از بین می‌رود.

وی همچنین در این رابطه عنوان کرد که اقدامات ترامپ می‌تواند ۴۰ میلیون آمریکایی را از مزایای بهداشت و درمانی که بر اساس قانون به دست آورده‌اند، محروم کند.

بایدن سپس اظهارات حمایتی ترامپ در باب طرح مربوط به منع سقط جنین در ایالت های مختلف آمریکا را مورد توجه قرار داده و عنوان کرد: او از اینکه قانون منع سقط جنین را در ایالت‌های آمریکا اجرایی کند، به خود افتخار می‌کند.

بایدن در جریان انتقاداتش از ترامپ پا را از این هم فراتر گذاشته و تنها دلیل اصلی که منجر به سلب حقوق اساسی از مردم آمریکا شده است را دونالد ترامپ عنوان کرد.

اظهارات بایدن در حالی علیه ترامپ مطرح می‌شود که او در جریان تمام نظرسنجی‌های انجام گرفته شده از دیگر کاندیداهای حزب جمهوری‌خواه در جریان رقابت‌های انتخاباتی جلوتر است.

در همین راستا، آخرین نظرسنجی گرفته شده از سوی «کالج امرسون» نشان می دهد شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نسبت به بایدن در حزب جمهوری ۴۷ به ۴۳ درصد است.

عمده انتقادات بایدن خطاب به ترامپ در مواضع اتخاذی از سوی وی در مورد موضوعاتی مانند«سقط جنین» و «اوباماکر» است. دو موضوعی که به اعتقاد دموکرات‌ها می‌تواند شانس پیروزی بایدن بر ترامپ را در جریان رقابت‌ها افزایش دهد.

در همین راستا نتایج بررسی های انجام گرفته شده نشان می‌دهد، دموکرات‌ها در انتخابات اولیه ایالتی در ایالت‌هایی که از جانب جمهوری خواهان محدودیت‌های بیشتری در موضوع سقط جنین در آنها اعمال شده، شانس پیروزی بیشتری داشته‌اند.

از سوی دیگر طرح موسوم به اوباماکر نیز طبق نظرسنجی‌های انجام گرفته شده، طرفدار بسیاری در میان رای‌دهندگان آمریکایی دارد و اظهارات انتقادی ترامپ در مورد آن می‌تواند چالشی جدی برای جمهوری‌خواهان در جریان رقابت‌های ریاست‌جمهوری ایجاد کند.

در همین راستا، روز گذشته بسیاری از مقامات سیاسی دموکرات مانند «نانسی پلوسی» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا تلاش‌های ترامپ برای لغو این قانون را به باد انتقاد گرفتند.

بایدن بارها ترامپ را به خاطر لفاظی‌های سیاسی‌اش مورد انتقاد قرار داده و در جریان این سخنرانی نیز از رقیب انتخاباتی خود به دلیل اظهارات اخیرش در مقایسه رقبای سیاسی‌اش با «موجودات موذی» انتقاد و عنوان کرده این سخنان به زبانی است که در دهه 1930 زمان حکومت آلمان نازی شنیده می‌شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها