کد خبر: ۵۳۲۲۲۷
زمان انتشار: ۰۸:۵۶     ۱۴ آذر ۱۴۰۲
همسر یکی از شهدای مدافع حرم گفت: برجسته‌ترین ویژگی اخلاقی شهید یعقوبی که در طول زندگی شاهد آن بودم، عشق و محبت او به اهل بیت(ع) بود، او همچنین عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها بود.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از سراج24؛ فاطمه آقاجانی، همسر شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی، در گفت‌وگو با سراج24 به شرح مختصری از زندگی این شهید پرداخت و گفت: شهید محمدرضا یعقوبی متولد سال ۱۳۴۴ در شهرستان لنگرود بود. او از دوران نوجوانی به عضویت بسیج در همین شهرستان درآمد و پس از چند سال با آغاز دوران دفاع مقدس به جبهه رفتند. شهید پس از گذشت چند سال از جنگ عضو سپاه پاسداران شد و همزمان به ادامه تحصیل نیز پرداخت. ما در سال ۱۳۶۵ ازدواج کردیم و پس از ازدواج او چندین بار به جبهه اعزام شد.

وی افزود: شهید یعقوبی در سال‌های منتهی به جنگ در کنکور شرکت کرد و توانست در رشته حقوق قضائی پذیرفته شود و تحصیلات دانشگاهی را ادامه دهد.

همسر شهید در خصوص ویژگی برجسته‌ی اخلاقی شهید اظهار داشت: نباید تصور شود شهید یک مافوق انسان است؛ بلکه شهید هم انسان است ولی انسانی مافوق. شهید یعقوبی بسیار شجاع و خداپرست بود. او به ابعاد وسیع اصول دین و عقاید خود از جمله توحید، معاد، نبوت، امامت و عدل پایبند بود. این موارد برای یک انسان مومن و دین‌دار مهم است و مهم‌تر از آن پایبندی به آن‌هاست. شهید همچنین بر اجرای فروع دین از جمله نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر پایبند بود و رعایت حلال و حرام از دیگر خصوصیات اخلاقی او بود.

وی همچنین ادامه داد: برجسته‌ترین ویژگی اخلاقی شهید یعقوبی که در طول زندگی شاهد آن بودم، عشق و محبت او به اهل بیت(ع) بود و همچنین احترام به والدین را همیشه رعایت می‌کرد.

آقاجانی تاکید کرد: شهید یعقوبی عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها بود. کمااینکه در طول دوران مبارزه خود به طور مستقیم و غیرمستقیم با آن‌ها جنگید.

همسر شهید درباره‌ی روزهای پس از اعلام خبر شهادت یادآور شد: از آن‌جا که من تجربه‌ی جنگیدن و جبهه رفتن شهید را از دوران دفاع مقدس داشتم، کمابیش با موضوع شهادت ایشان و شرایط آن آشنا بودم. دوران دفاع مقدس من جوان‌تر بودم و از همان دوران شهید در جبهه جنگ علیه دشمنان حاضر بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها