کد خبر: ۵۳۲۲۵۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۱۵ آذر ۱۴۰۲
پرسپولیس به الدحیل نباخت بلکه به مجموعه تصمیماتی از سوی هیأت مدیره، مدیرعامل و سرمربی‌اش باخت که برخلاف خیلی‌ها این روزهای تلخ و سیاه سرخ‌پوشان را ندیدند.

به گزارش پایگاه خبری 598، تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته و در مقابل چشمان بیش از ۶۰ هزار تماشاگر و در کمال ناباوری مقابل تیم الدحیل قطر شکست خورد تا بعد از سال‌ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حذف شود و شانس صعود به مرحله بالاتر را از دست بدهد. پرسپولیس در حالی این شکست تلخ و غیرقابل باور را تجربه کرد که حتی بدبین‌ترین هوادار هم این موضوع را پیش‌بینی نمی‌کرد اما الدحیل قطر که از هفته گذشته حذفش از لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده بود موفق شد سرخ‌پوشان را در خانه شکست دهد تا انتقام باخت بازی رفت را مقابل ۶۰ هزار هوادار سرخ پوش از شاگردان یحیی گل‌محمدی بگیرند.

موضوع تلخ پرسپولیسی‌ها فقط شکست مقابل الدحیل و حذف از لیگ قهرمانان آسیا نیست چرا که شاگردان یحیی گل‌محمدی در شش بازی اخیر خود در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا هیچ بردی به دست نیاوردند تا خاطرات تلخ دهه هشتاد برای این تیم تکرار شود. از نظر آماری شاگردان یحیی گل‌محمدی برای اولین‌بار در ۱۲ سال گذشته در شش بازی پیاپی برنده نشدند تا مشخص شود که ایرادات زیادی در این تیم وجود دارد. آخرین برد پرسپولیس به ۲ آبان سال جاری برمی‌گردد تا سرخ‌پوشان یک ماه و ۱۳ روز برد کسب نکنند.

تساوی بدون گل مقابل ملوان، تساوی ۲ - ۲ مقابل نفت آبادان در تهران، تساوی یک - یک مقابل استقلال تاجیکستان در این کشور، شکست مقابل سپاهان در اصفهان، تساوی مقابل النصر ۱۰ نفره و شکست مقابل الدحیل در خانه از جمله نتایج تلخی بود که شاگردان یحیی گل‌محمدی در شش بازی اخیر خود کسب کردند و حالا آنها در بدترین وضعیت روحی خود در سال‌های اخیر به سر می‌برند. پرسپولیسی‌ها که در چند وقت اخیر از نظر به وجود آوردن حواشی، عملکرد پرباری داشتند موفق نشدند در زمینه فنی نتایج خوبی بگیرند تا حالا نوک پیکان انتقادات را به سمت و سوی خود ببینند.

هیأت‌مدیره، مدیرعامل و سرمربی مثلث برمودایی که پرسپولیس را بلعید!

بعد از اینکه به دلیل شکست مقابل سپاهان، بازیکنان پرسپولیس ۱۰ درصد از قرارداد خود را جریمه شدند در اعتراض به این اتفاقات تمرین را تعطیل کرده و حتی در بیانیه‌ای تند و عجیب به مدیرعامل باشگاه خود حمله کردند و خواستار استعفای او شدند اما حالا سرخ‌پوشان بهتر از همه می‌دانند که با نامه‌نگاری و بیانیه‌نویسی نه تنها مشکلی حل نمی‌شود بلکه ایرادات سربزنگاه یقه آنها را می‌گیرد و باعث می‌شود مقابل یک تیم بدون شانس، آن هم در خانه و مقابل چشم بیش از ۶۰ هزار تماشاگر شکست سختی بخورند تا وداع تلخی با لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.

مشکل پرسپولیس ربطی به بازی شب گذشته مقابل الدحیل نداشت بلکه این تیم هفته‌ها است دچار مشکلات فنی عدیده شده اما کادر فنی سرخ‌پوشان راهکاری برای برون‌رفت از آن نداشت.

هیأت‌مدیره، مدیرعامل و سرمربی مثلث برمودایی که پرسپولیس را بلعید!

آن زمان که یحیی گل‌محمدی در اعتراض به عدم دریافت آپشن‌هایش تمرینات پرسپولیس را تعطیل کرد و در اقدامی عجیب راهی دوبی شد، می‌شد حدس زد که روزهای تلخی پیش‌روی قهرمان بلامنازع سال‌های اخیر فوتبال ایران قرار دارد.

اما شاید همه این مشکلات را دیدند به‌جز سرمربی تیم که به جای حل کردن مشکلات، با پنهان شدن پشت سپری به نام حمایت‌های هواداری، آنها را ندید یا کتمان کرد. البته گل‌محمدی بهتر از هر کسی می‌داند حتی اگر پرسپولیس به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا هم صعود می‌کرد با مشکلات فنی عدیده‌ای که تیمش دارد شانسی برای موفقیت نداشت و حالا شاید بهترین فرصت برای سرمربی پرسپولیس باشد تا با یک بازنگری به شرایط این تیم، به دنبال رفع مشکلات باشد وگرنه پرسپولیس خیلی‌ راحت‌تر از چیزی که بتوان تصورش کرد لیگ برتر را هم از دست خواهد داد.

به‌جز مسائل فنی، پرسپولیس در بعد مدیریتی هم مشکلات بسیار زیادی دارد؛ رضا درویش را شاید بتوان به نوعی نفر اول شرایط سخت پرسپولیس دانست. او که شب گذشته شعار «حیا کن رها کن» را به گوش خودش شنید حالا بهتر از هر زمانی می‌داند که پوست موزی زیر پای او قرار دارد که شاید در یک چشم به هم زدن باعث شود تا رؤیای ادامه حضورش در پرسپولیس تعبیر نشود. عدم درآمدزایی درویش پرسپولیس در ۲۳ ماهی که او در این باشگاه حضور دارد یکی از مهم‌ترین دلایل رسیدن سرخ‌پوشان به شرایط فعلی است. همان زمان که عکس تخم‌مرغ و سیب‌زمینی پخته از پرسپولیس بیرون آمد مشخص بود که اعضای تیم فرش قرمز خروج درویش از این باشگاه پهن کردند و حالا این مدیرعامل که خود را تنهاتر از هر زمان دیگری می‌بیند متوجه شده که پرسپولیس را با وعده وعید نمی‌تواند اداره کند.

هیأت‌مدیره، مدیرعامل و سرمربی مثلث برمودایی که پرسپولیس را بلعید!

ایراد دیگر به هیأت مدیره منفعل پرسپولیس برمی‌گردد؛ جایی که گل‌محمدی بدون هماهنگی، تمرینات پرسپولیس را تعطیل کرد و راهی دوبی شد مدیران باشگاه به جای بازخواست سرمربی‌شان، مصاحبه حمایتی از او انجام دادند و در صفحات شخصی خود به تمجید از گل‌محمدی پرداختند تا نشان دهند که آنها به جای منافع پرسپولیس بیشتر به منافع شخصی می‌اندیشند. هیأت مدیره فعلی پرسپولیس که شاید نیاز به تغییرات در آن بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود حتی نتوانست مقابل مدیرعامل این باشگاه در برخی از موارد بایستد آن هم در حالی که درویش دیگر عضو هیأت مدیره نیست. اما گفته می شود بدون هماهنگی با همه اعضای مدیره و با چند تماس تفلنی با دو عضو هیأت مدیره بازیکنان را به دلیل یک باخت ۱۰ درصد جریمه کرد تا با دستان خودش هیزم به داخل آتش اختلافات سرخ‌پوشان بیندازد.

حالا پرسپولیسی مانده که در لیگ برتر دیگر صدرنشین نیست و لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده است. در این بین هوادارانی که با همه سختی‌ها برای حمایت از این تیم بلیت‌های گران‌قیمت خریدند تا به ورزشگاه بروند حتماً انتظار بیشتری از این تیم داشتند چرا که با وجود بهانه‌هایی مبنی بر کمبود بازیکن، این پرسپولیس بسیار پرمهره‌تر از تیمی است که در گذشته الدحیل را در تهران شکست داد و با ۱۳ بازیکن به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفت؛ آن هم با بازیکنانی که برخی از آنها این روزها در لیگ دسته اول یا دوم کشورمان بازی می‌کنند یا مثل آدام همتی در کانادا بنگاه معاملات ملکی به راه انداختند!

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها