کد خبر: ۵۳۲۲۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۱۴ آذر ۱۴۰۲
مجلس تراز گام دوم انقلاب اسلامی در گفتگو با دکتر سید جواد هاشمی فشارکی:
وظیفه حداقلی ملی هر فرد وطن خواه، شرکت در انتخابات و رای دادن بوده ولی رسالت نیروهای انقلابی انتخاب اصلح از میان گزینه های موجود می باشد

به گزارش پایگاه خبری 598، دکتر سید جواد هاشمی در گفتگو با پایگاه خبری 598 ضمن تبریک روز مجلس درخصوص مجلس در پیش از انقلاب بیان داشت: مجلس در دوران نظام شاهنشاهی، بصورت فرمایشی بود، و مردم نقشی در انتخاب نمایندگان نداشتند و مجلس یک ویترین دمکراسی و وظیفه مجلس تایید اقدامات شاه بود. و همین مجالس درباری رضاخان را از دخالت خارجی در روی کار آوردنش با اکثریت آرای نمایندگان تایید کردند وی پادشاهی پهلوی را دایر کرد و همچنین محمد رضا را تایید کرد و حتی بعد از کودتای 28 مرداد مجدد شاه را تایید کرد و جدایی های بحرین و  قراردادهای استعماری .....  به تایید مجلسی های وکیل الدوله رسید و نمایندگان جرات نظارت بر رفتار وزرا نداشتند و خودشان نیزآلوده و فاسد بودند . تلخ ترین آن نیز جرات یافتن بیگانگان در به توپ بستن مجلس توسط روس در دوره قاجار و نیزطویله خواندن مجلس توسط رضا خان بود . یک دوره درخشان دردوره مشروطه با حضور شهید مدرس که نتوانستند ازادیخواه را تحمل کنند رضاشاه ابتدا مدرس را تبعید و سپس به شهادت رساند .

ایشان در خصوص مجلس در بعد از انقلاب اظهار داشت: کاندیداها از میان مردمند و با رای ازادمردم انتخاب میشوند و حتی اقلیتها نیز حضور دارند و یک قوه مستقل نفره290 از سراسر کشور ازخرداد ۱۳۵۹ تا کنون مجلس در 11 دوره 4 ساله تشگیل شده و معنی شورا را تجلی داده، ومصوبات زیادی برای منافع کشور داشته و نظارت نیز داشته است. قوانین و برنامه ها ، تایید وزرا ، استیضاح وزرای ضعیف و.... نقش موثری داشته اند.

وی در خصوص اقدامات برجسته و منحصر بفرد مجلس گفت: عزل بنی صدر رییس جمهوری که با منافقین تبانی کرده بود , شهادت نمایندگان مجلس در 7 تیر 60  و حضور مجروحین حادثه در با تخت در صحن مجلس ، پوشیدن لباس سپاه در جواب تروریست خواندن سپاه ،تظاهرات در صحن مجلس در مناسبتهای ویژه ، بیانیه های انقلابی و.... بوده است .

ایشان در خصوص ضعف های مجلس  بیان داشت: ورود برخی منتخبین نااهل به جرگه مجلس،  هزیز آن در دوره ششم با نامه ای که نیمی از نمایندگان با قصد تحمیل نوشیدن جام زهر به رهبر انقلاب در اردیبهشت ۱۳۸۱ و تحصن ثلث نمایندگان نااهل در سال 82 ، تصویب برجام پرخسارت در 20 دقیقه در مهر ۱۳۹۴، عکس حقارت برخی نمایندگان اصلاح طلب با موگرینی نماینده اروپا در سال 96؛ رفتار شخصی دون شان جایگاه مجلس توسط برخی نماینده ها بوده است.

وی در خصوص حادثه تلخ مجلس اظهار داشت: حمله به مجلس در خرداد 96 توسط داعش در تلافی اقدامات ارزنده جمهوری اسلامی در نابودی داعش بوقوع پیوست.

 ایشان در خصوص ویژگیهای نمایندگان شایسته مجلس در گام دوم انقلاب گفت: براساس بیانیه گام دوم انقلاب، نمایندگان بایستی طهارت اقتصادی بعنوان شرط مشروعیت مقامات بوده؛ دلهای نمایندگان بطور دائم باید برای رفع محرومیت بتپد، عدم غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، بشدّت بیمناک از شکافهای عمیق طبقاتی؛ دارایمرزبندی با دشمنان و پاسدار حریم اسلام و دستاوردهای انقلاب باشند.

دکتر هاشمی فشارکی در خصوص برنامه های نمایندگان در گام دوم انقلاب را چنین تبیین کرد: براساس بیانیه گام دوم انقلاب، نمایندگان بایستی دنبال راه حل مسائل کشور در داخل کشور بوده، تداوم یافتن دفاع از مظلومان و محرومان، ممنوعیت مدارا با فریبکار اقتصادی که به بی‌عدالتی می‌انجامد، منوعیت تبعیض در توزیع منابع عمومی، ممنوعیت میدان دادن به ویژه‌خواری ،حمایت از جهاد علم و پژوهش، ارتقادهنده معنویت و اخلاق باشند، نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشند، گسترش عدالت ومبارزه با فساد را سرلوحه امور قرار دهند، صیانت از استقلال و ازادی و حفظ و صیانت از عزت ملی و مرزبندی با دشمن داشته باشند ، رعایت سبک زندگی اسلامی و مبارزه با سبک زندگی غربی بنمایند، عامل به جهادتبیین باشند.

ایشان در خصوص مجلس تراز گام دوم انقلاب اظهار داشت: مجالس گذشته فراز و نشیب های زیادی داشته که باید در رفع اشکالات اهتمام داشته و مجلس شورای اسلامی شایسته ای داشته باشیم؛ و مجلس را در رأس امور ارتقا یابد. بیانیه گام دوم انقلاب سند راه مجلس و قوانین مجلس در راستای بیانیه گام دوم انقلاب باشد و ریل گذاری تحقق اهداف انقلاب را فراهم سازد و در تلاش تحقق گام دوم انقلاب باشند.

وی در خصوص انتخابات مجلس گفت: وظیفه حداقلی ملی هر فرد وطن خواه، شرکت در انتخابات و رای دادن بوده ولی رسالت نیروهای انقلابی انتخاب اصلح از میان گزینه های موجود می باشد و بایستی از مسایل یاس اور نسبت به انتخابات پرهیز کرد و بر حضور گسترده و پر شور ونشاط تاکید کرده و ترغیب نماییم .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت: ان شالله مجلس پرخیر وبرکتی در راستای اهداف گام دوم انقلاب داشته باشیم و دومین مجلس گام دومی همگام با گام دوم انقلاب در سال آینده شکل گیرد و تحقق گر بیانیه گام دوم انقلاب در ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور مهدوی (عج) باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها