کد خبر: ۵۳۲۲۱۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۳     ۱۳ آذر ۱۴۰۲
یک رسانه عبری زبان اذعان کرده‌ است که گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در جریان عملیات «طوفان الاقصی» و حمله به غزه هم در حمله و هم در دفاع، رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، «نداو ایال»، خبرنگار روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در یادداشتی در این باره نوشت که جنبش مقاومت اسلامی حماس، اسرائیل را نه تنها در حمله بلکه در دفاع و قدرت مقاومت نیز غافلگیر کرد.

وی گفت که پس از گذشت حدود دو ماه از جنگ، پایان آن هنوز بسیار دور به نظر می‌رسد و نتایج آن نامشخص است.

ایال در ادامه آورده است: حماس در تاکتیک‌های دفاعی خود اسرائیل را غافلگیر کرد و علی‌رغم صحبت‌های فراوان در مورد تله‌های انفجاری، مواد منفجره و کمین‌هایی که قبل از عملیات زمینی انجام شد، مسئله غافلگیر کننده این بود که رهبری حماس نخواست درگیر نبردهای گسترده و خشونت آمیز با یگان‌های ارتش اسرائیل شود و آنها روش پنهان شدن و دوری از درگیری را انتخاب کردند.

در این یادداشت آمده است: شهر تونل‌ها، عریض‌تر و عمیق‌تر از آن چیزی است که سرویس‌های امنیتی اسرائیل انتظار داشتند و اغلب نیروهای حماس ترجیح می‌دهند در سنگرها و تونل‌های خود باقی بمانند و گروه‌های درگیر در جنگ از تیم‌های کوچکی تشکیل می‌شوند و از تونل‌ها یا ساختمان‌ها بیرون می‌آیند و از فاصله نزدیک به نقاط ضعف استحکامات اسرائیل حمله می‌کنند.

رسانه صهیونیست: حماس هم در حمله و هم در دفاع، اسرائیل را غافلگیر کردصحنه‌ای از تقابل راکت الیاسین ۱۰۵ مقاومت و تانک صهیونیست‌ها

در همین راستا، «ناحوم برنیا»، مفسر سیاسی صهیونیست نیز می‌گوید: «پاکسازی» مناطق مختلف نوار غزه از حضور نیروهای مقاومت دشوار است، چراکه پس از گذشت حدود دو ماه، محله شجاعیه به عنوان بزرگ ترین محله غزه همچنان شاهد درگیری است، البته ناگفته نماند که در محله‌های دیگر نیز نیروهای مقاومت حضور دارند.

وی معتقد است: وقت در اختیار اسرائیل به دلیل فشارهای آمریکا و همچنین وضعیت فاجعه بار غیر نظامیان رو به پایان است و اسرائیل بیش از دو هفته فرصت ندارد و این دو هفته برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه اعلام شده از سوی رهبری سیاسی آن در ابتدای جنگ کافی به نظر نمی‌رسد.

برنیا همچنین خواستار بازنگری مقامات رژیم صهیونیستی در توقعات و اهداف بلندپروازانه شان شد و گفت: هیچ پیروزی در غزه وجود نخواهد داشت.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد که کارشناسان آن را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه را به همراه داشت و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه گذشته بار دیگر از سر گرفته شد.

وزارت بهداشت غزه عصر یکشنبه اعلام کرد که از ابتدای تجاوزات به نوار غزه ۱۵ هزار و ۵۲۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

طبق اعلام این وزارتخانه، ۷۰ درصد قربانیان را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند.

وزارت بهداشت غزه همچنین شمار کلی مجروحان تجاوزات به نوار غزه را ۴۱ هزار و ۳۱۶ نفر اعلام کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها