کد خبر: ۵۳۲۳۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۱۸ آذر ۱۴۰۲
جمعه شب، جنبش حماس بیانیه‌ای درباره وتوی آمریکا صادر کرد که پیش‌نویس قطعنامه اماراتی را برای آتش‌بس در غزه ناکام گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، در این بیانیه که توسط عزت الرشق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس قرائت شد، آمده‌است: ما استفاده واشنگتن از حق وتو علیه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت که خواستار آتش‌بس در غزه بود را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را موضعی غیراخلاقی و غیرانسانی می‌دانیم.

الرشق افزود: ممانعت آمریکا در صدور قطعنامه آتش‌بس مشارکت مستقیم اشغالگران در کشتار مردم ما و انجام کشتارهای بیشتر و پاکسازی قومی است.

خبرگزاری رویترز نوشته بود ایالات متحده درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه در غزه را در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه، وتو کرد.

این خبرگزاری درباره این وتو نوشت در حالی که «واشنگتن در حال دفاع از متحد خود است، اما خود را از نظر دیپلماتیک منزوی می‌کند».

روزنامه واشنگتن‌پست نیز نوشت این برای سومین بار از زمان آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه است که آمریکا قطعنامه آتش‌بس فوری برای پایان‌دادن به آن را وتو می‌کند.

۱۳ عضو شورای امنیت به پیش‌نویس این قطعنامه که به ابتکار امارات ارائه شد، رأی مثبت دادند اما بریتانیا به آن رأی ممتنع داد و آمریکا هم آن را رد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها