کد خبر: ۵۳۲۵۵۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۲۵ آذر ۱۴۰۲
بر اساس اعلام گمرک واردات چای خشک، برنج، شکر خام، گوشت مرغ و گندم در ۸ ماهه امسال به لحاظ ارزش به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷.۶۹ درصد، ۵۳.۸۹ درصد، ۵۱.۹۸ درصد، ۴۸.۱۱ درصد و ۴۶.۲۰ درصد کاهش داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک اظهار داشت: در 8 ماهه سال جاری 15 میلیون و 674 هزار تن کالاهای اساسی به ارزش 10 میلیارد و 577 میلیون دلار وارد کشور شده است.

به گفته وی این میزان کالاهای اساسی وارداتی در 8 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 1.34 درصد و از حیث ارزش 7.18 درصد کاهش نشان می دهد.

وی در خصوص 5 قلم اول کالاهای اساسی به لحاظ ارزش در 8 ماهه سال جاری افزود: در این مدت ذرت، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام، انواع دانه‌های روغنی، برنج و گندم 5 قلم اول کالاهای اساسی را به خود اختصاص دادند.

رضوانی فر گفت: از مجموع واردات کالاهای اساسی به کشور در این مدت 7 میلیارد و 567 میلیون دلار مربوط به 5 قلم کالای اساسی فوق بوده است.

وی در خصوص میزان ارزش 5 قلم اول کالاهای اساسی در 8 ماهه سال جاری اظهار داشت: در این مدت 2 میلیارد و 471 میلیون دلار ذرت، یک میلیارد و 943 میلیون دلار روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام، یک میلیارد و 569 میلیون دلار انواع دانه‌های روغنی، 854 میلیون دلار برنج و 730 میلیون دلار گندم وارد کشور شد.

رضوانی فر در خصوص بیشترین درصد افزایش در ارزش واردات کالاهای اساسی در 8 ماهه سال جاری بیان کرد: در این مدت در بین کالاهای اساسی واردات گوشت قرمز سبک گرم، کود شیمیایی، جو، انواع بذر و گوشت قرمز سرد سنگین از بیشترین افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بودند.

به گفته وی، واردات چای خشک، برنج، شکر خام، گوشت مرغ و گندم در این مدت به لحاظ ارزش بیشترین کاهش را در بین کالاهای اساسی به خود اختصاص دادند، به طوری که این پنج قلم به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل 57/69 درصد، 53.89 درصد، 51.98 درصد، 48.11 درصد و 46.20 درصد کاهش داشته اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها