کد خبر: ۵۳۲۵۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۲۵ آذر ۱۴۰۲
هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبری اعتکاف سراسر کشور پس از سه روز در مسجد گوهرشاد آستان قدس رضوی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبری اعتکاف سراسر کشور که از بیست و یکم آذرماه ۱۴۰۲ در مسجد جامع گوهرشاد آستان قدس رضوی مشهد مقدس برگزار شد، امشب با توسل به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) و امام الرئوف حضرت رضا(ع) به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای در آیین اختتامیه این همایش، با اشاره به اینکه شعار اعتکاف امسال «اعتکاف، معنویت تمدن ساز» است، عنوان کرد: معنویت اعتکاف‌ مسلم است؛ تمدن را نیز نمایندگان و اعضای شورای استانی ستاد مرکزی اعتکاف در این فضای متراکم رضوی دریافت کرده‌اند و امید است با انتقال در استان‌ها و شهرستان‌های خود، این تمدن‌سازی صورت پذیرد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف بیان کرد: این اولین هم‌اندیشی بود که توانست سه روز مداوم این شعور پرکار را مستقر کند و گفت‌وگوهای تمدن‌ساز را با محوریت اعتکاف رقم بزند.

وی تصریح کرد: امروز پس از برگزاری این همایش هم‌اندیشی راهبری اعتکاف، امیداوریم یک تراکم اثرگذار و بهره‌برداری درست معنوی از سند راهبردی اعتکاف در سراسر کشور شکل بگیرد و اعتکاف در زمینه تمدن‌سازی که سومین تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم است، پرکار باشد.

در پایان این مراسم، بیانیه هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبری اعتکاف سراسر کشور نیز توسط حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ولدان دبیر این همایش قرائت شد.

گفتنی است اعتکاف دانش‌آموزی، بررسی و تبیین نظام نامه ستادهای استانی، راه‌های ایجاد انگیزه برای مشارکت در برپایی مراسم اعتکاف در استان‌ها، کشف مسائل برگزای اعتکاف به زبان اعضای شورای راهبری اعتکاف، عرفان در عرصه اعتکاف، نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه در اعتکاف، اعتکاف و رابطه آن با فضای مجازی و رسانه، راه‌های جاذبه آفرینی و شوق‌انگیزی در جوانان، نقش ائمه جمعه در راهبری اعتکاف، گفتمان سازی معنویت برای نسل نو در بستر اعتکاف، بایسته‌های تبیین در اعتکاف از جمله مهمترین سرفصل‌های نشست‌ها و میزگردهای برگزار شده در این همایش هم‌اندیشی بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها