کد خبر: ۵۳۲۳۷۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۱۹ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش اخیرا با اشاره به انعطاف برنامه درسی متناسب با نیاز دانش‌آموزان، متذکر شد: معلمان باید بدانند که کتاب درسی اسباب دستشان است نه ارباب آنها؛ معلم خوب از کتاب به‌عنوان ابزار کار استفاده می‌کند اما برخی معلمان به‌دلیل عدم مطالعه و به‌روزآوری خود، برده کتاب درسی می‌شوند.

به گزارش تسنیم، او خطاب به معلمان ادامه داد: دانش‌آموزان آنچه را از کتاب درسی یاد می‌دهیم، فراموش خواهند کرد اما اگر آنها را درگیر کنیم و درس زندگی بدهیم در ذهنشان باقی می‌ماند. این مسائل را با دانش‌آموزان تمرین کنید و دست شما باز است.

 

*این صحبت‌های وزیر محترم آموزش و پرورش برخاسته از یک منطق صحیح و یک پختگی در بحث آموزش و پرورش است که بایستی آنها را ارج نهاد.

وزارت آموزش و پرورش فی‌الواقع وزارت ایده‌ها و ایدئولوژی‌های صحیح است و چه ایده‌ای بهتر از این که معلمان عزیز مدارس؛ آموزشی فرامتنی با بچه‌ها داشته باشند و نسل فردای ایران را به جای متن‌خوانی به لمس معقول زندگی سوق بدهند.

درباره تزِ جالب وزیر آموزش و پرورش باید به این پیوست نیز توجه کرد که برای آموزش فرامتنی کودکان و نوجوانان البته بایستی اولیای دانش‌آموزان نیز در کنار معلم و مدرسه قرار گیرند تا این حیطه ۳ یا چند گانه؛ نوجوان را به سمت "حیات معقول" سوق دهد. حیاتی که منشأ آن آموزش و پرورش و نتیجه آن بالندگی معقول نوجوان در ابعاد مختلف این حیات اعم از تفکر، کسب و کار، تحصیل در مدارج بالا، لذت، کسب جایگاه اجتماعی، ازدواج و... است.

پیشنهاد می‌شود برای پارادایم مطلوبی که وزیر آموزش و پرورش ترسیم کرده است مواردی مثل تجلیل از معلمان الگو، ساخت فیلم و سریال، استفاده از ظرفیت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و تدوین تکالیف فرامتنی در کتب درسی نیز مد نظر مدیران محترم آموزش و پرورش کشور قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها