کد خبر: ۵۳۲۳۴۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۱۸ آذر ۱۴۰۲
ماجرای اخراج احمد نوراللهی از تیم ملی همچنان یکی از بحث‌های اصلی فوتبال ایران محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، روزنامه ایران ورزشی نوشت: هافبک میانی آرام، مأخوذ به حیا و مؤدبی که البته گاهاً به برخی تصمیمات کادرفنی معترض می‌شود و کاری می‌کند که نباید. سال‌ها قبل و زمانی که برانکو سرمربی پرسپولیس بود و نوراللهی هم یکی از هافبک‌های این تیم، در بازی مقابل تراکتور اتفاقی رخ داد که در نهایت باعث جدایی شماره ۸ از تیم محبوبش شد.

اواسط نیمه دوم آن بازی بود که برانکو تصمیم گرفت نوراللهی را از ترکیب خارج کند و بازیکن دیگری را به زمین بفرستد؛ تعویضی که خیلی به مذاق احمد نور خوش نیامد و او این تصمیم برانکو را برنتابید. نوراللهی که یکی از بازیکنان کلیدی پرسپولیس محسوب می‌شد، به جای نشستن روی نیمکت، مستقیم به رختکن رفت و از آنجا هم به خانه! اتفاقی که باعث بروز اختلافاتی میان او و برانکو شد و در نهایت نوراللهی خودش را سرباز کرد تا برای مدتی به تبریز برود و پیراهن تراکتور را بپوشد.

جز این حاشیه، کمتر دیده بودیم که نوراللهی حرکت عجیب دیگری انجام بدهد. از او نه مصاحبه‌های آنچنانی و پرتیتر مشاهده کردیم و نه حاشیه‌ای که به ضرر تیم ملی، پرسپولیس و سپس الاهلی و الوحده تمام شود. او به عنوان یک هافبک میانی تخصصی، حتی گاهی در قامت یک مهاجم نوک هم به زمین رفت اما هرگز اعتراضی نکرد تا اینکه بازی ایران مقابل هنگ‌کنگ فرا رسید؛ دیداری از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۷ که ایران میزبانی از حریف نه چندان قدرتمند خود را بر عهده داشت.

احمد نوراللهی وقتی دید جایی در لیست ۲۳ نفره امیر قلعه‌نویی ندارد و به ناچار باید روی سکو بنشیند، با حالتی عصبانی از رختکن به سمت درب خروجی ورزشگاه رفت. او مقابل تصمیم قلعه‌نویی ایستاد و حتی به هتل المپیک هم نرفت تا بازی تمام شود و بازیکنان و کادرفنی را ببیند. خیلی زود وسایل خود را جمع کرد و به خانه رفت و این نمونه بارز یک تصمیم احساسی بود.

اعضای کادرفنی و مدیریتی تیم ملی ابتدا تصمیم گرفتند که این واکنش به گوش امیر قلعه‌نویی نرسد. قرار بر این شد که در هتل المپیک جلسه‌ای بین قلعه‌نویی و نوراللهی برگزار شود و طرفین کدورت‌ها یا بهتر بگوییم سوءتفاهم‌ها را کنار بگذارند. وقتی تیم ملی به هتل المپیک رسید، اثری از نوراللهی در اتاق خود نبود. آنهایی که قرار بود موضوع را حل کنند، چندین بار با شماره ۲۱ سابق تیم ملی تماس گرفتند اما نوراللهی جواب هیچ کس را نداد.

حتی برای اینکه ماجرا فیصله پیدا کند، با نزدیکان احمد نور نیز تماس‌هایی برقرار شد تا او از تصمیم خود صرفنظر کند و به هتل المپیک برگردد تا شاید امیر قلعه‌نویی نرمش به خرج بدهد و عذرخواهی او را بپذیرد. این اتفاق هم رخ نداد و احمد نور به تمام راه‌ها برای بازگشت جواب منفی داد. بعد از عدم پاسخگویی نوراللهی بود که خبر اخراج رسمی او از تیم ملی منتشر شد. با توجه به اتفاقات رخ داده، احتمال بازگشت نوراللهی به تیم ملی نزدیک به صفر است. شاید اگر شب بازی با هنگ‌کنگ، او به جای سکو و هتل راهی خانه نمی‌شد، قلعه‌نویی عذرخواهی او را می‌پذیرفت اما الان دیگر کار از کار گذشته است، مگر اینکه در روزهای آینده نوراللهی شخصاٌ با امیر قلعه‌نویی تماس بگیرد و برای بازگشت به تیم ملی از او عذرخواهی کند؛ اتفاقی که احتمال وقوع آن کم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها