کد خبر: ۵۳۲۵۱۰
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۲۳ آذر ۱۴۰۲
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه با ۲۲۱ رأی موافق و ۲۱۲ رأی مخالف، تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را رسماً آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فارس، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه طی جلسه رأی‌گیری به آغاز رسمی تحقیقات استیضاح «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور رأی دادند.

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره تصویب آغاز رسمی استیضاح بایدن با ۲۲۱ رأی موافق و ۲۱۲ رأی مخالف گفت: «شواهد نشان می‌دهد که خانواده بایدن میلیون‌ها دلار از خارجی‌ها دریافت کردند».بایدن نیز در واکنش به این اقدام اظهار داشت: «جمهوری‌خواهان بر روی حمله به من با دروغ و اتلاف وقت در یک ترفند سیاسی بی اساس تمرکز کرده‌اند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی همچنین افزود: «جمهوری‌خواهان نمی‌خواهند به اوکراین در جنگ علیه روسیه کمک کنند».

رای مثبت به طرح تحقیقات استیضاح بایدن برای نزدیک به ۱۷ نماینده جمهوری‌خواهی که بایدن در ایالت‌های آنها در جریان انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری پیروز شد، می‌تواند برای این گروه از نمایندگان نوعی چالش‌ سیاسی ایجاد کند. از این رو حتی پیشتر از این چند تن از نمایندگان جمهوری‌خواه به همراه دیگر قانون‌گذاران حزب راست میانه این حزب  در مورد اقدام برای ادامه تحقیقات مربوط به استیضاح بایدن تردید داشتند.پیش از این، سناتور جمهوری‌خواه «میت رامنی» گفته بود که هیچ مدرکی برای مجوز دادن به طرح تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا از سوی جمهوری‌خواهان وجود ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها