کد خبر: ۵۳۲۴۸۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۲۲ آذر ۱۴۰۲
امام جمعه مشهد گفت: مراسم اعتکاف، عالی‌ترین ابزار و روشی است که می‌تواند تمدن اسلامی را در زندگی انسان‌ها به صورت یک جریان، نهادینه کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، آیت‌الله سید احمد علم الهدی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی دومین روز از همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور که در مسجد گوهرشاد حرم مطهر حضرت رضا(ع) در حال برگزاری است، عنوان کرد: انجام این مراسم در محضر وجود مقدس امام رضا(ع) عالی ترین عرض ارادت به ساحت مقدس آن حضرت است.

وی گفت: امیدوارم این زیارت و عرض ارادت با کیفیت غرق در عبادت و راز و نیاز در درگاه خدای متعال، در محضر امام هشتم(ع) عالی ترین یادگار زندگی و ارزشمندترین ذخیره اخروی برای شما قرار بگیرد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: این شعاری که معین شده برای اعتکاف امسال، تبیین یک از واقعیت از ماهیت اعتکاف است.

وی افزود: مسئله تمدن اسلامی واقعیتی است که باعث توسعه اسلام در سراسر جهان خواهد شد؛ به همین مقداری که به برکت انقلاب اسلامی و راهبردهای مقام معظم رهبری، اسلام در منطقه و در سایر ابعاد جهان گسترش پیدا کرده است، خوشبختانه به وسیله اجرای جریان‌های تمدنی دین مقدس اسلام است.

آیت‌الله علم الهدی گفت: قرن بیست و یکم قرن زورگویی و حکومت پول نیست، قرن بیست و یک قرن سیادت ایدیولوژی و فرهنگ و تمدن‌سازی‌ست؛ قرن سیادت اسلام بر دنیا است.

وی ادامه داد: تنها فرهنگی که بر همه فرهنگ‌ها سبقت خواهد گرفت و تمدن انسان‌ها را تسخیر خواهد کرد، جریان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: مسئله اعتکاف یک مسئله تمدن‌ساز است و در توسعه تمدن اسلام نقش مهمی دارد؛ بزرگترین امتیاز تمدن اسلام بر تمدن شرق و غرب این است که تمدن اسلامی، زندگی با خدا است.

وی اضافه کرد: تمدن اسلامی، زندگی با خدا را تامین می‌کند و بزرگترین عامل تمرین زندگانی با خدا، مسئله اعتکاف است.

آیت‌الله علم الهدی تاکید کرد: اعتکاف به معنای اقبال پذیری و پذیرش روی آوردن به خدا است؛ اعتکاف عالی ترین ابزار و روشی‌ست که می‌تواند تمدن اسلامی را در زندگی انسان‌ها به صورت یک جریان نهادینه قطعی قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: در مقام نهادینه سازی تمدن اسلامی در زندگی مسلمانان، عالی ترین مسیر، مسیر توسعه اعتکاف است که الحمدلله در این زمینه اعضای ستاد مرکزی اعتکاف زحمات بسیاری کشیده‌اند.

امام جمعه مشهد گفت: امروز ما شاهد وسعت جریان اعتکاف در کشور و دنیا هستیم که باعث نهادینه شدن تمدن اسلامی در بین مسلمانان خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها